خبرگزاری کار ایران

کارگران پوشاک سبلان پارچه نگران کار و معوقات خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۵۳۳

شماری از کارگران واحد پوشاک شرکت سبلان پارچه اردبیل که از حدود دو هفته پیش بعد از یک دوره اعتراضات صنفی، اجازه‌ی ورود به محل کار خود را ندارند، همچنان بلاتکلیف هستند.

شماری از کارگران کارخانه سبلان پارچه اردبیل در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود دو هفته پیش در پی تشدید اعتراضات صنفی کارگران بخش پوشاک کارخانه «سبلان پارچه» اردبیل که منجر به ممانعت کارفرما از ورود حدود ۵۰۰ نفر از کارگران معترض به کارخانه شد، با تصمیم کارفرما حدود ۱۰۰ نفر ازکارگران به کار سابق خود بازگشتند اما مابقی کارگران همچنان از ورود به محل کار خود منع شده‌اند.

یکی از کارگران واحد پوشاک کارخانه سبلان پارچه اردبیل، در توضیح این ماجرا گفت: مجموعه سبلان پارچه با حدود هزار و ۲۰۰ کارگر از چند بخش تولیدی (پوشاک، تخت بافی، گرد بافی. .) تشکیل شده است. چندین سال است کارگران واحد پوشاک از روند پرداخت حقوق، بیمه و سایر مطالبات صنفی خود رضایت ندارند. تا اینکه اخیرا در نتیجه بی‌توجهی‌های کارفرما اعتراضات صنفی آن‌ها شکل گرفت و کارگران چندین روز کار نکردند.

او گفت: کارفرما در واکنش به این اقدام کارگران، از ورود حدود ۵۰۰ کارگر واحد پوشاک به محل کارشان جلوگیری کرد. بعد از چند روز تعدادی از کارگران (حدود ۱۰۰ نفر) به کار بازگردانده شدند اما کارگرانی که بیرون از کارخانه جا مانده‌اند در انتظار بازگشت به کار و تامین امنیت شغلی خود هستند.

به گفته این کارگر، روز گذشته (سه‌شنبه ۱۷ خرداد ماه) بار دیگر اعتراض کارگران تعدیلی مقابل ورودی ساختمان کارخانه برای بازگشت به کار شکل گرفت. در نتیجه این اقدام، نماینده‌ای از استانداری در جمع کارگران معترض حاضر شد و وعده بازگشت به کار و پرداخت مطالبات آنها را داد.

یکی دیگر از کارگران تعدیلی سبلان پارچه تاکید کرد: با بحرانی شدن وضعیت کارگران واحد پوشاک کارخانه سبلان پارچه، پایان هر ماه نگران پرداخت حقوق و از دست دادن شغل خود هستیم.

او تصریح کرد: در این واحد صنعتی حدود هزار و ۲۰۰ کارگر قراردادی با سابقه در واحدهای پوشاک، تخت بافی، گردبافی، نگهبانی و. . مشغول فعالیت هستند که به جز واحد پوشاک مابقی از شرایط کار بهتری برخوردارند و به فعالیت روزانه خود ادامه می‌دهند. کارگران واحد پوشاک جدا از اینکه هنوز وضعیت شغلی مشخصی ندارند از ابتدای اردیبهشت ماه حقوق طلبکارند وحق بیمه آن‌ها نیز چندین ماه به تاخیر افتاده است.

وی همچنین درباره بیمه تکمیلی خود و همکارانش مدعی شد: هر ماه کارفرما مبالغی را از دستمزد کارگران واحد پوشاک بابت بیمه تکمیلی کسر می‌کند اما به حساب شرکت‌های بیمه‌گذار واریز نمی‌کند. بنابر این از خدمات بیمه تکمیلی نیز محروم هستیم.

رضا جوانی (مدیر کارخانجات سبلان پارچه اردبیل) چندی پیش در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع که کارخانه سبلان پارچه تعطیل شده کذب است و در حال حاضر همچنان تولید به قوت خود باقی است و صرفاً فقط بخش دوزندگی پوشاک به خاطر تصمیم‌گیری در راستای ساماندهی به وضعیت موجود به صورت موقت تعطیل شده تا هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدامات لازم انجام یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز