خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ارائه ۲۹۵ کارت سبد غذایی به مادران و کودکان دارای سوءتغذیه در استان تهران/ ۲۵۰۰ نیازمند را طی دو سال اخیر تحت پوشش قرار دادیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۲۰۰

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره حمایت از بیماران صعب‌العلاج، مادران و کودکان دارای سوء تغذیه و اتباع سایر کشورها در استان تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

"ابوالفضل پرپنچی" مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو باخبرنگار ایلنا درباره اقدامات کمیته امداد برای بیماران صعب‌العلاج گفت: حدود ۳ هزار و ۴۸۰ بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش بوده‌اند که حدود ۵ میلیارد و ۹۳۴ میلیون تومان به این افراد کمک شده است.

وی ادامه داد: کمک به بیماران صعب‌العلاج تا زمانی که تحت درمان بوده باشند، پرداخت خواهد شد. برای برخی از بیماران مانند افرادی که شیمی درمانی می‌کنند به صورت مقطعی این کمک‌ها پرداخت می‌شود در مجموع تا زمانی که این بیماران تحت درمان باشند کمک هزینه درمان برای آن‌ها پرداخت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران در پاسخ به این سوال که چه تعداد کارت سبد غذایی برای مادران و کودکان دچار سوء تغذیه در استان تهران صادر شده است، گفت: به ۲۹۵ مورد که از سوی وزارت بهداشت به ما معرفی شده‌اند کارت سبد غذایی ارائه شده است و این افراد تحت چتر حمایتی ما قرار گرفته‌اند و براساس این کارت‌هایی که به آن‌ها ارائه شده است، حمایت می‌شوند.

پرپنچی در پاسخ به این سوال که آیا فرزندان ایتام و محسنین در استان تهران بدون حامی هستند، گفت: خیر، هیچ یک از فرزندان ایتام و محسنین در استان تهران بدون حامی نیستند و همه آن‌ها توسط خیران حمایت می‌شوند. ما برای فرزندان ایتام و محسنین در استان‌های کمتر توسعه یافته نیز حامی پیدا می‌کنیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم افراد پشت نوبتی برای تحت پوشش قرار گرفتن کمیته بیشتر شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود ۲ هزار تا ۲۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده‌ایم و دیگر پشت نوبتی در هیچ از یک از موارد مانند جهزیه یا… نداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مستمری مددجویان افزایش پیدا کرده است، گفت: بودجه در ابتدای سال افزایش پیدا کرد و ۲۲ درصد اضافه شده است. اما اگر قرار باشد، برای مکمل این بودجه، اعتباری در نظر گرفته شود، باید حتما مجلس در خصوص آن تصمیم‌گیری کند همکاران ما در مجلس نیز پیگیر این موضوع هستند.

پرپنچی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش مهاجرت از استان‌های دارای مشکلات آبی به استان تهران، درخواست برای مسکن از سوی افراد نیازمند افزایش داشته است، گفت: ما برای افرادی که به تهران مهاجرت می‌کنند شرایطی برای تحت پوشش قرار گرفتن داریم و افرادی که کمتر از دو سال در تهران ساکن هستند تحت پوشش قرار نمی‌گیرند البته به آن‌ها کمک می‌شود اما برای جلوگیری از مهاجرت و پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه افرادی که کمتر از دو سال در تهران ساکن هستند، تحت پوشش قرار نمی‌گیرند.

وی همچنین درباره خدمات کمیته امداد استان تهران به اتباع سایر کشورها گفت: اتباعی که دارای کد باشند در صورت احراز توسط مددکاران تحت پوشش قرار می‌گیرند اما به افرادی که کد نداشته باشند به صورت مقطعی به آن‌ها کمک می‌شوند و به طور مثال به آن‌ها بسته‌های معیشتی ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره حمایت‌های کمیته امداد از کودکان کار و خیابان و معتادان بهبودیافته گفت: کمیته امداد استان تهران یکی از اعضای قرارگاه اجتماعی است و در حال حاضر در خصوص ارائه خدمات به معتادان متجاهر و افراد بهبودیافته و خانواده‌های آن‌ها فعالیت می‌کنیم.

پرپنچی ادامه داد: ما از خانواده‌های معتادان متجاهر در مناطق شوش، مولوی و هرندی حمایت می‌کنیم ضمن اینکه درخصوص توانمندسازی این افراد نیز با توجه به اینکه مسئول کارگروه توانمندسازی در قرارگاه هستیم، خدماتی در این زمینه نیز ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز