خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع جهانی اقتصاد:

۷۰ میلیون نفر از مردم جهان در معرض فقر شدید هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۴۱۱

مدیر اجلاس اقتصادی داووس گفت که در سال جاری، ۶۰ تا ۷۰ میلیون نفر در جهان در معرض فقر شدید هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، «بورگ برند» مدیر اجلاس اقتصادی داووس گفت که در سال جاری، ۶۰ تا ۷۰ میلیون نفر در جهان در معرض فقر شدید هستند.

وی در گفت‌وگو با الشرق الاوسط، نگرانی خود را از کاهش رشد اقتصادی که جهان طی سه دهه گذشته به آن دست یافته است، ابراز کرد.

وی با اشاره به افزایش تکان‌دهنده سطح فقر در جهان اظهار داشت: «بسیاری از کشورها در سراسر جهان شاهد کاهش رشد اقتصادی هستند و کشورهای در حال توسعه در حال حاضر از خروج سرمایه و کاهش سرمایه‌گذاری رنج می‌برند و همین موضوع اقتصاد آنها را تهدید می‌کند.»

برند گفت:«روسیه به قوانین بین المللی پایبند نیست و اصول اساسی منشور سازمان ملل را به عنوان عضو دائم شورای امنیت وابسته به این سازمان نقض می کند. این کشور همچنین حقوق بشر را نقض کرده است و ما آن را در رنج انسانی فوق العاده‌ای که غیرنظامیان در اوکراین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌بینیم».

رئیس اجلاس اقتصادی داووس همچنین افزود که جهان بیش از هر زمان دیگری با مجمع جهانی اقتصاد نیاز دارد و دولت‌ها با معادله دشواری بین مبارزه با تورم و جلوگیری از افتادن در دام رکود مواجه هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز