خبرگزاری کار ایران

«‌ان‌بی‌سی» گزارش داد:

ادامه مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با میانجی‌‌گری قطر و انگلیس

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۸۹۱

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داد که مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در مورد احتمال مبادله زندانیان با میانجی‌گری قطر و انگلیس ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، شبکه خبری «ان‌بی‌سی» به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داد که مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در مورد احتمال مبادله زندانیان، با میانجی‌گری قطر و انگلیس ادامه دارد.

سه نفر از این مقام‌های آگاه اعلام کرده‌اند که دو طرف در حال بررسی پیش‌نویسی هستند که پیش از این و در سال ۲۰۲۱ میلادی مورد رایزنی قرار گرفته بود. این پیش‌نویس، شامل تبادل زندانیان و آزادی‌سازی میلیاردها دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره‌جنوبی است.

به گفته این منابع، مذاکرات با پیشرفت همراه بوده ولی دو طرف هنوز به توافق نهایی نرسیده‌اند.

در این گزارش آمده است که به‌رغم بی‌نتیجه ماندن گفت‌وگوهای مربوط به احیای توافق هسته‌ای و تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به‌دلیل «ارسال پهپاد برای روسیه»، دولت آمریکا تصمیم به ادامه مذاکرات در خصوص تبادل زندانیان گرفته است. 

در این چارچوب، ایران می‌تواند با استفاده از معافیت‌های در نظرگرفته‌شده، از دارایی‌های مسدود شده برای خرید مواد غذایی، دارو و سایر اقلام بشردوستانه استفاده کند.

یکی از این منابع گفته است که احتمال انتقال دارایی‌های مسدود شده ایران از طریق بانک‌های قطری نیز در دست بررسی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز