خبرگزاری کار ایران

ترفندی برای خوشمزه شدن ته‌دیگ غذاهایمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۲۴۲

ته‌دیگ از آن دسته خوراکی‌های محبوبی به شمار می‌رود که هر کسی نمی‌تواند از عهده درست کردن آن برآید. در این مطلب با ترفندی برای خوشمزه شدن ته‌دیگ آشنا می‌شوید.

به گزارش ایلنا، به علت محبوبیت ته‌دیگ می‌توان آن را غذایی مستقل در نظر گرفت و به عنوان غذای کامل استفاده کرد، ولی همچنان به عنوان پیش‌غذا یا در کنار غذای اصلی میل می‌شود.

راز خوشمزگی ته‌دیگ را می‌توان در نمک و روغن آن دانست. روغن روی حرارت ملایم باعث ترد شدن مواد موجود در ته‌دیگ می‌شود و همین برشتگی و تردی، آن را به خوراکی پرطرفدار و بی‌نظیر تبدیل کرده است که کمتر کسی می‌تواند از خوردن آن چشم‌پوشی کند. البته درست کردن این خوردنی خوشمزه نیازمند تبحر خاصی است که تنها در آشپزهای ماهر دیده می‌شود و هر کس نمی‌تواند از عهده آن برآید.

نکته قابل توجه در تهیه ته‌دیگ این است که از هر روغنی برای درست کردن آن استفاده نکنید و روغن‌های باکیفیتی مانند روغن کنجد و ذرت را برای این منظور به کار ببرید. روغن کنجد از آن دسته روغن‌هایی است که بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌تواند برای سرخ کردن استفاده شود و به گفته متخصصان تغذیه در جلوگیری از سرطان دستگاه گوارش هم موثر است.

روغن ذرت مقدار زیادی امگا ۶ دارد و به همین دلیل مورد توجه خاص قرار می‌گیرد ضمن آن‌که روغن زیتون برای سرخ کردن توصیه نمی‌شود و بهتر است از این روغن برای روی غذاها و انواع سالاد استفاده کرد.

منبع:خراسان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز