خبرگزاری کار ایران

زنگ سال تحصیلی سوم مهر با حضور رئیس جمهور نواخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۵۵۶

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: نقطه عزیمت هر جامعه برای دستیابی به اهداف و آرمان های ترسیم شده، نظام آموزش و پرورش آن کشور است و آینده نظام جمهوری اسلامی ایران در دستان شما دانش آموزان است.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی با حضور در سومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی که در سالن اجتماعات ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، اظهار کرد: حضور مدیران در سومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی، نشان دهنده جایگاه این تشکل در نظام تعلیم و تربیت است.

کاظمی با اشاره به بازگشایی مدارس در آغاز ماه مهر، تصریح کرد: همزمانی «سومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی» با آغاز سال تحصیلی و از سرگیری آموزش های حضوری مدارس، نشان دهنده مأموریت مشترک تشکل ها و نظام تعلیم و تربیت است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تمام امید نظام به دانش آموزان بوده و آینده کشور در دستان آن هاست، گفت: نقطه عزیمت هر نظامی برای دستیابی به آرمان های ترسیم شده،  نظام آموزش و پرورش است. قطار توسعه پایدار هر کشوری از ایستگاه «تعلیم و تربیت» می‌گذرد و کم توجهی به «نظام تعلیم و تربیت» به همان میزان، آسیب به جامعه خواهد رساند.

وی افزود: دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در تمامی ساحت های «تعلیم و تربیت» و نقشی که نظام آموزش و پرورش در تربیت دارد در بالاترین رتبه قرار دارد و ضروری است مورد توجه قرار گیرد.

 کاظمی تصریح کرد:  برای تحقق سند تحول بنیادین و آرمان‌های آن که رسیدن به قرب الهی و «حیات طیبه» است، ضروری است؛ تعلیم و تربیت تمام ساحتی در دستور کار ما باشد؛ ما نیاز به انسان های متعادل و متوازن در تمام ساحت های تربیتی داریم و راهکارهای سندتحول بنیادین، مسیر راه را برای رسیدن به دانش آموزان تراز سند، برای ما فراهم کرده است.

وی‌گفت: «تربیت» از دیدگاه سندتحول بنیادین، تغییر، تکمیل و تعالی فرد می باشد. «تربیت» یعنی یک رفتار در فرد نهادینه و پایدار شود، که این سختی کار حوزه تعلیم و تربیت، نشان می‌دهد. مسیری که سند برای ما مشخص کرده، این است که در کنار تمرکز بر دانش و آگاهی افراد باید موقعیت های رشد دهنده تربیتی را فراهم کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: تشکل های دانش آموزی به معنای وسیع خود، بالاترین فرصت تربیتی را برای دانش آموزان فراهم می کنند و بهترین، مؤثرترین و نزدیک ترین راه، برای دستیابی به اهداف سندتحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان هستند. زیرا تشکل های دانش آموزی فرصت های مختلفی برای نقش پذیری دانش آموزان در شرایط گوناگون مهیا می کنند. بهترین راه رسیدن به سند از مسیر تشکل های دانش آموزی می گذرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ادامه داد: ما قدر این فرصت را می دانیم در میان تشکل‌های دانش‌آموزی، «اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان» به لحاظ سبقه انقلابی و جهادی که در طول تاریخ دارد برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های فرهنگی، انقلابی و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استکبار ستیزی در خط مقدم قرار دارد که در عرصه های مختلف میدان داری می کند و پیشتاز است.

کاظمی با اشاره به حضور مؤثر تشکل ها در عرصه‌های فرهنگی، تأکید کرد: تشکل های دانش آموزی در کشور پیشتازند؛ ما تشکل ها و بویژه اتحادیه انجمن های اسلامی را یکی از شرکای خود در مدارس می‌دانیم و هر گونه حمایتی که مقدور است، انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی از مهم ترین هدف و رویکرد ما در مهرماه امسال است که با توجه به شرایط به وجود آمده در جهان، دانش آموزان و کودکان، به واسطه دوری از تعلیم و تربیت آسیب های جدی دیده اند. افت کیفیت آموزشی، مهارت های اجتماعی و آسیب هایی که نمی توان منکر آن شد؛ محرومیت بیش از یک و نیم میلیارد دانش آموز از فضای مدرسه با شیوع کرونا و آسیب هایی که به وجود آورده است باعث شده تا ضرورت بازگشایی مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته و ما زمینه حضور کم دغدغه و تدریجی دانش‌آموزان در مدارس را برنامه‌ریزی کردیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر سخنان ریاست جمهور مبنی بر ضرورت بازگشایی مدارس و قراردادن آن در دستور کار وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: سعی داریم با حمایت معلمان و خانواده ها مهر را با کم ترین دغدغه، آرام، تدریجی و با شکوه تر از سال های قبل آغاز کنیم و در روز شنبه،سوم مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی را با حضور رییس محترم جمهور به صدا درآوریم.

وی افزود: از اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و دیگر تشکل ها، انتظار دارم در عرصه بازگشایی و اقناع سازی دانش آموزان و خانواده ها در رابطه با حضور در مدرسه، با رعایت سلامت دانش آموزان و حفظ فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی، تدابیر لازم را بکار گیرند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش مؤثر تشکل ها در بازگشایی مدارس، گفت: واکسیناسیون معلمان تا پایان شهریور ماه، کامل می‌شود. در بازگشایی مدارس، تشکل ها بویژه اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، می توانند نقش مؤثری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و اقناع سازی افکار عمومی و خانواده ها و کاهش دغدغه‌های اولیا، جهت حضور دانش آموزان در مدارس داشته باشند.  

کاظمی در پایان گفت: ما، مدیران کل استان و دیگر همکاران ذی ربط، تمام حمایت‌هایی که در وسع و توان داریم را از مجموع تشکل های انقلابی و اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز