خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد البرادعی برای نشست سران عرب و پوتین در سایه بحران مواد غذایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۱۴۶

معاون پیشین رئیس‌جمهوری مصر پیشنهاد دیدار سران عرب با رئیس‌جمهوری اوکراین برای بررسی موضوع صادرات غلات از اوکراین را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «محمد البرادعی»، معاون رئیس‌جمهوری پیشین مصر، پس از دیدار «ماکی سال»، رئیس‌جمهور سنگال با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه برای بررسی صادرات غلات از اوکراین، پیشنهاد ملاقات سران عرب با پوتین را در این زمینه مطرح کرد.

البرادعی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «به نظر من، بسیار مهم است که هیئتی در بالاترین سطح از آفریقا و کشورهای عربی به روسیه و اوکراین به منظور اطمینان از باز شدن بنادر دو کشور برای صادرات مواد غذایی به آفریقا و خاورمیانه در چارچوب قوانین بشردوستانه بین‌المللی در راستای حمایت از غیرنظامیان و به دور از هرگونه ملاحظات سیاسی اعزام شود».

وی در توضیح این توئیت با پیشنهاد جدیدی گفت: «امروز ماکی سال، رئیس اتحادیه آفریقا (رئیس‌جمهور سنگال) با پوتین دیدار کرد تا در مورد صادرات غلات از اوکراین گفت‌و‌گو کند. شاید مناسب باشد که به دنبال آن یک نشست عربی با رئیس‌جمهور روسیه به منظور دستیابی به راه‌حلی که به جلوگیری از بحران غذایی کمک کند، انجام شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز