خبرگزاری کار ایران

بیانیه ارتش بمناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۰۰۱

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۱۴ خرداد سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و آغاز سی و چهارمین سالگرد زعامت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران مشحون از فراز و نشیب‌هایی است که روند شکل گیری، پیروزی و رشد انقلاب اسلامی را  رقم زده است.

 ۱۴ خرداد از ایام حزن‌انگیز ملت شریف ایران اسلامی و سالگرد ارتحال ابرمردی است که با نفس مسیحایی، ابراهیم‌وار بت های زمان را شکست و اسلام ناب را منشا مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... کشور قرار داد و مبدا تحولات بزرگی نه تنها در ایران بلکه در جهان شد.

۱۵ خراد سال ۱۳۴۲ نیز منشا بیداری ملت شریف ایران و سرآغاز رستاخیز عظیم مردم کشورمان علیه طاغوت زمان به شمار می‌رود که همانند سیلی خروشان ریشه فاسد رژیم پهلوی را متزلزل کرد و بنا به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، جایگاه و اهمیت آن همانند عاشورا در نهضت حضرت امام حسین (ع) است.

نهضتی که در بهمن ۱۳۵۷، رهایی از بند طاغوت، پیروزی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را به ملت سربلند ایران هدیه داد، از نفس حق و راهبری‌های بزرگمردی چون حضرت امام خمینی(ره) اثر پذیرفته بود. امام راحل از سال‌ها قبل و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عاشورایی روز پانزدهم خرداد، بنیاد «تشکیل حکومتی انقلابی بر پایه اسلام» را پی افکنده و با حمایت خیل عظیم مردم انقلابی، به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی«بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید» را رقم زد.

رحلت امام خمینی(ره) در ۱۴خرداد۱۳۶۸، نقمتی بود که با نعمت انتخاب جانشین شایسته‌ ایشان، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، تلطیف شد و جراحت بزرگی بود که با این جایگزینی، التیام یافت. انقلاب اسلامی در پرتو رهبری امامین انقلاب در ۴۳ سال گذشته ضمن اینکه «از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده» و «به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داده»، دستاوردهای بزرگی داشته و «منشا برکات بزرگ» شده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره روزهای 14 و 15 خرداد و آرزوی علو درجات برای شهدای راه انقلاب و عرض تسلیت به مناسبت سی‌وسومین ارتحال و‌ عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامی‌داشت آغاز سی و چهارمین سال زعامت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ، کماکان آماده ایثار و بذل جان در مسیر اعتلای آرمان‌های نظام و امامین انقلاب است و به این التزام و ایثارگری افتخار می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز