خبرگزاری کار ایران

تفاوت فریت بار مسافری و کارگو چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۰۴۲

از انجایی که امروزه ارتباط بین کشورهای مختلف در حال گسترش بوده و مهاجرت و مسافرت به سایر کشورهای دنیا بسیار افزایش پیدا کرده است، خدمات ارسال بار به خارج از کشور، حمل بار به خارج، فریت بار مسافری و حتی کارگو نیز رشد روز افزونی داشته و کمک کرده تا دغدغه‌ها و نگرانی افراد در رابطه با هزینه‌های حمل اضافه بار مسافری کاهش یابد و این امکان را فراهم کرده است تا مسافران و مهاجران به خارج از کشور بتوانند با خیال راحت تمام وسایل شخصی و مورد نیاز خود برای شروع زندگی جدید در خارج از کشور را به راحتی به شهر یا کشور مقصد خود ارسال کنند.

اگر این سوال برای شما هم ایجاد شده که تفاوت فریت بار مسافری و کارگو چیست و هر کدام از این خدمات برای چه منظور استفاده می‌شوند، حتما در ادامه این بخش با ما همراه بمانید تا هم با تفاوت‌های فریت بار و کارگو آشنا شوید و هم بهترین شرکت ایرانی پیشرو در زمینه ارائه خدمات فریت بار مسافری و کارگو را بشناسید.

فریت مسافری چیست؟

فریت، فریت بار یا فریت مسافری، یکی از خدمات حمل و نقل بین المللی است که معمولا توسط افرادی که قصد مهاجرت به سایر کشورهای دنیا را دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آنها این امکان را می‌دهد تا بتوانند وسایل شخصی، کتاب، لوازم و اثاثیه منزل و وسایل مورد نیاز خود را از طریق فریت بار به کشور مقصد ارسال کنند.

فریت مسافری معمولا ماهیت شخصی دارد و تمام وسایل و لوازمی که از طریق فریت مسافری به خارج از کشور ارسال می‌شوند برای مصرف شخصی هستند و هیچگونه ماهیت تجاری ندارند.

همانطور که می‌دانید بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی، به مسافران خود اجازه حمل بار تا سقف 25 تا 30 کیلوگرم را می‌دهند و در صورتی که وزن چمدان بیشتر از این مقدار باشد، باید هزینه زیادی را تحت عنوان هزینه اضافه بار مسافری پرداخت نمایید. بنابراین اگر احساس می‌کنید که وزن چمدان شما بیشتر از حد مجاز می‌شود، بهتر است به جای اینکه چمدان خود را سبک کنید و از همراه داشتن وسایل مورد نیاز و مورد علاقه خود، صرف نظر کنید، اقداماتی را در جهت فریت بار مسافری انجام دهید و مطمئن باشید که با استفاده از این روش، نه تنها در هزینه‌های خود صرفه جویی خواهید کرد، بلکه تمام وسایل و بار شما با بسته بندی استاندارد و در شرایطی کاملا ایمن و قانونی به کشور و شهر مقصدتان ارسال خواهند شد.

کارگو چیست؟

اصطلاح کارگو (cargo)، معمولا برای حمل و نقل بین المللی کالاهایی که ماهیت تجاری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد و تجار و بازرگانان از جمله مشتریان این روش از ارسال بار به خارج از کشور هستند. به طور کلی، اگر حجم و وزن وسایل، بار و محموله‌ای که قرار است به خارج از کشور ارسال شود، بسیار زیاد باشد باید از خدمات کارگو برای ارسال بار به خارج از کشور استفاده شود.

خدمات کارگو فقط محدود به ارسال هوایی نیست و با توجه به راه‌های ارتباطی بین کشور مبدا و مقصد، ممکن است از روش کارگو زمینی با کامیون و قطارهای باری یا کارگو دریایی و اقیانوسی با کشتی‌های باربری و غول پیکر نیز استفاده شود.

در شرایطی که مرز خاکی بین دو کشور ایمن و به صرفه باشد، معمولا از مسیر زمینی برای کارگو استفاده می‌شود. اما اگر فاصله بین دو کشور بسیار زیاد بوده و مسیر آبی ایمن برای حمل بار با کشتی وجود داشته باشد، معمولا استفاده از خدمات کارگو با کشتی ‌های باربری بسیار مقرون به صرفه‌تر از کارگو از مسیر هوایی خواهد بود.

اما اگر در هنگام استفاده از خدمات کارگو، زمان از اهمیت بالایی برخودار است و باید بار و محموله در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کشور مقصد برسد، بهترین روش این است که از کارگو هوایی برای ارسال بار به خارج از کشور استفاده شود.

تفاوت فریت بار مسافری و کارگو چیست؟

بهترین شرکت ایرانی پیشرو در زمینه فریت بار مسافری و کارگو

برای اینکه از خدمات حمل و نقل بین المللی مثل فریت بار مسافری و کارگو بهره مند شوید، لازم است که حتما با یک شرکت معتبر و فعال در زمینه باربری بین المللی فعالیت دارد، همکاری کنید. شرکت جهان کالا کارگو، یکی از شرکت‌های متخصص و معتبر در این زمینه است که این خدمات را با بهترین شرایط و مقرون به صرفه ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

خدمات شرکت جهان کالا کارگو در برگیرنده تمام نیازهای مشتریان از بسته بندی در مبداء، صدور بارنامه و ارسال بار هوایی توسط ایرلاین های معتبر دنیا، تا ترخیص بار در گمرکات و تحویل در مقصد می‌باشد. این شرکت با تمرکز بر حمل بار هوایی بین المللی قادر به خدمت رسانی و ارائه مشاوره رایگان در زمینه حمل بار زمینی نیز می‌باشد.

برای مراجعه به شرکت جهان کالا کارگو میتوانید به آدرس تهران، فرودگاه امام خمینی(ره)، ترمینال بار، جنب حوزه ۲ تجاری، پ ۴۱ مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید:

  • ۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۰
  • ۰۲۱۶۶۵۷۱۱۳۱
  • ۰۲۱۴۴۶۶۶۹۳۱
  • ۰۲۱۴۴۶۶۶۹۲۴
  • ۰۲۱۵۱۰۰۵۲۴۸
  • ۰۹۱۲۵۷۵۴۰۹۵

خلاصه مطلب

برای ارسال بار به خارج از کشور روش‌های مختلفی وجود دارد که فریت مسافری و کارگو از جمله رایج‌ترین این روش‎هاست. فریت مسافری برای ارسال بارهای شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کارگو معمولا برای ارسال بارهای تجاری توسط تجار استفاده می‌شود. به طور کلی استفاده از این خدمات بسیار مقرون به صرفه است و اگر با یک شرکت معتبر مثل شرکت جهان کالا کارگو همکاری داشته باشید، خیالتان از بابت تمام اقدامات قانونی و لازم برای ارسال بار به خارج از کشور راحت خواهد بود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز