خبرگزاری کار ایران

آمادگی کرواسی برای کمک به عرضه پایدار نفت مجارستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۳۳۷

وزیر امور خارجه مجارستان از اعلام آمادگی کرواسی برای افزایش ظرفیت خط لوله انتقال نفت آدریاتیک در صورت اختلال در عرضه نفت از سوی روسیه خبر داد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، پیتر شیارتو روز سه‌شنبه (دهم خردادماه) اعلام کرد که کرواسی آماده است ظرفیت خط لوله نفت آدریاتیک را برای عرضه نفت خام به مجارستان و اسلواکی در صورت هرگونه اختلال در واردات از روسیه با خط لوله دروژبا افزایش دهد.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست بعدازظهر دوشنبه توافق کردند ۹۰ درصد واردات نفت از روسیه را تا پایان سال‌ جاری میلادی کاهش دهند، اما در این توافق معافیت‌هایی برای مجارستان - کشوری محصور در خشکی که به‌شدت به دریافت نفت خام با خط لوله از روسیه متکی است - و دیگر کشورهایی که نگران تأثیر اقتصادی این تحریم هستند، در نظر گرفته شده است.

اتحادیه اروپا با وجود تحریم واردات نفت خام از روسیه مجارستان را که محصور در خشکی است از این تحریم‌ها معاف کرد، زیرا این کشور برای دریافت نفت مورد نیاز خود به خط لوله دروژبا متکی است.

وزیر امور خارجه مجارستان گفت: با وزارت انرژی کرواسی به یک توافقنامه همکاری بلندمدت در زمینه امنیت انرژی رسیده‌ایم که به سبب آن در صورت نیاز، مسیر جایگزینی را برای واردات احتمالی نفت اضافی به مجارستان فراهم می‌کند.

شیارتو گفت: کرواسی آماده استمسیری را برای ارسال نفت به مجارستان در صورت لزوم فراهم کند.

مجارستان با مدیریت شرکت مول (MOL) نفت خام روسیه را با خط لوله دروژبا دریافت می‌کند و این مقدار حدود ۶۵ درصد از نفت مورد نیاز مجارستان را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز