خبرگزاری کار ایران

نماینده مخالف با زلفی‌گل:

جریان سیاسی وزیر پیشنهادی علوم مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۷۲۱

یک نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی علوم در صحن مجلس گفت: منظومه فکری آقای زلفی گل در مسائل کشور منسجم نیست و از طرفی جریان سیاسی ایشان نامشخص است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسین رجایی» نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌های جناب آقای زلفی گل خوب است و با اسناد بالادستی همراهی دارد، اما کلی است برنامه جنبه اقدام و عملی ندارد، برنامه وضعیت موجود را نشان نداده و همچنین مسیر تغییر آن را نشان نداده است. همچنین بازه زمانی برای برنامه‌ها مشخص نکرده‌اند. در مجموع این برنامه قابل ارزیابی و سنجش نیست.

وی ادامه داد: چند نکته در برنامه ایشان مغفول مانده است که به آن اشاره می‌کنم اول اینکه در خصوص تامین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها صحبتی نشده و این موضوع مغفول است، ساماندهی کارکنان دانشگاه‌ها، وضعیت دانشگا‌ه‌هی خصوصی نیز مشخص نیست و این  دانشگاه‌ها در برنامه ایشان بلاتکلیف  است، تعارض منافع در دانشگاه‌های خصوصی نیز در این برنامه مغفول مانده است. دانشگاه‌های خصوصی به بنگاه اقتصادی و کارخانه مدرک گرایی تبدیل شده که دربرنامه آقای وزیر مغفول مانده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه زلفی گل ناظر به نگاه سنتی است در حال حاضر کشورهای پیشرفته نگاه خود را عوض کرده‌اند یعنی سیستم آموزش و پژوهش در دنیا به سمت نوآوری و کارآفرینی، تولید قدرت و ثروت رفته است اما ما در برنامه آقای زلفی گل این‌ها رانمی‌بینیم ایشان دانشمند هستند درست اما ما امروز بیشترین واردکننده مواد شیمیایی هستیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه چرا دانشگاه به سمت مقاله‌ محوری رفته است؟ تصریح کرد: برنامه دانشگاه‌ها در جهت تولید علم قدرت و ثروت نبوده است و این نگاه باید عوض شود اما اینها در برنامه دیده نمی‌شود.

او ادامه داد: آقای زلفی‌گل شما عضو شورای مرکزی بورسیه دانشجویان بودید در سال 93 مقام معظم رهبری درباره ظلمی  که به دانشجویان بورسیه شد تذکر دادند اما مشکلشان حل نشده است این‌ها مباحث مهمی است که در برنامه آقای زلفی‌گل دیده نمی‌شود.

رجایی تصریح کرد: دوستان منظومه فکری آقای وزیر پیشنهادی در مسائل کشور منسجم نیست جریان سیاسی ایشان نامشخص است موضع‌گیری او در مقابل جریانات سیاسی قابل تامل است و این موارد جای بحث دارد کانون صنفی اساتید دانشگاه که با ریاست عارف تشکیل شد شما یکی از گزینه‌های آن بودید. وزارت علوم باید وزارت تربیت نیروهای متخصص و انقلابی باشد، باید مشخص شود چرا این جریان‌های سیاسی از شما حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز