یک استاد دانشگاه:
نیازمند استراتژی خاص رسانهای هستیم
باید توجه کرد تا زمانی که رسانهها به شکل دولتی اداره شوند چندان موفق نخواهند نبود و نمیتوانند به وظایف نافذ خود عمل کنند.
ایلنا: یک استاد دانشگاه گفت: جهانی شدن و تجاری شدن رسانه میتواند عامل مهمی برای نگاه به نوع رسانههایی که در آینده نیاز داریم باشد از همین رو باید به آن اندیشید.
به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمدرضا رسولی "، در هفتمین نشست تخصصی رسانه و چشم انداز ایران ۱۴۰۴ که امروز در فرمانداری منطقه آزاد چابهار برگزار شد گفت: در این مدت پیش از آنکه یک نگاه برنامهای و چشم اندازی به مسائل رسانه و مطبوعات داشته باشیم بیشتر نگاهمان حل و فصل روزمرهای مسائل بوده است.
وی دغذغهها و چالشهای مطبوعات را ناشی از این نوع نگاه دانست و افزود: نگاه به رسانه در آینده جهانی خواهد بود زیرا کار مطبوعات و روزنامه نگاری در چهارچوبهای ملی در آینده تحت تاثیر روزنامه نگاری جهانی قرار خواهد گرفت بنابراین نیازمند استراتژی خاص رسانهای هستیم.
وی با اشاره به شاخصهای کلانی که در موضوع آیندهنگری ارتباط باید مورد توجه قرار بدهیم افزود: جهانی شدن و تجاری شدن رسانه میتواند عامل مهمی برای نگاه به نوع رسانههایی که در آینده نیاز داریم باشد از همین رو باید به آن اندیشید.
رسولی همچنین به خصوصی شدن رسانهها اشاره کرد و افزود: تولد رسانههایی که مصرف فردی دارند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین به دیجیتالی شدن رسانه ناشی از پیشرفته شن تکنولوژی اشاره کرد و افزود: قدرت انتخاب مخاطب نیز از افزایش پیدا خواهد کرد به نوعی امکانی برای مخاطب پیدا میشود تا بتواند محتوای مورد علاقه و نیاز خود را پیدا کند.
این استاد دانشگاه به دولتی بودن رسانهها اشاره کرد و افزود: باید توجه کرد تا زمانی که رسانهها به شکل دولتی اداره شوند چندان موفق نخواهند نبود و نمیتوانند به وظایف نافذ خود عمل کنند.