خبرگزاری کار ایران

پنج ماه مزد، عیدی و سنوات کارگران شهرداری یاسوج پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۸۷۵

۲۳۰ کارگر خدماتی شهرداری یاسوج که تحت نظارت یک شرکت پیمانکاری فعالیت دارند، به دلیل پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی پیمانکاران از سوی شهرداری یاسوج، چندین ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

شماری از کارگران خدماتی شهرداری یاسوج در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۲۳۰ کارگر پیمانکاری فضای سبز شهرداری یاسوج هستیم که به دلیل پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی پیمانکاران از سوی شهرداری یاسوج، دست‌کم پنج ماه است حقوقی دریافت نکرده‌ایم.

این کارگران با بیان اینکه در ادامه بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالبات‌مان، روز گذشته (۱۳ شهریور ماه) تعدادی از همکارانمان در مقابل ساختمان استانداری تجمع اعتراضی بر پا کردند، درباره سایر مطالبات خود گفتند: سال جاری فقط یک ماه حقوق گرفته‌ایم و ۵ ماه آن هنوز پرداخت نشده است. در عین حال مطالباتی از سال ۹۸ و ۹۹ بایت حقوق و عیدی و سنوات طلبکاریم.

کارگران با بیان اینکه، شهردار می‌گوید پیمانکار باید طبق قرارداد توانایی مالی پرداخت حداقل دو تا سه ماه حقوق کارگران زیرمجموعه خود را داشته باشد اما پیمانکار قادر به پرداخت حقوق ما کارگران نیست.

آن‌ها مهم‌ترین مشکل تعویق حقوق کارگران شهرداری را پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی شرکت‌های پیمانکاری از سوی شهرداری‌ها عنوان کرده و افزودند: شهرداری یاسوج دلیل پرداخت نکردن صورت وضعیت‌های پیمانکاران زیرمجموعه خود را کمبود منابع مالی اعلام کرده است.

کارگران در خاتمه تصریح کردند: علاوه بر حقوق معوقه، پیمانکار لباس و کفش کار مناسب به کارگران به اندازه کافی نمی‌دهد و در عین حال فاقد قرارداد کار هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز