خبرگزاری کار ایران

خواص سنگ حدید انگشتر عقیق و انگشتر فیروزه که قبل خرید باید بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۳۷۱

خواص سنگ‌های قیمتی برای روح و بدن بسیار است و حتی روایات و احادیث بسیاری نیز در مورد استفاده و بهره بردن از خواص سنگ‌های قیمتی وجود دارد.

امروزه با توجه به اثبات خواص سنگ های قیمتی در درمان بیماری‌های روحی و جسمی استفاده از آن‌ها رواج بسیاری یافته‌است. خواص سنگ‌های قیمتی برای روح و بدن بسیار است و حتی روایات و احادیث بسیاری نیز در مورد استفاده و بهره بردن از خواص سنگ های قیمتی وجود دارد. در ادامه این مقاله به بررسی خواص سنگ حدید، انگشتر عقیق و انگشتر فیروزه به عنوان توصیه‌شده‌ترین انگشترها از سوی معصومین (ع) می‌پردازیم.

خواص انگشتر عقیق برای جسم و روح

به همراه داشتن انگشتر عقیق خواص زیادی برای روح وبدن دارد. در نوشته‌های قدیمی فارسی بیان شده است که اگر کشته آن را با آب و یا شربت میوه سیب حل کنید و استفاده نمایید برای جلوگیری از خونریزی معده، لخته شدن خون، کثرت حیض و همچنین درمان جنون، بیماریهای طحال و بسیاری بیماری دیگر مفید بوده و اثرات بسیار زیادی به همراه دارد که البته نحوه استفاده و میزان آن قطعا باید با یک متخصص هماهنگ شود.

از دیگر خواص انگشتر عقیق این می‌باشد که ترس و دلهره را از بین می‌برد و سبب افزایش آرامش خواهد شد. در بند آوردن خونریزی بسیار موثر است و استفاده از این خواص انگشتر عقیق برای زنان بسیار توصیه می‌شود. افزایش شادابی و نشاط و آرامش ازدیگر خواص انگشتر عقیق می‌باشد.

 همچنین بر طرف شدن غم و غصه و ناراحتی‌های روحی و تقویت نقاط مختلف بدن در دیگر خواص انگشتر عقیق می‌باشد و در ایجاد تعادل و هماهنگی بسیار مفید است.

بیشترین توصیه برای سنگ عقیق استفاده از انگشتر عقیق یمنی اصل است. بنابراین حتما برای خرید انگشتر عقیق یمنی اصلی از افراد و فروشگاه های معتبر خرید نمایید. در اینجا لینک یکی از این فروشگاه های معتبر با سابقه چندین و چند ساله ارائه شده است. برای خرید و مشاهده قیمت انگشتر عقیق زنانه و مردانه اصلی کلیک کنید.

خواص انگشتر فیروزه برای روح و جسم

در میان انواع فیروزه خواص انگشتر فیروزه نیشابوری بسیار بیشتر و باارزش تر از دیگر انواع فیروزه میباشد. رونق کسب و کار و آسان شدن کارها را می‌توان جزو خواص انگشتر فیروزه نیشابور و انواع این سنگ شمرد. استفاده از خواص انگشتر فیروزه سبب تقویت قلب و درمان بیماری‌های ریوی و تنفسی میباشد و همچنین گفته شده است که برای درمان آب مروارید نیز مفید است.

استفاده از خواص انگشتر فیروزه سبب افزایش رزق و روزی و برکت در زندگی می‌شود و بلایا و حوادث ناگوار را دور میکند. همچنین خواص انگشتر فیروزه باعث می‌شود تا انرژی‌های منفی و افکار مخرب از بین برود و نشاط و شادابی افزایش یابد.

در دست داشتن انگشتر فیروزه سعه صدر (گشایش سینه) و تحمل در برابر مشکلات را افزایش می‌دهد. باعث تقویت قلب شده و به آن نیرو می‌بخشد. حاجات را برآورده و باعث تسهیل در امور می‌گردد.

از زیباترین و ارزشمندترین انگشترهای فیروزه نوع نیشابوری آن است که هم زیبایی و هم ارزش مادی بیشتری نسبت به دیگر انواع فیروزه های کرمانی، مصری، امریکایی و ... دارد. در روایات و احادیث معصومین نیز به انگشتر فیروزه نیشابوری تاکید بیشتری شده است. بنابراین برای خرید انگشتر فیروزه ترجیحا نوع نیشابوری را مد نظر قرار دهید. برای اطمینان خاطر از خرید انگشتر فیروزه نیشابوری اصلی می‌توان به لینکی که در ادامه داده شده است مراجعه نمایید. برای مشاهده قیمت و خرید انگشتر فیروزه اصلی مردانه و زنانه کلیک کنید.

خواص سنگ حدید

یکی از خواص سنگ حدید این است که سبب ایجاد آرامش در فرد و افزایش تمرکز ذهن می‌شود. خواص سنگ حدید سبب می‌شود تا انرژی‌های منفی و تفکرات خراب از ذهن فرد دور شود و آرامش و انرژی درون افزایش یابد. افزایش و بهبود تفکرات منطقی و ریاضیات نیز از دیگر خواص سنگ حدید می‌باشند.

با توجه به اذکاری که بر روی سنگ حدید حکاکی می‌شود می‌توان آن را به عنوان یک حرز در نظر گرفت و از خواص سنگ حدید جهت دوری بلایا و محافظت استفاده کرد.

استفاده از خواص سنگ حدید و به همراه داشتن آن موجب ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای اول در فرد خواهد شد. همچنین افزایش اعتماد به نفس نیز از دیگر خواص سنگ حدید می‌باشد.

این سنگ آهن خون را در بدن افزایش می‌دهد و به همراه داشتن آن موجب از بین رفتن استرس و کم خوابی خواهد شد. یکی دیگر از خواص سنگ حدید تقویت کردن جریان خون و فشار خون است و همچنین سبب تعادل در فشار خون نیز می‌شود.

خواص انگشتر عقیق در احادیث

حضرت رضا (ع) درباره خواص انگشتر عقیق فرمودند: در روز غدیر، خداوند ولایت علی (ع) را بر آسمان‌های هفت گانه و سپس بر کوه‌ها عرضه داشت. اولین کوه‌هایی که به ولایت اقرار نمودند، سه کوه بود: کوه عقیق، کوه فیروزه و کوه یاقوت.

حضرت صادق (ع) در مورد خواص انگشتر عقیق فرموده اند که دستی که در آن، انگشتر عقیق باشد، بسیار عجیب است که از نیاز به پول داشته باشد و دست خالی بماند.

همچنین حضرت رضا (ع) نیز در باب خواص انگشتر عقیق فرموده اند که عقیق، فقر را از بین می‌برد و دست کردن آن، نفاق را دور می‌کند. به طور کلی افزایش رزق و روزی و برکت از مهم ترین خواص سنگ های قیمتی مانند عقیق و فیروزه و حدید (سنگ حدید با حکاکی ذکر افزایش رزق اولین جمعه رمضان) میباشد.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: از خواص انگشتر عقیق این است که کسی که انگشتر عقیق در دست کند، عاقبت به خیرخواهد شد.

امام کاظم (ع) درباره با خواص انگشتر عقیق فرموده اند که خداوند به خودش قسم یاد کرده است که هرگز دستی را که این انگشتر را پوشیده، عذاب نمی‌کند، به این شرط که ولایت علی (ع) را داشته باشد.

خواص انگشتر فیروزه در احادیث

در بعضی از روایات درمورد خواص انگشتر فیروزه آمده است که حضرت علی (ع) چهار انگشتر در دست داشته اند که یکی از آن‌ها همین انگشتر فیروزه بوده و حضرت آن را برای پیروزی در برابر مشکلات به دست می‌کرده‌اند. (المناقب: ۳۰۲/۳ – بحار: ۶۲/۴۲ – وسائل الشیعه: ۹۸/۵(

خواص سنگ حدید انگشتر عقیق و انگشتر فیروزه که قبل خرید باید بدانید

امام صادق (ع) در باب خواص انگشتر فیروزه می‌‌فرمایند : نگاه کردن به این نگین باعث نشاط روح و تقویت چشم می‌شود و هچنین: کسی که این انگشتر را در دست کند، فقیر نمی‌شود و بی پول نمی‌‌ماند. (التهذیب: ۳۷/۶ – وسائل الشیعه: ۴۰۳/۱۴(

پیامبر اکرم (ص) درباب خواص انگشتر فیروزه می‌فرمایند:

همانا خداوند فرمود: ای پیامبر همانا من حیا می‌کنم از این که بنده‌ ای در دستش انگشتر فیروزه باشد و دستش را به دعا بلند کند و من دعای وی را مستجاب نکنم و دست خالی برگردانم. (وسائل الشیعه: ۹۵/۵ – بحارالانوار: ۳۲۱/۹۰(

امام صادق (ع) در مورد خواص انگشتر فیروزه خطاب به مفضل فرمود: دوست دارم که هر مومنی ۵ انگشتر در دست کند انگشترعقیق، انگشتر فیروزه، یاقوت، حدید صینی و در نجف.

خواص سنگ حدید در احادیث

امام صادق (ع) در باره با خواص سنگ حدید می‌فرمایند: بد نمی‌دانم در دست کردن انگشتر حدید را وقتی که به دیدن کسی رود که از او هراس دارد از اهل شر برای آنکه شر او ساکن می‌شود و انگشتر حدید شیاطین را دور می‌کند.

افزایش رزق و روزی از دیگر خواص سنگ حدید می‌باشد که به آن اشاره شده است. نقل شده است اگر در اولین جمعه ماه رمضان بر سنگ حدید ذکر زیر در دو خط حکاکی شود، برکت و روزی بسیار افزایش پیدا می‌کند. (مکارم الاخلاق صفحه ۹۳(

کعسلهون لا اهـ لا الاول بالله

لاالاء الا آلاوک یاالله

در حدیثی از امام صادق (ع) بیان شده است که : بر روی انگشتری امیر مومنان امام علی (ع) با سنگ حدید دعایی در ۷ خط حک شده است:

اعددت لکل هول لااله الاالله

و لکل کرب لاحول و لاقوه الابالله

و لکل مصیبه نازله حسبی الله

و لک ذنب صغیره و کبیره استغفرلله

و لکن هم و غم فادح ماشاءالله

و لک نعمه متجدده الحمدلله

ما بعلی بن ابی طالب من نعم فمن الله

و با توجه به خواص سنگ حدید این انگشتری بوده است که حضرت علی (ع) آن را در زمان مواجهه با مشکلات به خصوص در زمان جنگ و رویارویی با دشمن، در انگشتشان  می‌نموده اند. (مکارم الخلاق صفحه ۹۳(

سنگ حدید هفت جلاله نیز معروف‌ترین ذکر حکاکی روی حدید صینی از حدیث امام صادق (ع) است که در ادامه آمده‌است:

شخصی به امام صادق(ع) عرض داشت: مولایم! من از فرمانروای سرزمین جزیره در ترسم از این که من را به دشمنان معرفی نماید و به آنان تحویل دهد. حضرت صادق فرمودند: انگشتری تهیه نما که نگین آن حدید صینی باشد و روی آن در سه خط بنویس:

اعوذ بجلال الله

اعوذ بکلمات الله

اعوذ برسول الله

و پشت نگین، دو خط بنویس:

امنت بالله و کتبه

انی واثق بالله و رسله

و دور سنگ حدید صینی بنویس:

اشهد ان لااله الاالله مخلصا

و این انگشتر را در این موارد در دست کن:

1- زمانی که از آزار یکی از مردمان ترس پیدا نمودی و یا جانت از شر بدخواهان در خطر بود، ترس تو از او برطرف می‌شود و جانت در امان می ماند (و گزندی از وی به تو نمی‌رسد)

۲- در جایی که در کارها و نیازهایت با مشکلات و زحمت مواجه گشتی، پس به خواست پروردگار بر تو سهل خواهد گشت.

۳- همچنین آویزان کن بر گردن زنی که زاییدن بر وی سخت گشته، پس به خواست پروردگار، وضع حمل او سهل خواهدشد.

۴-  همچنین برطرف می‌نماید چشم‌نظر را از شخصی که چشم‌ظنر خورده و اثر آن را بر طرف می‌کند.

بعد امام فرمودند این انگشتر را از نجاست و بوی گند و بد محافظت نما و آن را داخل دشتشویی و حمام نبر! پس هر شخصی بر جان خودش ایمن نیست و از مردن می‌ترسد از این انگشتر بهره برد و آن را از دشمنانت بپوشان تا مبادا از آن بهره‌مند شوند و آن را به کسی مده مگر آن که وی از شیعیان باشد و به او مطمئن باشی. (مستدرک ۲۹۹/۳ و الامان صفحه ۵۰)

حکاکی اذکار هفت جلاله، ذکر مخصوص انگشتر امام علی (ع) در جنگها و ذکر افزایش رزق در اولین جمعه رمضان دارای آداب خاصی هست که باید بر سنگ حدید صینی اصل حک شود. فروشگاه اینترنتی نقره جات و سنگ های قیمتی شرف آنلاین به عنوان اولین فروشگاه با چندین و چند سال سابقه به صورت تخصصی حکاکی این اذکار شریف را انجام می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آداب حکاکی، مشاهده قیمت، و خواص سنگ حدید هفت جلاله و ... کلیک کنید.

خواص سنگ حدید انگشتر عقیق و انگشتر فیروزه که قبل خرید باید بدانید

آشنایی بیشتر قبل از خرید انگشتر عقیق

سنگ عقیق از انواع کوارتز است که سختی این سنگ حدود 7 در مقیاس مو می‌باشد. این سنگ از جمله کانی‌هایی می‌باشد که از چند عنصر شیمیایی ساخته شده است. تئوفراستوس‌ برای اولین بار این سنگ را در قرن چهارم در رودخانه کشف کرد. استفاده از انگشتر عقیق علاوه بر ایران در بسیاری از کشورهای دنیا نیز رواج دارد. انگشتر عقیق یکی از چهار انگشتر محبوب در ایران می‌باشد. یکی از دلایل محبوبیت انگشتر عقیق این است که این سنگ دارای گونه‌های بسیار مختلف و متفاوتی است و در بیش از 30 رنگ قابل مشاهده می‌باشد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت انگشتر عقیق این است که خواص انگشتر عقیق برای روح و بدن بسیار اهمیت دارد و روایات و احادیث بسیاری درباره با خواص انگشتر عقیق وجود دارد.

آشنایی بیشتر قبل از خرید انگشتر فیروزه

سنگ فیروزه یک سنگ معدنی میباشد که مس و آلومینیوم از مهم ترین مواد تشکیل دهنده این سنگ می‌باشد. امروزه استفاده از انگشتر فیروزه و بهره بردن از خواص انگشتر فیروزه نیز بسیار رواج دارد و حتی روایات نیز در مورد خواص انگشتر فیروزه بسیار است. در ایران باستان استفاده از انگشتر فیروزه بسیار رواج داشته و انگشتر فیروزه را نماد پیروزی می‌دانستند. با توجه به خواص انگشتر فیروزه نیشابوری، فیروزه استخراج شده از این شهر دارای ارزش بسیاری نسبت به دیگر مناطق میباشد.

آشنایی بیشتر قبل از خرید سنگ حدید صینی

سنگ حدید صینی یک سنگ سیاه رنگ می‌باشد که جنس آن از آهن است و اکثر مواقع مقداری فسفر هم در آن دیده می‌شود. سنگ حدید را با نام هماتیت نیز می‌شناسند و این نام در زبان یونانی به معنی خون می‌باشد. سنگ حدید یکی از سنگهایی می‌باشد که در اکثر نقاط جهان یافت می‌شود. از سنگ حدید در ساخت انواع جواهرات همچون انگشتر حدید صینی و گردنبند و دستبند و تسبیح و ... استفاده می‌شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز