خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی:

شرکت گاز مسئولیتی در قبال حوادثداخل منازل ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۵۶

استان آذربایجان شرقی رتبه چهارم تعداد مصرف کننده را در کشور دارد.

ایلنا: مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: علیرغم اینکه مسئولیتی در قبال حوادثداخل گاز منازل نداریم ولی هر ساله با شروع فصل سرما و آغاز استفاده از وسایل گازسوز، ایستگاه‌های آموزش ایمنی گاز در اقصی نقاط استان برپا می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا ولی ا… دینی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با بیان اینکه محدوده تحت پوشش شرکت گاز تا درب منازل است خاطرنشان کرد: شبکه‌های گاز طبیعی از ضریب امنیتی بالایی برخوردارند حتی در زلزله ارسباران در این شبکه‌ها هیچ گونه آسیب دیدگی دیده نشد.
وی ادامه داد: امسال نیز در راستای نهادینه سازی فرهنگ مصرف صحیح و ایمن از گاز طبیعی، این ایستگاه‌ها با کیفیتی بهتر و پاسخگویی هر چه بیشتر در انتظار هم استانی‌ها خواهد بود.
دینی اضافه کرد: به موجب قانون از هر خانوار شهری ۵۰ تومان، و از خانوار‌های روستایی ۲۵ تومان بیمه خسارت در قبوض شرکت گاز لحاظ می‌شود.
وی تعداد مشترک گاز طبیعی را در استان آذربایجانشرقی بالغ بر ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک ذکر کرد و گفت: این استان رتبه چهارم تعداد مصرف کننده گاز را در کشور دارد.
دینی با بیان اینکه روزانه ۱۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در کشور تولید می‌شود افزود: ۸ درصد گاز طبیعی کشور در استان آذربایجان شرقی مصرف می‌شود.
وی با اشاره به افزایش مصرف گاز در فصل‌های سرد سال اضافه کرد: در هفته سوم مهرماه سالجاری مشترکان گاز استان آذربایجان شرقی مصرفی معادل ۸۹ میلیون مترمکعب داشته‌اند.
وی ضمن تاکید بر لزوم مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی افزود: افزایش مصرف گاز به دلیل افزایش مصارف خانگی است.
دینی با بیان اینکه ۱۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های فعال استان نیاز است، افزود: ۸۰ میلیارد تومان جذب بودجه برای تکمیل این پروژ‌ها داشتیم که امیدواریم تا پایان سال این پروژه‌های تکمیل شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۹ شهر استان آذربایجانشرقی و یک هزار و ۵۷ روستا تحت پوشش گاز طبیعی هستند.
وی با بیان اینکه تامین گاز نیروگاه‌ها طبق قرارداد فقط ۸ ماه از سال به عهده شرکت گاز است افزود: در چهار ماه از سال به دلیل اولویت تامین مصرف گاز خانوار‌های در فصل سرد این نیروگاه‌ها با سوخت دوم و توسط وزارت نفت تامین می‌شوند.
وی با اشاره به ایجاد ۱۵۰ جایگاه CNG گاز در استان آذربایجان شرقی گفت: از این تعداد ۱۱۹ جایگاه فعال و ۳۰ جایگاه فعال نشده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اهمیت نکات ایمنی مصرف گاز یادآور شد: بیان نکات ایمنی اگر چه تکراری بوده ولی بروز حوادثناگوار نشان از سهل انگاری در به کارگیری این نکات می‌باشد لذا رسالت شرکت گاز تا به صفر رساندن آمار مرگ و میر ناشی از حوادثگازطبیعی ادامه داشته و در راستای نیل به این هدف، هیچ راهکاری به اندازه مشارکت و همراهی مردم اثرگذار نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز