خبرگزاری کار ایران

بهترین دوره آموزش طراحی سازه در ایران [بررسی جامع1401]

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۵۵۰

طراحی سازه یکی از زمینه های کاری مهندسی عمران در دنیا و از جمله در ایران است که این روز ها دوره های مختلف آموزشی برای آن وجود دارد. با توجه به وجود انواع آموزش های آنلاین (مالتی مدیا) و حضوری در این مقاله میخواهیم ویژگی مختلف دوره ها را بررسی کرده و در نهایت با مقایسه سرفصل ها به صورت منصفانه شما را درانتخاب بهترین دوره آموزش طراحی سازه کمک و یاری کنیم.

مهندسی عمران که از آن به نام مادر رشته های مهندسی یاد می شود، زمینه ها و زیرشاخه های زیادی دارد که فرد برای کارکردن در هریک از آن ها لازم است مهارت های مرتبط با آن دوره را بیاموزد. بخشی از این مهارت ها در دانشگاه به فرد آموزش داده و متاسفانه بخش زیادی از آن در دانشگاه ناگفته می ماند و فرد پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه خود باید به دنبال آن برود.

مهارت های طراح سازه

یک دانشجو یا فارغ التحصیل مهندسی عمران برای ورود به حوزه طراحی سازه و معرفی خود به عنوان یک طراح سازه لازم است تا توانایی ها و مهارت های مختلفی داشته باشد. به صورت تیتر وار این ویژگی ها عبارتند از:

•    توانایی طراح انواع سازه های فولادی و بتنی

•    تسلط بر آیین نامه های طراحی سازه اعم از مباحث مقررات ملی ساختمان و آیین نامه های روز دنیا مثل AISC  و ACI

•    تسلط بر نرم افزارهای رابج طراحی سازه شامل ایتبس، SAFE و اتوکد

•    آشنایی با موارد مهم دروس تئوریک و پایه مثل استاتیک، مقاومت و ...

•    قضاوت مهندسی و درک سازه ای

بهترین دوره آموزش طراحی سازه در ایران [بررسی جامع1401]

دوره های طراحی سازه

همان طور که در ابتدای مقاله عنوان شد و به دلیل فقری که در حال حاضر در دانشگاه ها به جهت یادگیری مهارت های مورد نیاز بازار کار خصوصا در رشته مهندسی عمران وجود دارد، این روزها دوره های آموزشی مختلف و مدرسین مختلفی برای آموزش طراحی سازه در کشور وجود دارند که این مورد سبب سردرگم شدن افراد برای انتخاب بهترین دوره آموزشی محاسبات سازه، می شود. هم چنین مشکل افراد گاها در انتخاب کردن روش آموزش ویدیویی و کلاس حضوری بوده که درک درستی از ویژگی های هرکدام نداشته و این مورد موجب سردرگمی مهندسان می شود.

دوره حضوری یا آموزش ویدئویی؟

در سال های گذشته که آموزش های ویدیویی رواج چندانی نداشت، دوره های آموزش طراحی سازه عموما  به صورت حضوری برگزار میشد و کمتر دوره آموزشی بود که در بستر اینترنت برگزار شود. یکی از مهم ترین مشکلات این دوره ها این بود که محل برگزاری آن ها عموما در شهرهای پرجمعیت و بزرگ بود و این مورد باعث میشد تا افرادی که در شهرهای کوچکتر و یا  روستاهای به نسبت دور افتاده زندگی می کنند امکان دسترسی به این آموزش ها را نداشته باشند. از این جهت می توان گفت که آموزش های ویدیویی برتری و مزیت های بیشتری نسب به دوره های حضوری دارند.

آموزش ویدئویی آنلاین و پک های آموزشی؟!

در دو سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا به دلیل عدم امکان برگزاری کلاس های حضوری آموزش های آنلاین که به صورت ویدیویی برگزار می شود به نسبت فراگیر تر شده است. در مقابل آموزش هایی نیز وجود دارد که به صورت پکیج آماده شده و مدرس ویدیوها را از قبل ضبط کرده و فرد اقدام به تهیه ویدئوها و پک های آموزشی می کند. از جمله مزیت های دوره هایی که به صورت پک آموزشی برگزار می شود می توان به این نکته اشاره کرد که فرد می تواند در هر زمانی که فرصت داشت و اقدام به دیدن آموزش کرده و همچنین یک آموزش را چندین و چندبار ببیند.  اما در مقابل در کلاس های آنلاین گاها فرصت هایی برای  پرسش و پاسخ در حین آموزش پیش می آید که در دوره هایی که به صورت ویدیوهای از قبل ضبط شده می باشد این امکان وجود ندارد مگر در دوره های دارای پشتیبانی آموزشی. البته درکلاس های آنلاین نیز پس از اتمام کلاس دسترسی به استاد وجود ندارد و گاها سوالاتی که بعدها برای آموزش گیرنده به وجود می آید بی پاسخ می ماند!

مدرس طراحی سازه چه ویژگی های باید داشته باشد؟

مدرس دوره مهم ترین نقش را در یک دوره آموزشی ایفا می کند. یک مدرس خوب فردی است که علاوه بر داشتن علم و دانش کافی در زمینه طراحی سازه دارای تجربیات عملی بوده و پروژه های واقعی باشد تا بتواند این تجربه ها را در طول دوره به آموزش گیرنده خود منتقل کند. این  نکته ای است که امروزه متاسفانه مورد توجه قرار نمی گیرد و گاها موجب انتخاب اشتباه دوره آموزشی می شود.

هم چنین مدرس باید علاوه بر موارد گفته شده توانایی انتقال مطلب مناسبی داشته باید تا آموزش به بهترین شکل ممکن پیش برود. بسیاری از دوره های آموزشی معمولا چند جلسه از دوره را به صورت تصادفی به شکل رایگان منتشر می کنند که پیشنهاد می شود فرد قبل از اقدام به تهیه آموزش حتما نسبت به بررسی این موارد اقدام کند.

سرفصل های دوره

مهم ترین ویژگی بعدی یک دوره آموزشی سرفصل های آن دوره است. حتما و حتما توصیه می شود قبل از اقدام به تهیه هر آموزشی سرفصل های آموزش به دقت بررسی و با دیگر دوره ها مقایسه شود تا فرد بتواند بهترین انتخاب را در زمینه آموزش انجام دهد. همچنین یک نکته بسیار مهمی که در این موضوع وجود دارد، آموزشی مناسب است که در آن فرد طراحی سازه را آموزش دهد نه صرفا آموزش نرم افزار ایتبس چرا که ایتبس یک ابزاری است برای طراحی سازه!

 از مهم ترین ویژگی هایی یک سرفصل مناسب دوره آموزش طراحی سازه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    آموزش طراحی انواع سیستم های باربر جانبی در سازه فولادی و بتنی

•    آموزش طراحی انواع سقف های رایج در بازار کار

•    آموزش متناسب با نیازهای بازار کار اعم از نوع نرم افزار، چالش های موجود در پروژه های اجرایی و...

بهترین دوره طراحی سازه در حال حاضر کدام است؟

بعد از بررسی ویژگی های یک آموزش مناسب حال نوبت به معرفی بهترین دوره آموزشی طراحی سازه به نظر نویسنده متن است. با توجه به ویژگی های گفته شده و آموزش های موجود در حال حاضر دوره آموزش ایتبس پاراپلاس در حال حاضر کامل ترین دوره آموزش ایتبس و طراحی سازه می باشد که در آن به آموزش طراحی انواع سازه های فولادی، بتنی، فونداسیون ها و سقف های رایج با نرم افزارهای ایتبس و سیف با تدریس مهندس امیرطه نوروزی پرداخته می شود.

دوره آموزش طراحی سازه پاراپلاس در مجموعه آموزشی پاراسیویل تهیه شده که این مجموعه ارائه دهنده آموزش های مهندسی عمران و معماری برای ورود به بازار می باشد. علاقه مندان می توانند جهت آشنایی بیشتر با این مجموعه به سایت پاراسیویل مراجعه کرده و یا با شماره 02122444717 تماس حاصل نمایند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز