خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها تأکید کرد؛

اشتغال در پیشگیری از وقوع جرم موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۰۹

در دوره اقامت در زندان، حرفه آموزی موجب بازدهی در اشتغال می‌‌شود و تأثیر‌گذار است و پس از آزادی نیز در تأمین معیشت زندگی فرد اثرگذار است.

ایلنا: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: اشتغال از عوامل مهم در پیشگیری از جرم و عامل مهمی در جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، ‌غلامحسین اسماعیلی در گردهمایی مشترک مدیران سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان با عنوان «حماسه اقتصادی و توسعه اشتغال مددجویان»، اشتغال زندانیان را موضوعی با اهمیت فوق‌العاده در سازمان زندان‌ها دانست و گفت: به دلایل متعدد، عدم اشتغال زمینه ساز ارتکاب جرم است، همانگونه که در آسیب‌شناسی جرم مسائل قبل از وقوع، حین و بعد از وقوع مورد بررسی قرار می‌گیرد، در بحثاشتغال هم توجه به شاغل نبودن مجرم قبل از ارتکاب به جرم و پس از محکومیت مهم است.

وی افزود: اشتغال از عوامل مهم در پیشگیری از جرم و عامل مهم در جلوگیری از ارتکاب به جرم مجدد است.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: اشتغال به عنوان عامل جلوگیری از وقوع جرم و همچنین عامل بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه است و در کنار اشتغال، بحثحرفه‌آموزی نقش بسیار مهم و سازنده‌ای دارد.

اسماعیلی ادامه داد: در دوره اقامت در زندان، حرفه آموزی موجب بازدهی در اشتغال می‌‌شود و تأثیر‌گذار است و پس از آزادی نیز در تأمین معیشت زندگی فرد اثرگذار است.

عضو هیئت مدیره بنیاد تعاون کشور اظهار داشت: بودجه اختصاص یافته دولت در بخش حرفه‌آموزی زندانیان فوق‌العاده ناچیز است، اما به لحاظ اهمیت موضوع باید بنیاد تعاون زندانیان توجه جدی نشان دهد، چرا که در حوزه حرفه‌آموزی مأموریت اصلی را دارد و نباید به اعتبار جزئی بسنده کند.

وی در ادامه به حاکمیت نظم و انضباط در کارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید یک نگاه انتظامی به کارگاه‌ها داشته باشیم تا از هرگونه سوء استفاده احتمالی پیشگیری شود و زندانیانی که در کارگاه و زندان تردد دارند، مراقبت کنیم.

اسماعیلی تأکید کرد: در تمام کارگاه‌ها مانند زندان‌های بسته باید برنامه‌های فرهنگی با محوریت قرآن و نماز اجرا شود و نباید هیچ یک از مبانی زندانبانی در راستای حرفه آموزی و اشتغال کمرنگ شود.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل بی‌شائبه و همه‌جانبه سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون از اهمیت ویژه‌ای دارد و در حال حاضر بنیاد و سازمان دو مجموعه هستند اما جداشدنی نیستند، بنیاد و سازمان مکمل همدیگر هستند و نمی‌توانند از هم جدا شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز