خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری:

کاهش معینه‌ها در حج جبران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۶۳

هر چند در حج سال ۹۲ تعداد معینه‌های اعزامی و در کل تعداد عوامل فرهنگی کاهش پیدا کرده است اما طوری برنامه‌ریزی شده که در مجموع نسبت خدمت‌رسانی فرهنگی و سطح فعالیت فرهنگی کاهش پیدا نکند. از این رو برنامه‌ریزی با محور تغییر در حجم کاروان‌ها صورت گرفت.

ایلنا: معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به انتقاد زائران زن مبنی بر کاهش تعداد معینه‌ها در حج امسال پاسخ گفت و یادآور شد که برای جبران کاهش تعداد معینه‌ها، شیوه کاروان‌بندی تغییر کرده تا سطح فعالیت فرهنگی کاهش پیدا نکند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین مظلومی، با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های فرهنگی حج ۹۲ پس از اتمام موسم حج ۹۱ آغاز شده است، گفت: در معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، برنامه‌ها به نحوی طراحی می‌شوند که جنبه‌های آموزشی مورد نیاز زائران و آمادگی‌های روحی و معنوی آن‌ها را تأمین کند که البته اجرای این برنامه‌ها با نقش‌آفرینی روحانیون کاروان‌ها رنگ عملیاتی به خود می‌گیرد.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: در برنامه‌های آموزشی زائران، از روش‌ها و اشکال مختلف کمک گرفته می‌شود تا اطلاعات و مفاهیم لازم به زائر منتقل شود و در سطحی دیگر برای فعالیت‌هایی که از حیثآمادگی‌های روحی و معنوی آن‌ها حائز اهمیت است برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد. البته بخش عملیاتی فعالیت‌ها و همراهی زائر در هر کدام از برنامه‌ها توسط روحانیون کاروان‌ها صورت می‌گیرد.

مظلومی در این نشست خبری، در پی انتقادی که زائران زن حج ۹۲ مبنی بر کاهش تعداد معینه‌ها مطرح می‌کنند، گفت: هر چند در حج سال ۹۲ تعداد معینه‌های اعزامی و در کل تعداد عوامل فرهنگی کاهش پیدا کرده است اما طوری برنامه‌ریزی شده که در مجموع نسبت خدمت‌رسانی فرهنگی و سطح فعالیت فرهنگی کاهش پیدا نکند. از این رو برنامه‌ریزی با محور تغییر در حجم کاروان‌ها صورت گرفت.

وی در این باره گفت: طرح اولیه سازمان حج و زیارت جهت صرفه‌جویی در تعداد عوامل، حذف معین یا معینه از کاروان‌های ۱۳۰ نفره بود که الحمدلله این مشکل حل شد و کاروان‌های ۱۳۰ نفره نیز دارای معین یا معینه شدند. برای صرفه‌جویی، شیوه کاروان‌بندی تغییر کرد و با افزایش کاروان‌های ۱۷۴ نفره و ۹۲ نفره این منظور حاصل شد.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: با وجود اینکه حدود ۲۰۰ نفر در تعداد روحانیون، معین‌ها و معینه‌های کاروان‌ها در حج سال ۹۲ کاهش داشته‌ایم اما به طور عمده کاهش جمعیت اعزامی متوجه معین‌ها و معینه‌ها است ولی برنامه‌ریزی جمعیت کاروان‌ها طوری است که کاهش تعداد معین و معینه‌های اعزامی، خللی در سطح خدمت‌رسانی فرهنگی به زائر ایجاد نکند و نسبت عوامل فرهنگی به زائران همانند سال قبل باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز