خبرگزاری کار ایران

هشدار درخصوص کاهش اختیارات شهرداری توسط مجلس/ بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۸۲۴

عضو شورای شهر تهران در تذکری نسبت به بررسی طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس که حسابرسی موسسات، دولت و شهرداری ها را تنها از طریق دیوان محاسبات منوط می کند تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز  تذکراتی را در صحن شورا مطرح کردند.

 ناصر امانی امانی در تذکر خود به بررسی طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد و گفت: متأسفانه اخیرا طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس در دستور کار قرار گرفته که برمبنای آن حسابرسی موسسات، دولت و شهرداری‌ها از طریق دیوان محاسبات انجام شود که این مسئله لطمات زیادی را به شهرداری‌ها وارد می‌کند.

او ادامه داد: براساس طرح کمیسیون اقتصادی مجلس چنانچه حسابرس خارج از تصمیم دیوان محاسبات انتخاب شود، جرم محسوب می‌شود. البته این مسئله دعوای قدیمی بین دیوان محاسبات و شهرداری است که متأسفانه با طرح کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این دعوا به نفع دیوان خاتمه می‌پذیرد و اجازه می‌‌دهد به صورت زیرکانه و ظریف در تمام مسائل شهرداری‌ها ورود پیدا کند.

امانی ضمن ابراز امیدواری از انجام نشدن این طرح گفت: تصویب این طرح مشکلاتی را برای شهرداری‌ها ایجاد خواهد کرد.

در ادامه حبیب کاشانی در تذکر خود با اشاره به دغدغه درمان کارکنان شهرداری تهران به‌ویژه بیمه تکمیلی تاکسیرانان گفت: در ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ قرارداد این بیمه به اتمام می‌رسد و با توجه به کار شبانه‌روزی تاکسیرانان و اتفاقاتی که احتمالاً برای این قشر رخ می‌دهد، غفلت از این کار مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

او تاکید کرد: به همین دلیل باید موضوع مورد توجه قرار گیرد و اقدمات لازم از سوی شهردرای تهران عملیاتی شود.

احمد صادقی  تذکر خود را درباره  آتش‌سوزی روز گذشته در بازار گل محلاتی در منطقه ارائه داد و گفت: در پی این آتش‌سوزی ۲۰ غرفه دچار حریق شد که البته جمعیتی زیادی در آن ساعت در بازار گل حضور داشتند و خوشبختانه صدمه‌ای ندیدند.

عضو شورای شهر تهران افزود: متاسفانه بازار گل محلاتی بدون اخذ مجوزات لازم توسعه بی‌رویه و قارچ‌گونه داشته و این مسئله از چشم شهرداری دور مانده است.

او درخواست کرد تا ایمنی این بازار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز