خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش:

به‌ شدت از انتصابات سیاسی پرهیز کردم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۹۸۴

وزیر آموزش‌وپرورش با حضور در صحن مجلس شورای اسلامی، به سؤالات نمایندگان پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به این‌که هفته بزرگداشت مقام معلم را امسال با پیام «معلم سپاس»، پشت سر گذاشتیم، این مناسبت را به تمامی معلمان تبریک گفت و اظهار کرد: تعامل با نمایندگان مجلس، از سیاست‌های اولویت‌دار آموزش‌وپرورش است؛ من در این مدت به استناد گزارش معاون امور مجلس ریاست جمهوری، بیشترین ارتباط چهره به چهره را در بین وزرا داشته‌ام. 

حاجی میرزایی ادامه داد: یکی از ضرورت‌های مهم موفقیت در مدیریت، ثبات مدیریت، است به‌ویژه در سال جاری که با پدیده کرونا روبرو بودیم باید مجموعه باثبات‌تری را اداره می‌کردیم. 

وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد: بیش از هزار مدیر در آموزش‌وپرورش مدیریت می‌کنند که در این مدت تلاش کردم از «ثبات مدیریت» حمایت کنم و موفق به مدیریت انتصابات درچهار سطح ستاد، استان، منطقه و شهرستان شدم. 

وی با تأکید بر این که به‌شدت از انتصابات سیاسی پرهیز کردم گفت: من خود را امانت‌دار مردم احساس می‌کنم و این امانت را با حداکثر دقت به افرادی سپردم که ویژگی‌های لازم را داشته باشند فردی می‌تواند مدیر باشد که معلم بوده و ازنظر اخلاقی نیز، شاخص باشد و از نظر اعتبار نیز در بین فرهنگیان شناخته‌شده و مورد اعتماد باشد. 

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مجموعه آموزش‌وپرورش حداکثر مراقبت را از انتصابات در جهت تأمین منافع انقلاب و تقویت آموزش‌وپرورش مدنظر دارد. 

وی درباره سؤال یکی از نمایندگان در خصوص موضوع افت تحصیلی، تصریح کرد: این موضوع شامل ۲شاخص ترک تحصیل و تکرار پایه است که شاخص‌ها نشان می‌دهد در ۲سال گذشته، پوشش تحصیلی در متوسطه اول به ۹۴درصد و در متوسطه دوم به ۸۲.۵درصد رسیده است. 

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: میانگین نمرات نهایی در رشته‌های مختلف افزایش‌یافته است که این موضوع نشان می‌دهد ما با پدیده افت تحصیلی مواجه نیستیم و در شرایط خوبی قرار داریم و حتی در المپیادها هم رشد داشته‌ایم. 

وی ادامه داد: در سال دشوار کرونا، آموزش‌وپرورش وارد یک تجربه بی‌سابقه و یک فضای جدید شد، سرعت واکنش آموزش‌وپرورش قابل‌قبول بود و ما تنها یک هفته بعد از تعطیلی عمومی، مدرسه تلویزیونی ایران و شبکه شاد را راه‌اندازی کردیم که ساختار گسسته ما را به هم پیوند زد. شبکه شاد در هفته ۱۳میلیون کاربر دارد و ۶۵۰هزار ارتباط زنده روی این شبکه برقرار می‌شود. 

حاجی میرزایی بیان کرد: کادر مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان اکنون باعث شده تا اعتماد بیشتر فرهنگیان به صندوق جلب شود و صندوق روزبه‌روز در حال رشد است. درهای آموزش و پرورش به روی همه نمایندگان باز است و به کمک شما نیاز دارد. 

حاجی میرزایی همچنین از افزایش ۸ هزار مربی پرورشی در آموزش‌وپرورش و بازنگری در ۲۱رشته از رشته‌های تربیت‌معلم در دانشگاه فرهنگیان متناسب با نیازهای آموزش و پرورش خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز