خبرگزاری کار ایران

آشنایی با انواع تبلیغات و راهنمای استفاده از آن‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۵۲۹

 

از چندین سال پیش تاکنون، افراد مختلف از تبلیغات برای معرفی محصولات و خدمات خوداستفاده می‌کردند. اگرچه روش انجام این کار پیوسته در حال تغییر بوده؛ اما پایه و اساس آن همچنان ثابت است. برای مثال، در سال‌های خیلی دور، این کار با کشیدن تصویر محصولات بر روی کاغذ و نصب آن در دید عموم انجام می‌گرفت. در ادامه، اختراع دستگاه چاپ انجام آن را ساده کرد و امروز هم اینترنت به یک بستر مناسب برای تبلیغ آنلاین تبدیل شده است.

موضوع کاملا واضح این است که کسب‌وکارها برای معرفی برند، خدمات و محصولاتشان به تبلیغ نیاز دارند؛ زیرا تا زمانی که مردم با این موارد آشنایی نداشته باشند، به خرید محصول یا دریافت خدمات شما هم تمایل چندانی نخواهند داشت.

تبلیغات چیست و چه اهمیتی دارد؟

تقریبا می‌توان گفت این روزها، همهٔ افراد جامعه با معنی تبلیغ آشنایی دارند و با فعالیت‌های این‌چنینی شرکت‌های مختلف مدام مواجه می‌شوند؛ اما اگر بخواهیم آن را به‌‌صورت ساده تعریف کنیم، می‌توانیم تبلیغ را انجام کارهایی بدانیم که محصول یا خدمت ما را به مشتری معرفی می‌کند تا او را به خرید از ما ترغیب نماید. به عبارت دیگر، تبلیغ بخش مهمی از فرآیند بازاریابی هر محصول یا خدمت است.

دلیل اهمیت انجام تبلیغات هم این است که شناخت برند توسط مردم تاثیر مستقیمی در استفاده از خدمات یا محصولات آن دارد. شواهد نشان می‌دهند که مردم به استفاده از چیزهایی عمدتا تمایل دارند که آن‌ها را می‌شناسند. از طرف دیگر، اگر ما محصول و خدمت باکیفیتی ارائه دهیم که مشتریان اطلاعی از آن نداشته باشند، شانس ما برای رقابت با سایر محصولات یا خدمات مشابه از بین می‌رود؛ بنابراین استفاده از انواع تبلیغ‌ها برای کسب‌وکارهای مختلف امری ضروری است.

انواع تبلیغات در فضای آفلاین

به آن دسته از تبلیغ‌ها که بدون استفاده از اینترنت انجام می‌گیرند، تبلیغ آفلاین گفته می‌شود. با وجود اینکه  در دنیای مدرن امروزی، مردم با فضای آنلاین بیشتر سروکار دارند؛ اما تبلیغ آفلاین هنوز جایگاه خود را حفظ کرده است. دقت داشته باشید که تفاوت آن با تبلیغات آنلاین تنها در عدم استفاده از اینترنت است و می‌توان برای انجام این کار، از ابزارهای دیجیتال و الکتریکی هم استفاده کرد. تعدادی از رایج‌ترین انواع آفلاین تبلیغ به شرح ذیل می‌باشند:

  1. تبلیغات بیلبوردی

بدون شک، همهٔ ما این نوع تبلیغات را در جاهای مختلف شهر، به‌خصوص در خیابان‌ها مشاهده کرده‌ایم. بیلبوردهای ثابت یا دیجیتال محصولات و خدمات شرکت‌های گوناگون را به ما معرفی می‌کنند. این نمونه یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغ آفلاین به شما می‌رود.

  1. تبلیغات تلویزیونی

از دیگر انواع تبلیغ آفلاین می‌توان به مواردی اشاره کرد که از طریق تلویزیون پخش می‌شوند. این نمونه تبلیغ معمولا بین فیلم‌ها و سریال‌ها، مسابقات فوتبال، قبل از شروع برنامه‌ها و هر زمان دیگری نمایش داده می‌شود که مخاطب در حال تماشای تلویزیون است.

  1. تبلیغات رادیویی

نمونهٔ دیگر تبلیغ آنلاین، معرفی محصولات و خدمات شرکت‌ها از طریق رادیو است. اگرچه این روزها مردم به رادیو کمتر گوش می‌دهند؛ اما هنوز هم، رادیو مخاطبان زیادی دارد. تنها ایراد این نوع تبلیغ نسبت به سایر تبلیغات آنلاین و آفلاین، تمرکز بر روی تنها یک حس یعنی شنوایی است.

  1. تبلیغات پیامکی

در حال حاضر، استفاده از تبلیغات پیامکی به‌شدت رایج شده است و شرکت‌هایی زیادی از آن استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین دلایل این امر هم می‌توان به هزینهٔ پایین این نوع تبلیغ اشاره کرد. علاوه بر این، نرخ باز کردن پیامک‌ها هم بسیار بالا است که موجب افزایش احتمال دیده‌شدن تبلیغ ما می‌شود.

  1.  تبلیغ در روزنامه‌ها و مجلات

معرفی محصولات مختلف در روزنامه‌ها و مجلات کاغذی هم یکی دیگر از انواع تبلیغ‌های آفلاین محسوب می‌شود که البته این روزها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چراکه پیشرفت تکنولوژی در این بخش هم تاثیر گذاشته است و بیشتر مجلات و روزنامه‌ها به‌صورت آنلاین منتشر می‌شوند.

  1. تبلیغ  در فضای آنلاین

در تبلیغ آنلاین برخلاف نوع آفلاین، از اینترنت و دستگاه‌های متصل به آن استفاده می‌شود. این نمونه تبلیغ در حال حاضر، بیشتر از روش‌های آفلاین به‌ کار گرفته می‌شود. دلیل آن هم کاملا واضح است؛ استفادهٔ بیشتر کاربران از اینترنت و فضاهای آنلاین. در ادامه، برخی از مهم‌ترین روش‌های انجام این نوع تبلیغ را بیان کرده‌ایم:

آشنایی با انواع تبلیغات و راهنمای استفاده از آن‌ها

  1. وب‌سایت‌ها

در حال حاضر، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای زیادی دارای وب‌سایت اختصاصی خود هستند تا از این طریق خدمات یا محصولاتشان را به مشتریان ارائه دهند. حتما تاکنون برایتان پیش آمده وارد سایتی شوید که در گوشه‌و‌کنار آن، تصاویر و تبلیغ‌های متفاوتی نمایش داده شده است. به‌طور معمول، آن‌ها با موضوع و محتوای همان وب‌سایتی که شما به آن وارد شده‌اید، مرتبط هستند.

زمانی که کاربر به یک سایت خاص مراجعه می‌کند، ممکن است با مشاهدهٔ این تصاویر و متن‌ها، به استفاده از خدمات‌ سایت‌های تبلیغ‌دهنده هم ترغیب شود. در این‌گونه موارد، با کلیک روی آن‌ها، به سایت میزبان هدایت خواهید شد. تعدادی از رایج‌ترین انواع تبلیغ که به‌صورت آنلاین در وب‌سایت‌ها انجام می‌شوند، شامل تبلیغ همسان، بنری، ریتارگتینگ، پوش نوتیفیکیشن و ویدئویی هستند.

  1. شبکه‌های اجتماعی

از دیگر روش‌های انجام تبلیغات آنلاین، معرفی محصولات و خدمات در شبکه‌های اجتماعی است. با توجه به اینکه در حال حاضر، افراد زیادی از این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، انتشار تبلیغ در آن‌ها با بازدهی خوبی همراه خواهد بود؛ به‌خصوص اگر این کار به‌صورت هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده انجام گیرد.

  1. گوگل ادز

استفاده از موتور جست‌وجوی گوگل، یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای نمایش تبلیغ به مشتری بالقوه است که به‌صورت آنلاین انجام می‌شود؛ زیرا با پرداخت هزینه‌‌ای نه‌چندان زیاد، می‌توانید تبلیغ خودتان را در صفحهٔ نتایج جست‌وجوی گوگل نشان دهید. البته با استفاده از سئو و بهیه‌سازی سایت هم امکان راهیابی به صفحهٔ نتایج گوگل هم وجود دارد؛ اما ممکن است مدت زیادی طول بکشد. خاصه زمانی که کسب‌وکارتان در مراحل ابتدایی باشد، شما نمی‌توانید روی سئو زیاد حساب کنید. استفاده از گوگل ادز، راه سریع‌تری برای جذب مشتری جدید و افزایش فروش به حساب می‌آید.

تفاوت تبلیغات آفلاین و آنلاین

با توجه به توضیحاتی که تا اینجا ارائه دادیم، حتما با تفاوت تبلیغ آنلاین و آفلاین آشنا شده‌اید؛ اما اگر بخواهیم تفاوت آن‌ها را مختصر بیان ‌کنیم، باید به استفاده از اینترنت اشاره کنیم. در واقع، آن دسته از تبلیغاتی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند، در گروه آفلاین قرار می‌گیرند. تبلیغ‌هایی هم که از اینترنت یا دستگاه‌های متصل به آن بهره می‌برند، در گروه آنلاین قرار داده خواهند شد.

تبلیغ‌های آنلاین مقرون‌به‌صرفه‌ هستند و نسبت به انواع افلاین آن، به پرداخت هزینه زیادی نیاز نیست. از طرف دیگر، امکان رهگیری تبلیغ‌هایی که به‌صورت آنلاین اجرا می‌شوند وجود دارد و شما می‌توانید در لحظه نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام کنید؛ اما در تبلیغ‌های آفلاین امکان تغییر کمپین وجود ندارد. برای مثال، شما نمی‌توانید بیلبورد را در هر لحظه تغییر دهید یا اینکه تبلیغ تلویزیونی را عوض کنید.

چه موقع باید از تبلیغات آنلاین استفاده کنیم؟

اکنون که شناخت مناسبی از انواع تبلیغات دارید، بهتر می‌توانید برای انتخاب تبلیغ مناسب تصمیم‌گیری کنید. با توجه به شرایط کسب‌وکارهای مختلف، ممکن است به‌کارگیری نوع آنلاین یا آفلاین تبلیغ برایشان بهتر باشد. به‌طور کلی، وجود یک سری شرایط باعث می‌شود که تبلیغ آنلاین گزینهٔ بهتری باشند. این شرایط شامل موارد زیر هستند:

·        مشتریان بیشترِ زمان خود را در فضای آنلاین سپری می‌کنند

·        وضعیت بازار، صنعت یا حوزهٔ فعالیت شما به‌صورت پیوسته و سریع تغییر می‌کند

·        کسب‌وکارتان دارای ساختار نرم‌‌افزاری است نه فیزیکی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز