خبرگزاری کار ایران

پروفیل Z سوله و خرید از تولیدکننده

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۹۲۱

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری پولادنیوز (رسانه اخبار بازار آهن ایران)، پروفیلZ از پرکاربردترین پروفیل‌های فولادی مقطع باز در صنعت ساختمان خصوصا صنعت سوله‌سازی است. 

آشنایی با تولیدکنندگان پروفیل زد می‌تواند در کاهش هزینه‌های ساخت سوله کمک نماید. چراکه خریدار قادر است تا با حذف واسطه‌ها، پرلین Z مورد نیاز خود را مستقیما از کارخانه تولیدکننده تهیه نماید.

کاربرد پروفیل Z

از این مقطع فولادی برای مهار بارهای کششی که به سقف شیروانی وارد می‌شود، استفاده می‌گردد. پس از اینکه اسکلت سوله تکمیل می‌شود، پروفیل زد را از محل سوراخ هایی که طبق نقشه خریدار در زمان تولید روی آن اعمال شده، به سازه متصل و سپس ورق کرکره که به عنوان پوشش سقف از آن استفاده می‌شود را به پرلین های متصل به سازه، وصل می‌کنند.

انواع پروفیل زد

پروفیلهای زد تقریبا ظاهری یکسان دارند. همگی شبیه به حرف Z بوده که با تفاوت اندکی در ظاهر در سایزها و ضخامت های زیر طبقه بندی می شوند:

  • سایز (ارتفاع) 14Cm

  • سایز (ارتفاع) 16Cm

  • سایز (ارتفاع) 18Cm

  • سایز (ارتفاع) 20Cm

  • سایز (ارتفاع) 22Cm

تمامی سایزهای مذکور در ضخامت های 2 ؛ 2.5 ؛ 3 در بازار آهن ایران موجود هستند و قیمت آنها همانند سایر محصولات فولادی بر اساس سایز و ضخامت متفاوت است. 

تولیدکننده پروفیلZ

شرکت دانش‌بنیان شاهین فلز سپاهان یکی از تولیدکنندگان پروفیلZ در مرکز ایران است. این کارخانه با در اختیار داشتن واحد ماشین‌سازی، از طراحی تا ساخت ماشین‌آلات خط تولید را در این واحد انجام می‌دهد. کارخانه این واحد صنعتی در شهرک صنعتی بزرگ (در شمال شهر اصفهان) واقع شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارخانه شاهین فلز سپاهان می‌توانید از طریق وبسایت یا شماره تماس‌های زیر با دفتر فروش این شرکت در ارتباط باشید:

  • وب سایت » www.shahinfelezsepahan.com

  • تلفن های تماس » 03145273010 الی 14

مراحل تولید

پروفیل Z از ورق سیاه آهن تولید می‌شود که به آن ورق نورد گرم نیز گفته می‌شود. در ایران فولاد مبارکه اصفهان، فولاد گیلان و اهواز از تولیدکنندگان معروف ورق سیاه هستند.

اولین قدم در تولید پروفیل Z، تهیه ورق سیاه از کارخانجات مذکور است که عمدتا در قالب سهمیه در اختیار کارخانجات تولیدکننده پروفیل های فولادی قرار می‌گیرد.

پس از اینکه ورق نورد گرم وارد کارخانه تولیدZ شد، توسط دستگاهی به نام Slitter که توسط آن فرآیند نواربری (رشته بری) ورق آهن انجام می شود، رول ورق، تبدیل به رول های با عرض مناسب برای تولید پرلینZ سوله می شود.

سپس رول ها در اختیار خط رول فرمینگ قرار می گیرد تا عملیات فرم دهی روی آنها انجام شود. رول فرمینگ یکی از به روزترین روش های تولید پروفیل ها در جهان می باشد. این دستگاه از صفر تا صد توسط متخصصین شرکت شاهین فلز سپاهان در واحد ماشین سازی این کارخانه، طراحی و ساخته شده است.

دستگاه رول فرمینگ متشکل از غلطک هایی است که در طول مسیر، در چندین مرحله شکل دهی، نهایتا خروجی آن محصول پروفیل زد می باشد.

دستگاه، در طول های تعیین شده، زد را برش زده و کارگران خط تولید، آن را بررسی و جهت بسته بندی و قرارگیری در بندیل ها، در اختیار تیم بسته بندی قرار می دهند.

پروفیل Z سوله و خرید از تولیدکننده

قیمت روز پروفیل زد

از آنجا که پروفیلZ از ورق سیاه تولید می شود، قیمت آن وابستگی مستقیمی به قیمت روز ورق سیاه در بازار و بورس کالا دارد. همانند سایر مقاطع فولادی که تحت تاثیر عوامل متعددی مانند، جو روانی بازار، قیمت ارز، سیاست های مرتبط و عوامل دیگر دچار نوسان قیمت هستند، قیمت روز پروفیل زد نیز متاثر از این عوامل می باشد.

سایت های بسیاری به صورت روزانه و بعضا لحظه ای در حال اطلاع رسانی راجع به قیمت آهن آلات هستند اما با توجه به نوسانات موجود در بازار آهن، نمی توان به قیمت های درج شده در فضای آنلاین بسنده نمود و می بایست حتما از طریق تماس تلفنی، قیمت های تایید شده را از کارشناسان فروش شرکت ها استعلام نمود.

آشنایی با پولادنیوز

پولادنیوز (Poolad News) یک رسانه خبری تخصصی در حوزه بازار آهن ایران می باشد که به صورت کاملا مستقل نسبت به اطلاع رسانی دقیق اتفاقات روزانه صنعت فولاد اقدام می نماید.

این سایت از سال 2015 فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز نمود و پس از مدتی توقف مجددا در سال 2020 فعالیت خود در بازار آهن را از سر گرفت.

همچنین این رسانه خبری با جمع آوری اطلاعات میدانی از قیمت روز آهن آلات در بازار، جدولی از محصولات پرمصرف فولادی را به همراه جدیدترین نرخ ها در اختیار مخاطبین خود قرار داده است.

پیج اینستاگرام پولادنیوز به آدرس https://instagram.com/pooladnews نیز با انتشار اخبار بصری در حوزه صنعت فولاد جهان و ایران، یکی از صفحات خبری جذاب اجتماعی در این حوزه می باشد.

سرویس های خبری سایت پولادنیوز شامل موارد زیر می باشد:

پروفیل Z سوله و خرید از تولیدکننده

برای مشاهده قیمت لحظه ای آهن آلات می توانید به سایت پولادنیوز به آدرس https://pooladnews.com/steel-prices/ مراجعه فرمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز