خبرگزاری کار ایران

آزمون ویژه داوطلبان سیل‌زده استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۶۷۹

نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 صبح روز جمعه 7 اردیبهشت ماه در گروه آزمایشی علوم تجربی با رقابت بیش از 501 هزار داوطلب در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از حوزه امتحانی نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران گفت: باید به سازمان سنجش آموزش کشور برای اجرای عدالت آموزشی و شایسته گزینی و اقدام بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تبریک بگوییم و با حرکت در این راستا، با قاطعیت می‌گوییم که تقلب در آزمون سراسری امسال صفر است و هیچ ادعایی مبنی بر تخلف یا تقلب در آزمون سراسری پذیرفتنی نیست.

 وی  با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد بالادستی باید نظارت و ارزیابی دقیق بر اجرای مصوبات داشته باشد گفت: در بازدیدی که از سازمان سنجش آموزش کشور و روند برگزاری آزمون سراسری داشتیم، رشد سازمان سنجش در دو سال اخیر کاملاً محسوس است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: به جرات می‌توان ادعا کرد که عدالت آموزشی در آزمون‌های سراسری رعایت می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه این بازدید با اشاره به گرفتار شدن تعدادی از داوطلبان آزمون سراسری در سیل، در منطقه شهرستان‌ زیرکوه و حاجی‌آباد در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این نوید را به این دسته از داوطلبان می‌دهم که با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی برای آنان در دو هفته آینده برگزار خواهد شد.

عبدالرسول پورعباس درباره پیشگیری از تقلب در آزمون سراسری 1403، گفت: در روند برگزاری چهار آزمون در دو روز اخیر در کل کشور، تنها 4 مورد دستگیری افراد متخلف داشتیم که این نشان از اعتماد داوطلبان به سیستم آموزشی ما دارد و عملاً داوطلبان باهوش و فهیم ما فریب شبکه‌های فرصت طلب و مدعی تقلب در آزمون را نخوردند.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: یکی از داوطلبان که در دقایق ابتدایی آزمون اقدام به تهیه یک صفحه عکس از دفترچه کرده بود پس از پنج دقیقه دستگیر شد و پس از آن دو نفر در استان‌های جنوبی ابزار تقلب به همراه داشتند و یک نفر در غرب کشور قصد گرفتن عکس از دفترچه را داشت که همگی بلافاصله دستگیر شدند و هر چهار نفر به منظور شناسایی سرشبکه‌های مجرم و کلاهبردار تحویل مراجع انتظامی شده‌اند و قطعاً سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان شاکی پیگرد قضائی و قانونی متخلفان را دنبال خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: امروز که روز برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی است تمامی اقدامات حفاظتی در شدیدترین وضعیت خود اجرا می‌شود و آمادگی کامل در تمام لایه‌های حفاظتی وجود دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: آزمون سراسری امسال با آرامش کامل برگزار شد و تمام اخبار و شواهد هم نشان می‌دهد امسال نسبت به سال‌های گذشته با تدابیری که اندیشیده شده شرایط خوبی برقرار است.

سپهر خلجی در جمع خبرنگاران افزود: سازمان سنجش آموزش کشور با همراهی همه دستگاههای مسئول اطلاعاتی، امنیتی و اجرایی شرایط خوب و به دور از دغدغه را برای خانواده‌ها و داوطلبان ایجاد کرده و ما شاهد برگزاری آزمون ملی در سلامت کامل بودیم که این اقدام ملی مهم جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز