خبرگزاری کار ایران

احتمالا آلمان با کمبود بنزین مواجه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۹۲۱

وزیر اقتصاد آلمان هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه را ممنوع کند ممکن است در شرق کشور بنزین تمام شود.

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ رابرت هابک، وزیر اقتصاد فدرال آلمان در یک مصاحبه تلویزیونی هشدار داد در صورتی که اتحادیه اروپا تحریم نفت روسیه را تصویب کند، بخش شرقی آلمان با کمبود بنزین مواجه خواهد شد.

کشورهای اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای رای گیری در مورد پیشنهادی هستند که بر اساس آن نفت خام روسیه ظرف مدت شش ماه و محصولات پالایش شده تا پایان سال جاری متوقف خواهد شد. این اقدامات بخشی از آخرین تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه مسکو است.

هابک به شبکه تلویزیونی RTL گفت: «متاسفانه باید بگویم که واقعاً کمبودهایی وجود خواهد داشت که نمی‌توان رد کرد. ممکن است یک دوره کوتاه نفت کم و در نتیجه سوخت کم وجود داشته باشد.»

بخش شرقی آلمان توسط پالایشگاه شودت تامین می‌شود که به طور کامل از واردات روسیه استفاده می‌کند. این یکی از بزرگترین تاسیسات فرآوری نفت خام در آلمان است و 90 درصد بنزین، دیزل و نفت کوره مورد استفاده در برلین و ایالت براندنبورگ را تامین می‌کند. شبکه آلمانی دویچه وله (DW) روز دوشنبه گزارش داد که در صورت تصویب تحریم، ممکن است پالایشگاه مجبور به تعطیلی شود.

آلمان نسبت واردات نفت خود از روسیه را از 35 درصد به 12 درصد از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه، کاهش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز