خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ارتش:

ارتش خط تولید پهپادی مفصلی راه‌اندازی کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۰۶۳

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی جایگاه پهپاد را در ارتش و نیروهای مسلح بسیار ویژه توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، امیر شاهین تقی‌خانی با تسلیت به مردم آبادان در مصاحبه با برنامه "رویداد" گفت: ارتش در حوزه پهپادی رشد کمی و کیفی داشته و خط تولید مفصلی راه‌اندازی کرده است.

وی پهپاد را مجموعه‌ای دانش‌بنیان خواند و اظهار داشت: صحبت از پهپاد به معنای پرنده و تجهیزاتی است که این پرنده حمل می‌کند و نشان از امکانات و قابلیت‌های مختلفی دارد.

سخنگوی ارتش ادامه داد: ما گوشه‌ای از این دستاوردها را ارائه دادیم و جدا از پهپاد کمان ۲۲، کمان ۱۲، مهاجر، ابابیل، فتروس و انهدامی آرش وجود دارند.

تقی‌خانی از وجود پهپادی ضد راداری نیز سخن گفت و تصریح کرد: موشک حیدر ۱ با برد ۲۰۰ کیلومتر می‌تواند زیر پهپادهای بزرگ نصب شود و ۲۰۰ کیلومتر دورتر را مورد هدف قرار دهد. حیدر ۲ نیز یک پهپاد کروز با برد چند صد کیلومتری است که ماموریت‌های نیروهای مسلح را به انجام می‌رساند.

وی به مجموعه بمب، موشک‌ها و سلاح‌ها و جنگ‌افزارهایی اشاره کرد که تماماً دستاوردهای جوانان ارتش، وزارت دفاع است که دشمن را از هر اقدام نابخردانه علیه جمهوری اسلامی بر حذر می‌دارد.

به گفته سخنگوی ارتش،‌ ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه خاتم توسعه قدرت پهپادی را در دستورکار داشته و دارند و امروز باید به سراغ شیوه‌های ترکیبی برویم.

تقی‌خانی با بیان این که امکانات و تجهیزات را نفی نمی‌کنیم و بالگرد و هواپیما و تانک و ناو را مورداستفاده قرار می‌دهیم، خاطرنشان کرد: نیاز امروز ایجاب می‌کند از تجهیزات دیگری نیز استفاده کنیم که نیازمند فکرهای نوینی است و ورود پهپاد به ارتش و ۴ نیروی زمینی، پدافند، هوایی و دریایی جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز