خبرگزاری کار ایران

دیدن جاذبه‌های شیراز با بلیط چارتر شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۳۴۰

شیراز، شهر عشق، بهار نارنج، شراب و شعر، مملوء از زیبایی و اماکن تاریخی است. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شیراز را به یکی از مقاصد مشهور در میان گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده‌اند. به همین دلیل، بلیط چارتر شیراز از پرفروش‌ترین بلیط‌های هواپیما در بین ایرانیان است.

شیراز سومین شهر با قدمت تاریخی در ایران و پنجمین شهر بزرگ کشور است. این شهر در کتاب‌ها و اسناد تاریخی با عناوینی مانند تیرازیس، شیرازیس و شیراز مورد اشاره قرار گرفته است. همچنین، در دوران صفاریان، آل بویه و زندیان پایتخت ایران بوده است. شیراز و استان فارس نه تنها محل پایه‌گذاری فرمانروایی‌های هخامنشیان و ساسانیان بوده است، بلکه مشاهیری نامی مانند سعدی، حافظ، فردوسی، شهریار، بابا طاهر، سنایی و بهار در این شهر چشم به جهان گشوده‌اند.

بهترین زمان برای مسافرت به شیراز با بلیط ارزان چارتری

شیراز در بهار، به ویژه از ابتدای اردیبهشت تا ابتدای خرداد، به اوج زیبایی خود می‌رسد. شکوفه‌های بهار نارنج جوانه می‌زنند و عطر خود را در سراسر شهر منتشر می‌کنند، باغ‌های شیراز پر از گل‌های رنگارنگ می‌شوند و فستیوال‌های گل و رنگ در شیراز برگزار می‌گردند.

پس پیشنهاد می‌دهیم این زمان از سال را برای مسافرت به این شهر زیبا انتخاب کنید. برای اینکه سفری راحت داشته باشید، پیشنهاد آس چارتر این است که از بلیط چارتری شیراز استفاده کنید.

همچنین، بین ماه‌های اردیبهشت تا خرداد دیگر خبری از شلوغی نوروز نیست؛ بنابراین، هزینه‌ها نیز تا حدودی کاهش می‌یابد. توجه کنید که در ایام نوروز، به دلیل شلوغی شهر و تعداد بالای مسافران و گردشگران، هزینه‌ها افزایش می‌یابند. در این ایام بلیط چارتر شیراز نیز اندکی گران‌تر است.

آس چارتر در تمام طول سال بلیط ارزان چارتری شیراز را با مقرون به صرفه‌ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. لیکن فراموش نکنید که شیراز روز و هفته‌ی خاص خود را نیز دارد. پس پیشنهاد می‌دهیم بلیط هواپیما شیراز را در دورانی تهیه کنید که بتوانید از جشن‌ها و فستیوال‌های ویژه‌ی این دوران نیز لذت ببرید.

۱۵ اردیبهشت روز شیراز است و تا ۲۱ ماه، که هفته‌ی شیراز نام‌گذاری شده است، جشن‌ها و فستیوال‌های بسیاری در اماکن دیدنی شیراز برگزار می‌شوند. این مراسمات معمولاً تا دو هفته هم ادامه دارند. اگر در این دوران به شیراز مسافرت کردید، فراموش نکنید که از "نمایشگاه عکس‌های قدیمی شیراز" و "نمایشگاه فرش‌های دستباف ایرانی" در ارگ کریمخان زند و "نمایشگاه خطاطی شعرهای حافظ"، "نمایشگاه مینیاتور" و برنامه‌های خطاطی در حافظیه نیز دیدار کنید.

اماکن دیدنی و گردشگری شیراز

در هر نقطه‌ای از شیراز بوی بهار نارنج، نوای شعر و آواز عاشقی را احساس خواهید کرد. اماکن تماشایی شهر بی‌شمارند؛ با وجود این، در ادامه تعدادی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری شیراز را معرفی می‌کنیم:

پاسارگاد

پاسارگاد خود دلیلی بزرگ برای مسافرت به شیراز با بلیط ارزان چارتری است. شهر پارسه یا پاسارگاد در ۱۳۶ کیلومتری جاده‌ شیراز – اصفهان قرار دارد و یکی از مشهورترین آثار تاریخی ایران، آرامگاه کوروش بزرگ، پایه‌گذار سلسله هخامنشیان را در خود جای داده است.

تخت جمشید

اگر به شیراز سفر کنید و به مجموعه‌ی تخت جمشید نروید، کمبود بزرگی احساس خواهید کرد. کم نیستند افرادی که برای بازدید تخت جمشید برای خرید بلیط چارتر شیراز اقدام می‌کنند. این جاذبه‌ی تاریخی، بزرگ‌ترین بنای باستانی ایران است که تاریخ شهر را به نمایش می‌گذارد.

حافظیه

اگر بلیط هواپیما شیراز را تهیه کرده‌اید، پیشنهاد ما این است که اندکی از زمان خود را به حضور در حافظیه اختصاص دهید. در آرامگاه حافظ شیرازی لحظاتی را با شعر هم‌صحبت شوید و فال نیک خود را از زبان این شاعر نامی بشنوید. این آرامگاه شب‌هنگام به محیطی رویایی تبدیل می‌شود و حال و هوایی خودمانی و فرح‌بخش دارد.

سعدیه

سعدیه در گذشته خانقاه و محل عبادت سعدی و یارانش بوده و تلفیقی از هنر معماری سنتی و مدرن است. این مقبره در نزدیکی حافظیه و نیز دروازه قرآن قرار دارد و یکی از مکان‌های دیدنی شیراز به شمار می‌رود.

ارگ کریمخان

حالا که بلیط چارتر شیراز را تهیه کرده‌اید و برای مسافرت به این شهر زیبا می‌روید، بازدید از بزرگ‌ترین بنای تاریخی و آجری شیراز را فراموش نکنید. بنای بیرونی ارگ ۱۲ متر ارتفاع دارد. همچنین، یکی از برج‌های آن حدود ۳۰ درجه کج شده و بین اهالی از شهرت زیادی برخوردار است.

عمارت شاپوری

این عمارت یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز به حساب می‌آید که در دوره‌ی پهلوی اول ساخته شده است. معماری این بنا بسیار تماشایی و منحصر به فرد است و تا سال ۱۳۷۸ به خاندان ثروتمند شاپوری تعلق داشت.

باغ ایلخانی

قدمت یکی از جذاب‌ترین اماکن دیدنی شیراز به دوران قاجار برمی‌گردد. باغ زیبای ایلخانی، یادگاری از محمد قلی خان ایلخان قشقایی، در محله سه‌باغ شیراز قرار دارد. عمارتی در میان این باغ بنا شده که ایوانی دو ستونی و یک سالن بزرگ پنج دری و راهروهایی با گوشواره‌‌های دل‌انگیز دارد.

باغ جهان‌نما

باغ جهان‌نما روح آدمی را صفا می‌بخشد و در اطراف آن عمارت‌های زیبایی ساخته شده است. این باغ در نزدیکی حافظیه قرار دارد و جزو باصفاترین باغ‌های شیراز است.

باغ ملی شیراز

اگر هدفتان از تهیه‌ی بلیط ارزان چارتری شیراز حضور در مکانی دنج و آرامش‌بخش است، باغ ملی شیراز برای شماست. این باغ از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های شیراز است که درختان سرو کهنسال و کاج‌های بلند قامت آن حکایت از تاریخی طولانی دارند.

شاه‌چراغ

شاه‌چراغ جاذبه‌ای زیارتی و مذهبی در شیراز محسوب می‌شود که آرامگاه احمد بن موسی کاظم، پسر ارشد امام هفتم و برادر امام رضا (ع) را در خود جای داده است. شاه‌چراغ معماری بسیار چشم‌نوازی دارد و گچ‌بری و آینه‌کاری‌های حرم جذابیت خاصی به آن بخشیده‌اند.

آب و هوای شیراز

شیراز به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ی کوهستانی زاگرس آب و هوای بسیار دلنشین و معتدلی دارد. این شهر از سمت شمال و غرب به کوه‌های رشته کوه زاگرس منتهی می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید تعطیلات خود را در شهری زیبا و خوش آب و هوا سپری کنید، حتماً بلیط چارتر شیراز را برای مسافرت به این شهر تهیه کنید.

اگرچه بهترین زمان سفر به شیراز برای بسیاری‌ها اردیبهشت ماه است، اما زمستان نیز زیبایی و جذابیت خاصی به این شهر می‌بخشد. در این فصل از سال شیراز هم خلوت‌ تر است و هم آب و هوای کم و بیش خوشایندی دارد.

اگر تصمیم دارید در این فصل یا هر زمان دیگری به شیراز سفر کنید، لازم است بگوییم که آس چارتر ارزان‌ترین انواع بلیط هواپیما شیراز و بلیط ارزان چارتری را عرضه می‌کند. بنابراین، دیگر لازم نیست در میان سایت‌های گوناگون به جستجو بپردازید، آس چارتر هرآنچه را که لازم دارید با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین قیمت برای شما فراهم آورده است.

بهترین روش مسافرت به شیراز

راه‌های مختلفی برای سفر به شیراز وجود دارد. برای مثال، می‌توانید از خودروی شخصی، اتوبوس یا قطار استفاده کنید. لیکن، بهترین روش مسافرت به شیراز از طریق هواپیماست. دلایل گوناگونی برای مسافرت به هواپیما وجود دارند که می‌توانیم بگوییم مهم‌ترین آنها عبارتند از سرعت، کیفیت سفر و قیمت مناسب بلیط چارتر شیراز.

سرعت و کیفیت بالای مسافرت با بلیط چارتر شیراز

می‌توانید با خرید بلیط هواپیما شیراز مسافرت با بالاترین سرعت و بهترین کیفیت ممکن را تجربه کنید. البته آس چارتر امکان خرید آسان بلیط چارتری از تمام شهرهای ایران را فراهم آورده است. اما، برای مثال، پرواز تهران – شیراز تنها حدود 1 ساعت یک طول می‌کشد.

قیمت مناسب بلیط ارزان چارتری شیراز

بلیط چارتر شیراز امکان مسافرت به این شهر با قیمتی مناسب را فراهم آورده است. آس چارتر ارزان‌ترین بلیط چارتری را تدارک دیده است؛ به این ترتیب، می‌توانید بلیط هواپیما شیراز خود را با کم‌ترین هزینه‌ی ممکن تهیه کنید و سفری با کیفیت پروازهای سیستمی داشته باشید.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که تنوع ایرلاین‌های ارائه دهنده‌ی پرواز شیراز نیز بالاست. شما می‌توانید بلیط هر کدام از هواپیمایی‌های فعال در این زمینه، ایران ایر، ماهان، کیش ایر، زاگرس و ...، را به آسانی از طریق سایت آس چارتر تهیه کنید.

 

شیراز، شهر بهار نارنج، عشق، شعر و شراب در اردیبهشت ماه به بهشتی دل‌انگیز تبدیل می‌شود. با وجود این، هر کدام از فصل‌های سال زیبایی خاص خود را به این شهر می‌بخشند. بنابراین، در هر زمانی از سال که به شیراز مسافرت کنید، می‌توانید از زیبایی‌های آن لذت ببرید. پیشنهاد آس چارتر این است که در کنار لذت بردن از زیبایی‌ها شهر، بهترین روش مسافرت را نیز با تهیه‌ی بلیط چارتر شیراز تجربه نمایید. با آس چارتر تجربه‌ای متفاوت از مسافرت به شیراز را خواهید داشت.

دیدن جاذبه‌های شیراز با بلیط چارتر شیراز

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز