خبرگزاری کار ایران

چرخه انتخابی برای بازی‌ها عدالت محور است و قطعا این اتفاق خواهد افتاد

حمید سوریان: قهرمانی سخت است اما حفظ قهرمانی دشوارتر

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۳۴۷

نائب رییس فدراسیون کشتی در خصوص آخرین اتفاقات حول این رشته و موفقیت‌های اخیر آن توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید سوریان قهرمان اسبق کشتی فرنگی ایران که توانسته 7 مدال طلای جهان و المپیک را در کارنامه خود ثبت کند، اکنون به عنوان نائب رئیس این فدراسیون در تلاش است تا تجربیات بین المللی خود را به علاقمندان این رشته منتقل کرده و موفقیت‌های جدیدی را کسب کنند. سوریان در تازه‌ترین گفتگوی خود با خبرنگار ما درخصوص چرخه انتخابی برای مسابقات آسیایی سال آینده و رکورد شکنی‌های مسابقات جهانی نروژ  به صحبت پرداخت.

 

حمید سوریان در ابتدای صحبت‌هایش به توضیح برگزاری سیزدهمین جلسه هیئت رئیسه در فدراسیون کشتی پرداخت و گفت: این جلسه که با حضور آقایان محمدرضا طالقانی، دکتر سهراب کیهانی، سید عبدالرضا موسوی عضو هیئت رئیسه و مسئولان فدراسیون کشتی از جمله دکتر دبیر و همچنین ابراهیم مهربان سرپرت دبیری برگزار شد، موضوعات مختلفی از جمله هزینه‌های ارزی برای اعزام تیم ها به مسابقات مختلف، تسویه بدهی‌های فدراسیون، مجوز پرداخت پاداش به کشتی گیران و ... مورد بحث و بررسی و تأیید قرار گرفت.

 

وی ادامه داد:  دکتر دبیر در ابتدای جلسه گزارشی از مسابقات جهانی نروژ به اعضاء دادند و گفتند در مسابقات جهانی نروژ اتفاقات خوبی برای تیم ما رقم خورد اما مهمتر از این اتفاقات حفظ کردن این افتخارات در آینده است.  باید بگویم حضور دکتر کیهانی که با هزینه شخصی‌شان به نروژ آمده بودند، در کنار تیم خیلی تاثیر گذار بود چراکه ایشان در روند درمان آسیب‌دیدگی‌ها و به خصوص فیکس کردن پای حسن یزدانی بسیار زحمت کشیدند.

 

دارنده 7 مدال طلا جهان و المپیک در خصوص چرخه انتخابی برای مسابقات آسیایی گفت: تمام هدف ما انتخابی عدالت محور است و قطعا این اتفاق خواهد افتاد و این چرخه یک بازه زمانی و یک آغاز و پایان دارد که که مطمئنا تمام نفرات شرکت کننده با هم رقابت می‌کنند و در نهایت شایسته ترین شخص به رقابت های جهانی و بازی های آسیایی اعزام خواهد شد.

 

او ادامه داد: ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی تابستان سال آینده مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو را در پیش دارند. چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در 2 رویداد مهم سال آینده به این شکل است که ورزشکاران اواخر آذرماه در سیستان و بلوچستان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت خواهند کرد. پس از آن انتخابی جام تختی و مسابقات جام تختی در دی ماه برگزار می‌شود.

 

حمید سوریان درخصوص رکورد شکنی‌ها و نتایج درخشان ملی‌پوشان کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات جهانی نروژ و المپیک توکیو اینطور واکنش نشان داد: خدا را شکر شاهد نتایج و زحمات همه کشتی‌گیران و مربیان عزیزمان بودیم اما باید بگویم بعضی رکور شکنی‌ها که یکبار اتفاق افتاده شاید دیگر تکرار نشود چرا که تکرار طلای المپیک بسیار سخت است. قهرمانی سخت است اما حفظ قهرمانی دشوارتر است و قطعا بار مسئولیت نسبت به گذشته برای بچه‌ها سخت تر است. تیم موفق شد چهار مدال طلای جهانی را کسب کند و حفظ این جایگاه آسان نخواهد بود.

 

نائب رئیس فدراسیون کشتی در خصوص انتخاب دو نماینده کشتی آزاد و فرنگی در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گفت: قطعا عضویت حسن یزدانی و محمدرضا گرایی در این کمیسیون انتخاب شایسته‌ای است و در جهت پیشرفت و اهداف جامعه کشتی و سایر ورزش‌ها تاثیرگذار خواهند بود چرا که جوانان باانگیزه دغدغه ورزشکاران را بیشتر درک می‌کنند و مطمئنا گام‌های مثبتی را در حوزه ورزش برمی‌دارند.

 

قهرمان اسبق کشتی فرنگی در ادامه از برگزاری اردوی نونهالان در محل فدراسیون و ایجاد انگیزه برای آنها خبر داد و گفت: اردوهای بسترسازی است که در ادوار مختلف برگذار شده و اعتقادمان این است که نونهالان باید تشویق شوند و ایجاد انگیزه‌ای باشد برای آینده کشتی کشور، این بچه‌ها سرمایه‌های این مملکت هستند  و مطمئنا از دل این بچه‌ها قهرمانان آینده پرورش خواهند یافت. این اردو چند بُعد داشت؛ ایجاد انگیزه، اردوی تفریحی سالم و همچنین استعدادیابی که مطمئنا در آینده از نفراتی که در این اردو حاضر بودند بسیار خواهیم شنید و شاهد درخشش آنها خواهیم بود.

 

حمید سوریان درباره برگزاری دیدار دوستانه در بهمن ماه به میزبانی آمریکا و شرایط تیم ایران در این رقابت گفت: مطمئنا بچه‌های ما با شایستگی تمام موفق شدند رقبای خودشان را شکست دهند. انشالله تمرینات‌شان را به خوبی آغاز می‌کنند و با آمادگی هرچه تمام راهی این مسابقات خواهند شد. امیدواریم که دوباره شاهد درخشش کشتی‌گیران‌مان و برافراشته شدن پرچم عزیزمان در این دیدار دوستانه و سایر میادین بین‌المللی باشیم و در توانایی و پتانسیل بالای آنها برای پیروزی مقابل حریفان تردیدی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز