خبرگزاری کار ایران

سید محمد خاتمی:

بزرگداشت مرحوم نظری نیا، بزرگداشت فضیلت و دانائی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۳۰

از یاد نبریم که عوامل دیگری دیگری بیرون از وجود آدمی نیز هست که زندگی را به بند می‌کشد و آن عبارتست از نظامهای فاسد و حکومت‌های خودکامه و نیروهای فزون خواه و استیلا طلب که حرمت، آزادی و کرامت آدمی را پایمال می‌کند و حقوق مسلم او را که حاکمیت بر سرنوشت از مهم‌ترین آنهاست از دست او می‌گیرند.

در پی در فرارسیدن سیزدهمین سالگرد رحلت مرحوم حاج شیخ قدرت الله نظری نماینده دور پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در پیامی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آن روحانی وارسته به مردم استان کرمانشاه و خانواده مکرم وی تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، متن کامل پیام ایشان به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

زندگی با همه دشواری‌هایش شیرین است. تا مصیبت بزرگ اینکه کسانی و نیروهایی برای اینکه زندگی خود را شیرین کنند، زندگی دیگران را تلخ می‌کنند.

آنچه مهم است اینکه:

اولاً مفهوم و معنی درست زندگی را دریابیم.

ثانیاً گسترهٔ آن را تشخیص دهیم.

پروردگار عالمیان خطاب به انسان می‌فرماید: خداوند و پیامبر او، شما را به زندگی فرا می‌خوانند. در همین جا می‌توان معنی و مفهوم حقیقی زندگی را دریافت و هم گسترهٔ آنرا. این زندگی واقعی در دیدگاه متالهان ژرف اندیش و متفکران واقع بین، از مرزهای حیات این جهان فرا‌تر می‌رود و آدمی موجودی به حساب می‌آید که گرچه آغازی دارد ولی انجام و انتهائی ندارد و زندگی او جاودان است. ولی رسیدن به زندگی جاودان سعادتمند در گرو نحوهٔ زندگی در این جهان است. آنان که در میان شوون گونه گون وجود خویش، خرد را و عشق را برگزیده‌اند، از بند هوی و هوس برخواسته، از آنکه زمین گیر کننده است، ‌‌ رها می‌شوند.

اما از یاد نبریم که عوامل دیگری دیگری بیرون از وجود آدمی نیز هست که زندگی را به بند می‌کشد و آن عبارتست از نظامهای فاسد و حکومت‌های خودکامه و نیروهای فزون خواه و استیلا طلب که حرمت، آزادی و کرامت آدمی را پایمال می‌کند و حقوق مسلم او را که حاکمیت بر سرنوشت از مهم‌ترین آنهاست از دست او می‌گیرند.

عالمان بزرگ، مصلحان انساندوست و مسلمان والا قدر در طول تاریخ و در راس همه، پیامبران عظیم الشان بویژه خاتم و اشرف آنان حضرت محمد مصطفی(ص) کوشیده‌اند تا انسان را از بند هوس خود و هوای قدرتهای جبار حاکم آزاد کنند و پیروان راستین آنان در هر عصر و نسلی در این جهت به اجتهاد و جهاد دست زده‌اند و احیاناً جان خود را در این راه باخته‌اند.

و اینک سخن از انسانیست والا و روشن بین و مومن و انسان دوست که تمام عمر کوتاه خویش را صرف خدمت به خلق خدا و ارتقاء معنوی و مادی زندگی آنان کرد:

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ قدرت الله نظری نیا را که رحمت حق بر او باد می‌گویم. عالمی وارسته، دل آگاه، مردم دوست و مومن به آرمان‌های والای اسلامی و فداکار در جهت رسیدن به آن‌ها، که در بارور‌ترین دهه عمر خود و بهترین موقعیت خدمت، به تقدیر الهی از میان ما رفت و همه را داغدار کرد. داغی که با گذشت سالیان از آن همچنان زنده است و بزرگداشت این عزیز، بزرگداشت فضیلت و دانائی و بیدارگری و ایثار در راه حق است.

من این مصیبت را بار دگر به انبوه دوستدارن او و مردم شریف، منیع الطبع و قهرمان استان کرمانشاه به خصوص به خانواده گرانقدر، شکیبا و والا منش او تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای آن فقید سعید، علو درجات و برای همه سوختگان در آتش ماتم او و خانواده سرافرازش تندرستی، طول عمر و پاداش نیکو مسألت می‌کنم.

سید محمد خاتمی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز