خبرگزاری کار ایران

با دانستن مشخصات فنی میکروفون کنفرانس بهترین گزینه را انتخاب کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۱۳۵

گاهی با وجود بررسی انواع تجهیزات صوتی برای جلسه، قابلیت‌های فنی و کاربردی میکروفون کنفرانس از قلم می‌افتد! به همین دلیل برای انتخاب سیستم صوتی مناسب، علاوه بر شناخت انواع میکروفون‌کنفرانس، باید با ویژگی‌های فنی آنها نیز آشنا شوید.

این میکروفون‌ها از طریق واحد کنترل، سیگنال‌های خود را دریافت و ارسال می‌کنند. بعد از دریافت سیگنال الکتریکی، تقویت‌کننده موجود در این سیستم باعث تبدیل آن به صدا می‌شود. به همین دلیل محافظت از صداهای مزاحم و حذف نویزهای محیط از اهمیت بالایی برخوردار است.

تجهیزات صوتی کنفرانس از کدام قابلیت‌های فنی بهره می‌برند؟ مزایای شناخت این ویژگی‌های فنی چیست؟ برای داشتن اطلاعات کافی در مورد کاربردهای فنی میکروفون جلسه و انتخاب گزینه مناسب، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با 6 ویژگی فنی میکروفون‌های اتاق کنفرانس

هر میکروفون اتاق کنفرانس قابلیت‌های خاص خود را دارد، اما برخی از این ویژگی‌ها برای همه آنها یکسان است. با بررسی و شناخت مشخصات فنی میکروفون‌ها، انتخاب مطمئنی برای جلسه کنفرانس خود داشته باشید.

1. محافظت در برابر صداهای مزاحم محیط

فرض کنید تمام صداهای اطراف جلسه کنفرانس از میکروفون پخش شود! اگر با یک دستگاه یا هدفون به صدای تمام فعالیت‌های داخل محیط گوش دهید، متوجه سر و صدای بسیار زیاد محیط جلسه خواهید شد. صدای جابجایی صندلی‌ها، خش‌خش کاغذ، افتادن خودکار یا مدارک، تهویه و برخی پروژکتورها تنها بخشی از صداهای مزاحمی هستند که در فضای جلسه ایجاد می‌شوند.

میکروفون کنفرانس مناسب علاوه‌بر ارائه صدای باکیفیت، باید این صداهای مزاحم را نادیده بگیرد. میکروفونی که قابلیت حذف این صداها را داشته باشد به وضوح و کیفیت ارائه کنفرانس کمک زیادی می‌کند. همچنین اگر کنفرانس شما نیاز به ترجمه همزمان دارد، این موضوع اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد.

2. قابلیت حذف نویز سیستم صوتی

برای تجربه کنفرانسی با کیفیت صدای مناسب، حذف صداهای مزاحم کافیست؟ همانطور که می‌دانید هر مدار الکترونیکی، نویز زیادی را تولید می‌کند. شما باید میکروفون کنفرانسی را انتخاب کنید که علاوه‌بر صدای محیط، نویز تولید شده توسط خود سیستم را نیز حذف کند.

برای مقابله با این نویزها دقت در طراحی مدارها و کیفیت قطعاتی که در ساخت میکروفون مورد استفاده قرار گرفته از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه نویز سیستم صوتی بیشتر باشد، کیفیت شنیداری جلسه کاهش پیدا می‌کند.

3. فرکانس صدای طبیعی

برای این که جلسات آرام و مفیدی را تجربه کنید، وجود سیستم صوتی با فرکانس صدای مناسب ضروری است. با وجود صدای باکیفیت طبیعی نیازی نیست برای انتقال صدا بین افراد همهمه ایجاد شود. همچنین کیفیت صدای طبیعی میکروفون کنفرانس، باید در جلسات طولانی نیز تعادل خود را حفظ کند.

صدای سیستمی که کیفیت لازم را ندارد، باعث خستگی و آشفته شدن افراد حاضر در جلسه خواهد شد. به همین دلیل تنظیم‌بودن فرکانس میکروفون کنفرانس در حفظ تعادل صدا از اهمیت بالایی برخوردار است.

4. قابلیت آزادی حرکت میکروفون

تصور کنید در جلسه سعی دارید سر خود را بچرخانید و با افراد کناری خود تبادل اطلاعات نموده یا ایستاده با افراد حاضر در انتهای جلسه صحبت کنید. برای برآورده کردن این نیاز، میکروفون کنفرانس چه ویژگی خاصی باید داشته باشد؟

همه موقعیت‌های که ذکر شد نشان‌دهنده اهمیت وجود انعطاف و آزادی حرکت در میکروفون است. میکروفون کنفرانس مناسب باید در هر جهتی که مایل به صحبت هستید، قابلیت تغییر داشته باشد.

5. حفظ حریم خصوصی شرکت‌کنندگان

موقعیتی که در آن نیاز به صحبت خصوصی با افراد کنار دستی خود در جلسه دارید را تصور کنید. اگر این مکالمات شما توسط میکروفون پخش شوند چه حسی خواهید داشت؟ قطعا در این شرایط، دوست ندارید صدای شما توسط سایر حاضرین شنیده شود.

قابلیت خاموش و روشن‌کردن میکروفون و همچنین آزادی حرکت آن، امکان حفظ حریم خصوصی شما را فراهم می‌کند. همچنین برخی از میکروفون‌ها با عدم نمایش رای شما باعث حفظ حریم خصوصی افراد در جلسه نیز می‌شوند.

6. طراحی ارگونومیک

یک میکروفون کنفرانس مناسب علاوه‌بر کیفیت صدای مطلوب، باید طراحی ارگونومیک مناسبی نیز داشته باشد. طراحی ظاهری میکروفون علاوه‌بر جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی به زیبایی فضای کنفرانس نیز کمک زیادی می‌کند.

با دانستن مشخصات فنی میکروفون کنفرانس بهترین گزینه را انتخاب کنید

ویژگی‌های فنی مناسب میکروفون کنفرانس چه مزایایی دارد؟

همانطور که اشاره شد مشخصات فنی سیستم صوتی، نقش ‌به‌سزایی در ارتقای کیفی کنفرانس دارد. کیفیت فنی مطلوب میکروفون کنفرانس مزایای زیادی دارد که در ادامه با برخی از مهم‌ترین آنها آشنا می‌شوید.

صرفه‌جویی در زمان کنفرانس

میکروفون‌های دستی قدیمی برای جابجایی از فردی به فرد دیگر، نیازمند صرف زمان زیادی بودند. با وجود میکروفون‌های کنفرانس و قابلیت‌های فنی آنها، زمان جلسه اتلاف نمی‌شود. با روشن بودن چراغ میکروفون هر شخص، مشخص می‌شود چه کسی قصد صحبت کردن دارد.

دسترسی بیشتر سخنرانان

وجود این سیستم‌های صوتی باعث می‌شود، گروه وسیعی از مخاطبین امکان حضور در جلسه را داشته باشند. البته این حضور آنها نه تنها منفعل نبوده، بلکه آزادانه نظرات خود را مطرح می‌کنند.

بهبود کنترل روند برگزاری جلسه

برخورداری از مشخصات فنی از جمله امکان رای‌گیری، کنترل بی‌صدا و حجم صدا، برای برگزارکننده جلسه امکان نظارت بیشتر را فراهم می‌کند. همچنین رئیس جلسه می‌تواند با شرکت‌کنندگان آشنا شده و با آنها در صورت لزوم صحبت کند.

امکان ترجمه همزمان

یکی دیگر از ویژگی‌های فنی کاربردی میکروفون کنفرانس، قابلیت سیستم ترجمه همزمان است. این ویژگی باعث می‌شود مترجم به‌راحتی متن ترجمه را دریافت کند. همچنین بعد از ترجمه سیگنال صوتی مشخص و باکیفیتی به سیستم صوتی انتقال داده می‌شود.

زیبایی فضای کنفرانس

ورای قابلیت‌های فنی و کاربردی میکروفون‌های کنفرانس، ایجاد ظاهری زیبا و شیک برای جلسه در جذب مخاطب بسیار حائز اهمیت است. با وجود این سیستم‌ها هماهنگی و دیزاین فضای جلسه کنفرانس به نحو مطلوبی افزایش پیدا می‌کند.

با دانستن مشخصات فنی میکروفون کنفرانس بهترین گزینه را انتخاب کنید

جمع‌بندی

مشخصات فنی و کاربردی میکروفون کنفرانس شاید در نگاه اول چندان جدی گرفته نشود؛ بنابراین ممکن است انتخاب مناسبی انجام نشود. به همین دلیل و برای این که انتخاب مناسبی برای سیستم صوتی جلسه خود داشته باشید، آشنایی با مشخصات فنی آنها اهمیت زیادی دارد.

عدم‌پخش صداهای مزاحم محیط برگزاری کنفرانس و حذف نویزها، مهم‌ترین قابلیت‌های فنی میکروفون‌های کنفرانس هستند. همچنین ایجاد فرکانس طبیعی و امکان حرکت آزادانه میکروفون به جهت‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های فنی این سیستم پرکاربرد است.

برای انتخاب یک سیستم میکروفن کنفرانس مناسب، شما می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان شرکت رشد تدبیر نوآور به منظور داشتن خریدی مطمئن و با کیفیت بهره گیرید. برای این منظور کافیست با شماره های شرکت  021-66127120 الی 3 تماس حاصل فرمایید و یا به نشانی www.rtnco-av.com مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز