خبرگزاری کار ایران

خواص سیر سیاه دکتر بیز و نحوه خرید آن

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۹۸۰

خواص سیر سیاه دکتر بیز نسبت به سیر خام بسیار بیشتر است.

سیر سیاه دکتر بیز علاوه بر داشتن مواد مغذی شما را از بوی نا مطبوع سیر های خام نجات می دهد.

مضرات و فواید سیر سیاه دکتر بیز

 شاید مهمترین ویژگی که در مورد سیر به ذهن ما می رسد بوی ناخوشایند آن در کنار فواید غذایی و دارویی بی نظیر باشد اما آیا تمام انواع سیر ها اینگونه است؟ باید بگوییم که خیر نوعی از سیر وجود دارد که به نام سیر سیاه دکتر بیز معروف است. این نوع سیر با همان خواص سیر سفید ولی با رنگ تیره و طعمی شیرین و بدون بو است.

سیر سیاه دکتر بیز چیست؟

سیر فرآوری شده در کارخانه همان سیر معمولی است که بر اثر تخمیر به این رنگ درآمده است عملیات تخمیر باعث شده که خواص درمانی سیر سیاه تا چهار یا پنج برابر افزایش پیدا کند. شاید در دنیایی که تمام خواص درمانی، در تلخی و تندی و مزه های بد نهفته اند اینکه غذایی وجود داشته باشد که چندین برابر سیر معمولی خاصیت درمانی و ضد عفونی کننده دارد ولی نه بوی نامطبوع و آزار دهنده سیر را بدهد و نه طعم ناخوشایند دارد، برای ما مایه خوشحالی باشد.

عملیات تخمیر سیر که منجر به تولید سیر سیاه دکتر بیز می شود حدود 50 تا 90 روز به طول می انجامد. شرایط مناسب برای  تخمیر دمای 77 درجه و رطوبت 90% است. این شرایط باعث می‌ شود که سیر بعد از تخمیر به رنگ تیره در بیاید و مواد محرکی که بوی ناخوشایندی دارند از بین بروند و حبه های سیر به صورت ژله ایی باشد. مزه سیر تخمیر شده شیرین است و این موضوع خوردن آن را لذت بخش می‌ کند.

فواید تخمیر سیر سیاه دکتر بیز

چه لزومی دارد که سیر خام را تخمیر کرده و به سیر سیاه  تبدیل کنیم؟ شاید دلیل اصلی و اساسی آن از بین بردن طعم زننده آن باشد. تقریبا تمام کسانی که سیر را می‌ شناسند از خواص بی نظیر آن تا حد زیادی آگاه هستند و حتی اگر دقیق نداند که این گیاه ارزشمند چه خاصیت های دارویی و غذایی دارد، حتما به این نکته واقف هستند که خوردن سیر تا حد زیادی به ضدعفونی کردن بدن کمک می‌ کند. اما یکی از مهمترین دلایلی که مصرف سیر را تا حد زیادی کاهش داده است و افراد خود خواسته از این فواید بی بهره می مانند، این است که طعم و بوی سیر برای خود فرد و اطرافیانش آزار دهنده است. در فرایند تخمیر سیر سیاه دکتر بیز این مشکلات از بین می‌ روند.

گذشته از آن فرایند شیمیایی تخمیر به صورت طبیعی اتفاق می افتد و باعث افزایش و تشدید خواص سیر می‌ شود. برای مثال موادی مانند پلی فنول و فلاونوئید در سیر تخمیر شده نسبت به سیر خام تا چهار برابر هم افزایش دارد. ماده آمادوری و هینز تا 100 برابر هم افزایش پیدا می‌کند و این دلیل اصلی تیره شدن رنگ سیر است. موادی مانند فروکتان یا لوسین و ایزولوسین و سیستئین و فنیل آلانین و تیروزین هر کدام امکان دارد که تا دو برابر نیز افزایش داشته باشند. به این ترتیب مواد آنتی اکسیدان موجود در سیر که باعث جوانی سلولها می‌ شوند و خاصیت ضد سرطانی دارند حدود پنج برابر در سیر سیاه بیشتر وجود دارد. این مواد با تقویت سیستم ایمنی بدن انسان باعث می‌ شوند که مقاومت در برابر بیماری ها افزایش پیدا کند.

خواص سیر سیاه دکتر بیز و نحوه خرید آن

افزایش خواص سیر سیاه دکتر بیز

وفور ماده آلیسین در سیر تازه علاوه بر خاصیت ضد قارچ و انگلی باعث بوی زننده سیر نیز می‌ شود اما در سیر سیاه این ماده وجود ندارد و خواص آن هنوز هم پابرجاست. اما چگونه؟ در حین پروسه تخمیر آلیسین تبدیل به آنتی اکسیدان می‌ شود. همانطور که می‌ دانید آنتی اکسیدان ها خواص فوق العاده ایی دارند که وفور آنها در سیر سیاه دکتر بیز می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی سلامت ما داشته باشد.

ارزش غذایی سیر سیاه دکتربیز

ارزش غذایی سیر سیاه دکتر بیز با سیر تخمیر نشده سفید نیز متفاوت است. آب موجود در بافت سیر خام نسبت به سیر سیاه بیشتر است اما پروتئین سیر سیاه بیش از دو برابر بیشتر از سیر سفید است. میزان چربی ناچیز سیر قبل و بعد از فرایند تخمیر تغییری نمی‌ کند. اما کربوهیدرات ها هم بیشتر از دو برابر می شوند و ماده مغذی فیبر که به تنهایی می تواند به سلامت روده ها کمک کند در سیر سیاه ده برابر بیشتر از سیر سفید وجود دارد. کالری بیشتر سیر سیاه هم یکی دیگر از عواملی است که ارزش غذایی آن را بالاتر می برد. سایر مواد معدنی و پروتئین های موجود در سیر سیاه عبارت اند از ویتامین C و گروه ویتامین های B شامل B1,B2,B3,B6 در کنار اسید فولیک و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر و منگنز و آهن و منیزیم و روی است.

خواص سیر سیاه دکتر بیز و نحوه خرید آن

تاثیر سیر سیاه در تناسب اندام و سلامت

یکی از مهمترین راه های کاهش وزن افزایش سوخت ساز در بدن است. سیر سیاه دکتر بیز با افزایش این فرایند به شما برای کاهش وزن نیز کمک می‌ کند. برعکس سایر روش های کاهش وزن که می‌ تواند همراه با ضعف و کمبود مواد مغذی بدن باشد، زمانی که  از سیر سیاه استفاده می‌ کنید، مواد غذایی بدنتان نیز تامین می‌ شود. علاوه بر آن گنجاندن سیر سیاه در رژیم غذاییتان می‌ تواند علاوه بر کمک کردن به تناسب اندامتان به پاکسازی و تقویت اندام های گوارشی و سیستم ایمنی هم کمک کند. وجود میزان زیاد فیبر در سیر سیاه به شما کمک می‌کند که کمتر احساس گرسنگی کنید.

مواد غذایی که دارای مقدار زیادی روی و منیزیم باشند می توانند به عنوان عاملی موثر از بروز مشکلاتی مانند زود انزالی در آقایان جلوگیری کنند. البته نمی توان گفت که این تاثیر فوری و معجزه آسا است اما وجود این ماده مغذی در رژیم غذایی می تواند تاثیرات چشمگیری را در طولانی مدت برای بدن داشته باشد. این ماده در سایر موارد می تواند با سرعت بیشتری تاثیر خود را به نمایش بگذارد.

سایر خواص سیر سیاه

یکی دیگر از خواص سیر سیاه دکتر بیز کمک کردن به بدن برای پیشگیری و درمان حساسیت است. بدن انسان طوری طراحی شده است که به صورت خودکار در مقابل هر ماده بیرونی و مهاجمی واکنش دفاعی نشان دهد. گاهی این واکنش نسبت به بعضی از مواد غذایی معمولی به وجود می آید که منجر به حساسیت و التهاب در نواحی مختلف می شود. موادی که خاصیت ضد حساسیت دارند می توانند واکنش های بیش از حد بدن را خنثی کنند و باعث از بین رفتن التهاب و حساسیت شوند. سیر سیاه یکی از مواد طبیعی است که می تواند با خاصیت ضد التهابی خود نه تنها به رفع مشکلات حساسیتی کمک کند بلکه التهاب هایی مانند ورم مفاصل و رماتیسم را هم بهبود ببخشد.

در بعضی از تحقیقات به نتایج جالب توجهی درباره توانایی سیر سیاه به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی در پیشگیری و کمک به درمان بیماری های مغزی از جمله پارکینسون و یا زوال عقل و آلزایمر کمک کند. ماده مونوسدیم گلوتامات که می تواند منجر به آسیب دیدن سلول های مغز شود توسط سیر سیاه از بین می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز