خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

ایمیدرو و ایجاد اشتغال در کشور و تلاش برای ارتقای رشد صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۷۰۸

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایمیدرو در تحقق اهداف خود خوب درخشیده گفت: تلاش مدیران این سازمان برای ایجاد اشتغال در کشور، رشد و توسعه و ارتقای جایگاه صنعتی ایران ستودنی است.

شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنابا اشاره به فعالیت سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) گفت: ایمیدرو عملکرد مثبتی دارد و ما از عملکرد این سازمان راضی هستیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال تولید، اشتغال و دانش بنیان گفت: ایمیدرو با هدف تحقق شعار سال و در راستای توسعه صنایع معدنی کشور در حوزه های مختلف اکتشاف، استخراج، فرآوری و ... ارتباط های خوبی با شرکت های دانش بنیان دارد.

رئیس فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه رئیس هیات عامل ایمیدرو به ایجاد اشتغال در کشور گفت: اقدامات ایمیدرو در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری تاثیرات زیادی دارد. بعنوان مثال در بخش احیاء و فعال سازی معادن در کشور، با احیای معادن، فعال کردن معادن راکد و نیمه تعطیل سراسر کشور اشتغال خوبی ایجاد شده و موجب رشد و توسعه صنعتی شده است.

حسن پور گفت: همچنین افزایش سرمایه گذاری اکتشافی و حفاری اکتشافی مجموعه ایمیدرو موجب اشتغال جوانان جویای کار شده است.

وی با بیان اینکه ایمیدرو با شناخت چالش های موجود کشور، در جهت رفع این چالش ها در زیر ساخت ها سرمایه گذاری می کند.، افزود: مثلا تامین برق کشور بخصوص در فصل تابستان یکی  از این چالش هاست که خوشبختانه ایمیدرو در ساخت نیروگاه و سرمایه گذاری در صنعت برق کشور و تولید حداقل 10 هزار مگاوات برق برنامه ریزی کرده است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور، گفت: طبق این برنامه معادن باید پیشران اقتصاد کشور باشد که انتظار می رود اکتشاف استخراج، فرآوری و زنجیره تولید در همه زمینه ها از جمله مس، آلومینیوم، فولاد، تیتانیوم و 50 نوع ماده معدنی در کشور تکمیل شده و از خام فروشی جلوگیری شود.

حسن پور گفت: خوشبختانه برنامه های خوبی از سوی مدیران ایمیدرو در این زمینه در حال اجراست که باید سرعت داده شود.

وی با تقدیر و تشکر از زحمات جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: ایشان مدیری مسلط، کار بلد، متخصص، پاک دست، انقلابی و با روحیه جهادی است و حضور ایشان در راس ایمیدرو منشاء خیر و برکات زیاد بوده و در تحقق اهداف ترسیم شده، کمک شایانی می کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: باید به عملکرد ایمیدرو نگاه کرد نه برخی حاشیه ها. باید مرد عمل و میدان بود و کار کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز