خبرگزاری کار ایران

شرایط دریافت وامِ هفت میلیون تومانی برای بازماندگان/ فقط زنانی که مستمری همسر را دریافت می‌کنند اجازه ثبت نام دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۲۰۵

احمد پنجکی شرایط دریافت وام هفت میلیون تومانی را تشریح کرد.

جمعی از بازماندگان در تماس با خبرنگار ایلنا، از ناتوانی در دریافت وام هفت میلیون تومانی که به مستمری‌‌بگیران سازمان تامین اجتماعی تعلق می‌گیرد، انتقاد کردند. یک دختر بازمانده که مستمری پدرش را دریافت می‌کند، از عدم ثبت نام وام انتقاد کرد و گفت: من یک دختر تنها هستم که هیچ منبع درآمدی به جز مستمری پدرم ندارم و در حال حاضر نیز به این وام هفت میلیون تومانی به شدت نیاز دارم.

احمد پنجکی (رئیس کانون کارگران بازنشسته شمیران) در این رابطه توضیح داد: شرایط ثبت نام وام برای بازنشستگان، سراسری و توسط سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه تعیین شده است و در اختیار کانون‌ها نیست.

وی افزود: برای ثبت نام، محدودیت‌هایی وجود دارد؛ فقط بخشی از بازماندگان شرایط ثبت نام را دارند؛ زنانی که مستمری همسر خود را دریافت می‌کنند، می‌توانند این وام را بگیرند اما دخترانی که مستمری پدرشان را دریافت می‌کنند، واجد شرایط نیستند و متاسفانه این وام هفت میلیون تومانی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

به گفته وی، اصولاً امکان ثبت نام در سامانه برای دختران بازمانده فراهم نیست و نمی‌توانند در سایت ثبت نام کنند لذا مراجعه حضوری آن‌ها نیز تاثیری نخواهد داشت.

پنجکی تاکید می‌کند: اگر وام را به ما دستی می‌دانند یا اختیار اختصاص اعتبار آن با ما بود، به این افراد با اولویت نیازمندی آن‌ها می‌دادیم اما در حال حاضر، کانون‌ها فقط در ثبت نام وام دخیل هستند و شرایط شمول وام، سراسری تعیین شده و دست ما نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز