خبرگزاری کار ایران

سخنگوی گمرک ایران در گفت وگو با ایلنا:

تشریح جزییات مبادلات ایران و عمان/ افزایش ۱۰۳ درصدی صادرات در فروردین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۰۴۶

سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: در فروردین سال 1401 میزان صادرات به عمان 176 هزار و 203 تن کالا به ارزش 74 میلیون و 390 هزار و 296 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه به سال گذشته در وزن رشد 7 درصدی و در ارزش رشد 103 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رییس جمهوری در پنجمین سفر خارجی خود امروز به دعوت «هیثم بن طارق آل‌سعید» سلطان عمان برای افزایش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عازم این کشور می‌شود و همچنین برای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور از چند روز گذشته هیاتی از تجار و فعالان اقتصادی کشورمان به عمان سفر کردند.

«روح‌الله لطیفی» سخنگوی گمرک ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان تبادلات تجاری بین ایران و عمان در سال گذشته اظهار داشت: در سال 1400 میزان تجارت غیرنفتی با عمان 4 میلیون  190 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 335 میلیون و 500 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 27 درصد از لحاظ وزنی و 53 درصد از نظر ارزش افزایش داشته است.

وی با اشاره به تفکیک آمار صادرات از ایران به عمان و واردات از عمان گفت: میزان صادرات به عمان در سال گذشته 2 میلیون و 283 هزار تن کالا به ارزش 716 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 14 درصدی در وزن و رشد 63 درصدی در ارزش داشته است. همچنین واردات از عمان در سال گذشته یک میلیون و 907 هزار تن به ارزش 619 میلیون و 500 هزار تن کالا بوده که از لحاظ وزنی شاهد رشد 49 درصدی و از لحاظ ارزشی شاهد رشد 43 درصدی بوده‌ایم.

سخنگوی گمرک ایران درباره مهم‌ترین اقلام صادراتی به عمان و واردات از این کشور ادامه داد: مهمترین اقلام صادراتی شامل قیر، اوره، محصولات فولادی و آهنی و میوه و تره بار و مصالح ساختمانی بوده است و مهم‌ترین اقلامی که از عمان وارد شده اعم ‌از ذرت، ذغال سنگ، روغن خام و دانه‌های روغنی و گندم، جو، ماشین آلات صنعتی، ماشین آلات راهداری، مواد معدنی، تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی، کاغذ و مقوا است.

لطیفی گفت: در فروردین سال 1401 میزان صادرات به عمان 176 هزار و 203 تن کالا به ارزش 74 میلیون و 390 هزار و 296 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه به سال گذشته در وزن رشد 7 درصدی و در ارزش رشد 103 درصدی داشته است.

وی افزود: همچنین میزان واردات از عمان در فروردین امسال 41 هزار و 328 تن به ارزش 36 میلیون و 773 هزار و 866 دلار بوده که نسبت به فروردین سال گذشته در وزن رشد 29 درصدی و در ارزش رشد 143 درصدی دارد.     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز