خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی برجام، از سرگیری فوری مذاکرات وین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۰۳۶

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی برجام، از سرگیری مذاکرات وین در سریع‌ترین زمان ممکن است.

به گزارش ایلنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی برجام، از سرگیری مذاکرات وین در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی گفت که از تمامی طرف‌های برجام و همچنین آمریکا می‌خواهیم از برداشتن گام‌های نسنجیده خودداری کنند، چرا که در شرایط فعلی منجر به ایجاد موانع بیشتری در مسیر عادی‌سازی می‌شود.

این مقام روس با اشاره به بیانیه اخیر وزرای خارجه تروئیکای اروپا درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص تولید اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصدی در ایران و همچنین افزایش توانمندی غنی‌سازی اورانیوم ایران تا ۶۰ درصد، گفت که اگر چه این اقدام ایران، انحراف از تعهدات برجامی است اما این واقعیت را درک می‌کنیم که این تصمیم تا حد زیادی به دلیل بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای و باقی ماندن تحریم‌های آمریکا است.

وی افزود که نگران آن هستیم که این مسأله، اهداف تعیین‌شده در چارچوب برجام را هر چه بیشتر از دسترس دور کرده و شرایط برای اجرای پایدار توافق‌ها را دشوارتر کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز