خبرگزاری کار ایران

تازه‌های نشر قطره به بازار آمده

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۳۳

" مرد مکعبی "، " داستان مکاشفه‌ "، " تو نخ بابام "، " شوخی‌های دختران حوا " و " شوخی‌های پسران آدم " تازه‌ترین کتاب‌های این نشر در بازار کتاب‌ است.

ایلنا؛ نشر قطره به تازگی پنج جلد کتاب جدید را در حوزه‌های ادبیات داستانی، طنز و هجو را تحت عناوین " مرد مکعبی " نوشته‌ی مختار عبدالهی، " داستان مکاشفه‌ " به کوشش فرحناز علیزاده، " تو نخ بابام " نوشته‌ی جاستین هالپرن و با ترجمه‌ی سیمین آزمون، " شوخی‌های دختران حوا " و " شوخی‌های پسران آدم " نوشته‌ی محسن سلیمانی را در بازار نشر منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا؛ این کتاب‌ها به شرح زیراند:

  • تو نخ بابام

این کتاب مجموعه داستانی‌ست از جاستین هالپرن؛ سردبیر و بنیانگذار تارنمای holytaco. com که با ترجمه‌ی سیمین آزمون از سوی نشر قطره به بازار آمد.

زود قضاوت نکن، خونه یه‌ مرد، خونه خودشه!، ادب داشته باش، تو یک دروغگوی حقه باز نیستی. هستی؟، قدری پولی رو که درمیارن بدون، توپ هیچ کس نباید پوچ بشه و… نام برخی از داستان‌های کوتاه این مجموعه داستان ۱۲۵ صفحه‌ای است که در ۵۰۰ نسخه با قیمت ۵۵۰۰ تومان منتشر شده.

در یکی از داستان‌های این کتاب با نام توپ " هیچ کس نباید پوچ بشه " آمده است: " بابا اصلا به من کمک نمی‌کرد. اون می‌خواست از طریق این بازی تجربه به دست بیاره و بتونه مربی تیم بیسبال بشه، ولی این تمرین خیلی زورکی بود و از تحمل و صبر و حوصله هم هیچ خبری نبود. بالاخره بعد از پشت سر گذاشتن روزهای سخت تمرین، کاسه تیم ما لبریز شد… "

  • داستان مکاشفه

این کتاب همانطور که از عنوان دومش یعنی " تحلیل و بررسی داستان‌های مینی‌مال " برمی‌آید، به بررسی عناصر مینیمال و تشریح آن‌ها در بخش نخست پرداخته است. فرحناز علیزاده در این بخش طی مقدمه‌ای ۱۵ صفحه‌ای به خصوصیات مینیمال پرداخته و در ادامه مینیمال‌هایی را از مینیمالیستان ایران و جهان، گردآوری و منتشر کرده است.

از جمله مینیمالیست‌های مورد اشاره در این کتاب می‌توان به: جی ریپ، ادوارد مارتین، محسن محمودی، دین کریستین، نسیم خلیلی، اگوست سالمی و… اشاره کرد. " داستان مکاشفه " در ۱۴۷ صفحه با ۴۰۰ نسخه تیراژ و با قیمت ۷۵۰۰ تومان از سوی نشر قطره به بازار آمده.

  • شوخی‌های پسران آدم و دختران حوا

محسن سلیمانی طی دو جلد، لطیفه‌هایی را از زبان زنان درمورد مردان و بالعکس را توسط نشر قطره روانه‌ی بازار کرده است. " شوخی پسران آدم " با ۲۰۷ صفحه، و " شوخی دختران حوا " با ۲۱۶ صفحه هر کدام بیش از ۲۰۰ لطیفه‌ی کوتاه را در برمی‌گیرد. این دو کتاب هر یک در تیراژ ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۹۵۰۰ تومان منتشر شده‌اند.

چند لطیفه از این دو مجموعه را می‌خوانید:

۱ -

اولی: زنم همه دارایی‌هایم را برداشت و رفت.

دومی: خوش به حالت. زن من همه دارایی‌هایم را برداشت و نرفت.

۲ -

پدر روحانی به راننده‌ی آژانس: هر بار که شما رانندگی می‌کنید، من دعا می‌کنم.

آقای راننده: چیه پدر، به رانندگی من اعتمادی ندارید؟

پدر روحانی: شما چی پسرم، به دعای من اعتمادی ندارید؟

  • مرد مکعبی

" مرد مکعبی " نام رمانی از مختار عبدالهی است که در شماره‌ی ۹۱ از مجموعه‌ی داستان ایرانی در نشر قطره به انتشار رسیده است. این کتاب ۱۱۰ صفحه دارد و در سال ۹۱ به رشته‌ی تحریر در آمده.

در پشت جلد این کتاب آمده است: ‌ " دانشمندان معتقدند پیدایش تمام کائنات و جهان هستی بعد از یک انفجار بزرگ به نام بیگ بنگ آغاز شد. تا قبل از بیگ بنگ هنوز هیچ فضا، زمان و سیاره‌ای به وجود نیامده بود. سه روایت در این داستان دنبال می‌شود که هر سه مربوط به قبل از انفجار بزرگ است. "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز