خبرگزاری کار ایران

خاندوزی مطرح کرد:

سود فعالیت بخش خصوصی در این جنگ اقتصادی نوش جانش باشد/ حذف ارز ترجیحی برای حمایت از تولید داخل

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۵۹۰

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: درباره شکایات شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه شکایت‌های مالیاتی کارگروه ویژه‌ای ایجاد می‌شود تا این شرکت‌ها از حمایت‌های قانونی برخوردار شوند یا انواع معافیت‌های مالیاتی این نهال‌های نوپا به درخت تنومند تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید احسان خاندوزی در نشست پیگیری موانع سرمایه‌گذاری و تولید با بیان اینکه مسیر سیاستگذاری حمایت از تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان دانش‌بنیان را دنبال می‌کنیم، گفت: باور اصلی ما حمایت از تولیدکنندگان است و این جریان را دنبال و پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دولت موظف است که کیفیت مقررات‌گذاری را به نحوی برساند تا هر روز و هر هفته نیازی به اصلاح بخشنامه‌ها نباشد، اظهار داشت: من از فردا هیچ لایحه‌ای را که منافع تولیدکنندگان را درگیر کند، امضا نمی‌کنم مگر اینکه نهادهای مربوطه در این باره نظری را ارائه کرده باشند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی از موضوعات حذف ارز ترجیحی، بحث حمایت از تولیدکنندگان بوده است، تصریح کرد: اقدام دولت در حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی بلندترین صدا و علمی‌ترین ادعا است. اساسا به دنبال این بودیم که حمایت در نقطه تولید و مصرف‌کننده باشد و باور داریم حمایت از واردات نه به خوداتکایی داخل کمکی می‌کند و نه به کاهش رانت و فساد.

خاندوزی درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: در این حوزه تعاملی با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری داشتیم و آیین‌نامه حمایت از دانش‌بنیان‌ها تدوین شد که بخشی از آن به قانون جدید مجلس در این باره برمی‌گردد و بخشی دیگر از آن، متوجه ظرفیت‌های وازرت اقتصاد در بخش گمرک، مالیات و.. می‌شود و سند این توافق ١٠ روز آینده امضا و ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره شکایات شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه شکایت‌های مالیاتی کارگروه ویژه‌ای ایجاد می‌شود تا این شرکت‌ها از حمایت‌های قانونی برخوردار شوند یا انواع معافیت‌های مالیاتی این نهال‌های نوپا به درخت تنومند تبدیل شوند. 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه شکواییه شرکت‌ها در شورای گفت‌وگوی دولت مطرح و بررسی می‌شود، ابراز داشت: اخیرا شورای گفت‌وگوی دولت با موضوع شکایت بخش خصوصی موافقت کرد و با استدلال‌های بخش خصوصی تغییراتی در مقررات داشتیم بنابراین این جلسات با بخش خصوصی بسیار مفید و حائز اهمیت است.

 

به گفته خاندوزی، اگر فعالان و بخش خصوصی احساس کنند که مورد حمایت نیستند، به طور قطع تلاش‌های ما خروجی نخواهد داشت.

وی با تاکید برخورد با مأموران مالیاتی متخلف بیان کرد: اساسا چه معنا دارد که مواجه فیزیکی بین مودیان و ماموران و کارکنان مالیاتی صورت بگیرد و باید تمام مراحل، از طریق سامانه‌ها اجرا شود.

وزیر اقتصاد افزود: شائبه‌ای مطرح شده مبنی بر اینکه دولت به محض سوددهی شرکت‌ها به آنها حمله می‌کند تا سود فعالیت آنها را کاهش دهد؛ این در حالی است که ما برای کاهش نرخ مالیات پیشقدم شدیم و معتقدیم در این شرایط اقتصادی این سود حلال‌ترین سود برای شرکت‌ها است و نوش جان فعالان اقتصادی باشد. 

خاندوزی با اشاره به تحولات جهانی یادآور شد: در برخی از تحولات جهانی مانند جنگ اوکراین و روسیه تمام کشورها تدابیری را اتخاذ کردند و ما در این شرایط ممنوعیت صادراتی وضع نکردیم. هر چند اختلافاتی درباره تعرفه‌ها وجود دارد اما تلاش کردیم هیچ منع صادراتی نداشته باشیم. ما به دنبال جبران کسری بودجه از محل کاهش سود بنگاه‌ها نیستیم.

وی درباره نحوه گشایش ال سی داخلی عنوان کرد: در مورد گشایش ال سی داخلی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در طول دو ماه آینده پیش‌نویس ال سی داخلی را آماده خواهند کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز