خبرگزاری کار ایران

بررسی فصل لیورپول: پایان تلخ با وجود احتمال کسب چهارگانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۰۳۳

قرمزهای بی امان جام حذفی و جام اتحادیه را به دست آوردند قبل از اینکه در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا متحمل شکست شوند.

به گزارش ایلنا، ممکن است با ناامیدی به پایان رسیده باشد اما توصیف فصل لیورپول به عنوان چیزی غیر از موفقیت دشوار است.

هواداران قرمزها در چه سفری شگفت انگیزی بودند. روی بنر روی کاپ نوشته شده است: «برای ما رویا بساز» و تیم یورگن کلوپ دقیقاً این کار را انجام داد. هرگز یک باشگاه انگلیسی تا این حد به پیروزی در همه چیز نزدیک نشده بود.

همانطور که هست، آنها باید به «فقط» یک دبل قهرمانی در جام حذفی داخلی بسنده کنند، با ناامیدی در لیگ برتر و به دنبال آن لیگ قهرمانان در فینال رقابت ها. نزدیک بود اما نه به اندازه کافی نزدیک.

اما این واقعیت که یکشنبه گذشته نیم میلیون هوادار برای یک جشن به خیابان‌ها آمدند، حکایت خودش را دارد.

به آنچه لیورپول در این فصل به دست آورده، و خاطرات و لحظاتی که آنها به ارمغان آورده اند، انگیزه و غرور واقعی وجود دارد.

شاید این چهارگانه فراتر از آنها ثابت شده باشد، اما با توجه به اینکه کلوپ آینده خود را حداقل تا سال 2026 به باشگاه متعهد کرده، خوش بینی باید در آنفیلد زیاد باشد.

مطمئناً این تیم دوباره به چنین مرحله‌ای خواهد آمد.

بهترین بازیکن فصل:

به نوعی راحت بود. زمانی که 31 گل به ثمر می رسانید، 15 گل دیگر می‌سازید و نیم دوجین یا بیشتر از لحظات نبوغ نفس گیر را خلق می کنید، فقط باید یک مدعی وجود داشته باشد.

و با این حال حتی محمد صلاح نیز اعتراف می کند که در این فصل رقابت جدی داشته است.

از ویرجیل فن دایک که پس از بازگشت از جدی ترین آسیب دیدگی زانو، معجزه کرده است. این مرد هلندی بیش از 50 بازی در تمامی رقابت ها انجام داد و فرم او، به خصوص در نیم فصل دوم، از بالاترین کیفیت برخوردار بود.

همین امر را می توان در مورد سادیو مانه نیز گفت که از فوریه به بعد جایگاه صلاح را به عنوان مهاجم اصلی تیم بر عهده گرفت.

درخشش ترنت الکساندر-آرنولد در دفاع راست و همچنین حضور مطمئن آلیسون بکر در دروازه ثابت بود. همه آنها مطمئناً در تیم فصل لیگ برتر انگلیس خواهند بود.

گل فصل:

این فقط می‌تواند یکی از موارد ویژه صلاح باشد و در نهایت ضربه او به منچسترسیتی در آنفیلد در اکتبر برنده شد.

حتی نیم فرصتی هم وجود نداشت که این بازیکن مصری در گوشه سمت راست محوطه جریمه پاس کرتیس جونز را پس از دریافت به جلو ببرد مخصوصا اینکه پشت به دروازه بود و سه مدافع برای همراهی داشت.

اما با قدرت و مهارت، برناردو سیلوا را پشت سر گذاشت و فیل فودن و ژائو کانسلو را هم کنار زد. او به درون محوطه رفت و توپ را با پای راست از کنار آیمریک لاپورت رد کرد و از کنار ادرسون و به گوشه دروازه شلیک کرد.

این فوق العاده بود، یک گل بزرگ در بزرگترین بازی فصل. صلاح در آن مقطع در بهترین شکل خود بود و این و همچنین ضربه فتوکپی شده مقابل واتفورد در بازی بعدی او در لیگ برتر، فقط بر این واقعیت تأکید داشت.

اجرای فصل:

شاید از نابودی آرسنال در ماه نوامبر یا برتری محض 5-0 در واتفورد یک ماه قبل خوشتان بیاید.

شاید شکست اورتون در دسامبر برجسته باشد، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در خارج از خانه مقابل پورتو و اتلتیکو مادرید، یا شکست 6-0 لیدز در فوریه؟ در مورد پیروزی نیمه نهایی جام حذفی مقابل منچسترسیتی در ومبلی چطور؟

اما واقعاً، واقعاً، فقط یک پاسخ می تواند وجود داشته باشد.

24 اکتبر 2021. اولدترافورد. منچستریونایتد 0-5 لیورپول. چهار تا در نیمه اول و پنجمین گل در 50 دقیقه. اگر واقعاً می خواستند، تیم کلوپ می توانست 10 گل به ثمر برساند.

ناامیدی فصل:

متأسفانه، این در آخرین بازی یک فصل باورنکردنی رخ داد.

رفتار حامیان لیورپول (و رئال مادرید) قبل، حین و بعد از فینال لیگ قهرمانان اروپا کمی مایه شرمساری بود و واکنش یوفا و برخی سیاستمداران فرانسوی وضعیت بد را بدتر کرده است.

با مشاهده دست اول برخی از صحنه‌های خارج از استادیوم دوفرانس و شنیدن داستان‌های بی‌شماری دیگر از طرفداران، مهم است که این داستان اجازه ندارد فراموش شود؛ مردم باید پاسخگو باشند.

هیچ کس نباید به یک مسابقه فوتبال برود و در نهایت از امنیت خود یا بدتر از آن بترسد.

امتیاز:

در مجموع، فصل 2021-22 را باید با دید مثبت برای لیورپول دید. پس از کشمکش‌های فصل قبل، کلوپ و تیمش شخصیت و کیفیت قابل توجهی برای جمع‌بندی مجدد و بازگشت قوی‌تر از خود نشان دادند.

طبیعتاً ناامیدی وجود خواهد داشت که آنها در دو رقابت بزرگ کوتاه آمدند.

عملکرد آن‌ها در پاریس مقابل رئال مادرید بسیار ضعیف بود، در حالی که از دست دادن امتیازات بی مورد در نیمه اول رقابت های لیگ برتر در نهایت برای آنها گران تمام شد، حتی اگر آنها در بازگشت و رقابت با منچسترسیتی در سال جدید درخشان بودند.

نشانه هایی وجود دارد که روزهای خوب ادامه خواهد داشت. امضاهایی مانند ابراهیم کوناته، دیوگو جوتا و لوئیس دیاز که پس از ورودش در پایان ژانویه خیره کننده ظاهر شد، باید بهتر و بهتر شوند و افرادی مانند هاروی الیوت، کرتیس جونز، کاید گوردون و فابیو کاروالیو که در 1 جولای به این تیم خواهند پیوست، باید در کوتاه مدت و بلندمدت بازیکنان جدی برای باشگاه باشند.

چند تماس بزرگ باید در این تابستان انجام شود - آینده مانه و صلاح در میان آنها قرار دارد - اما با هدایت کلوپ، باید به لیورپول اعتماد کرد تا تصمیمات بزرگ را به درستی انجام دهد.

و اگر این کار را انجام دهند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که فصل آینده یک بار دیگر برای قهرمانی‌های بزرگ مبارزه کنند.

نیل جونز - GOAL

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز