وزارت نیرو اعلام کرد: پس از حملات جنایتکارانه آمریکا و آسیب واردشده به مخازن ذخیره آب شهرستان سیریک در بامداد امروز، با تلاش جهادگونه نیروهای آبفای هرمزگان، روند آبرسانی به این مناطق پایدار شد.
وزارت نیرو اعلام کرد: پس از حملات جنایتکارانه آمریکا و آسیب واردشده به مخازن ذخیره آب شهرستان سیریک در بامداد امروز، با تلاش جهادگونه نیروهای آبفای هرمزگان، روند آبرسانی به این مناطق پایدار شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی از شناسایی و جمعآوری ۲ هزار و ۶۰۳ انشعاب غیرمجاز در سطح استان خبر داد و گفت: در راستای افزایش پایداری شبکه و ارتقای کیفیت خدماترسانی، اقدامات گستردهای برای نوسازی و بهینهسازی شبکه برق در حال اجراست.
معاون برق و انرژی وزارت نیرو، ضمن تاکید بر ضرورت حل بحرانهای انباشته ارزی و مطالبات سنواتی، از نقشه راه جدید وزارت نیرو برای حمایت از زنجیره تأمین انرژی کشور خبر داد.
معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژیهای تجدیدپذیر کشور به تعداد پروژههای انرژی خورشیدی در سطح کشور اشاره کرده و در این خصوص گفت: بیش از 600 پروژه انرژی خورشیدی در کشور در حال اجرا است که میانگین پیشرفت آنها 45 تا 50 درصد است.
159 نیروگاه خورشیدی ادارات استان مرکزی روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژیهای تجدیدپذیر کشور در شهرستان اراک به بهرهبرداری رسید. این نیروگاهها به قدرت 2923 کیلووات است که 90 کیلووات نیروگاه خورشیدی هیبریدی آن مربوط به استانداری مرکزی است.
وزیر نیرو با اشاره به توسعه کنتورهای هوشمند برق و افزایش آن تا ۹ میلیون کنتور، در خصوص وضعیت منابع آب کشور گفت: باوجود بارش ها وضعیت برخی سدها مطلوب نیست و نیاز به مدیریت مصرف همچنان احساس می شود.
یکی از اعضای شورای اپراتورهای پستهای فشار قوی برق کشور گفت: فوقالعاده خاص باید به اپراتورها تعلق بگیرد.
از ابتدای مهرماه ۱۴۰۴ تا چهارم اردیبهشتماه ۱۴۰۵ در مجموع ۲۹ میلیارد و ۷۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده است. این میزان ورودی در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۹ میلیارد مترمکعب بوده که نشاندهنده رشد ۵۶ درصدی ورودی آب به سدها در سال جاری است.
سرپرست شرکت توانیر با اشاره به نقش انشعابات غیرمجاز و برداشتهای غیرقانونی آب در افزایش تلفات انرژی بر تشدید نظارتها پیش از فصل تابستان تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تداوم تامین آب سالم در سراسر کشور در جریان جنگ رمضان خبر داد و گفت: با تلاش شبانهروزی نیروهای شرکت آب و فاضلاب، شبکههایی که آسیب دیده بودند، بهسرعت بازسازی شد تا هیچ نقطهای با مشکل تامین آب مواجه نباشد.