خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

صداوسیما به شبهات نسل جوان پاسخ دهد/ برای خنثی کردن تبلیغات سوء بیگانگان، باید سطح آگاهی جامعه را بالا ببریم

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۶۷۷

سلمان خدادادی با اشاره به اینکه آگاهی نیاز جامعه است، درباره چگونگی عملکرد رسانه‌ها تصریح کرد: رسانه‌های داخلی به ویژه صدا و سیما با شفاف‌‌سازی در بیان واقعیات‌ جامعه و همچنین پاسخگویی به شبهات، دست شیطنت رسانه‌های بیگانه را کوتاه کرده و جلوی تبلیغات سوء آنها را خواهند گرفت.

«سلمان خدادادی» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره چگونگی عملکرد رسانه‌ها گفت: یکی از رسالت‌های صدا و سیما، مطبوعات و رسانه‌ها طرح موضوعاتی است که مردم نسبت به آن حساس هستند. رسانه‌ها مسؤلیت دارند تا به موضوعات چالشی و روز که نیازمند جامعه است پرداخته و افکار عمومی را روشنگری و هدایت کنند.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با بالا بردن آگاهی‌های جامعه تبلیغات رسانه‌های بیگانه کم‌اثر می‌شود، اظهار کرد: اگر مسائل و شبهات در رسانه‌ها موشکافی شده و به بحث و بررسی گذاشته شود مردم به سمت رسانه‌های بیگانه و مطالب کذب نمی‌روند.

وی همچنین عنوان کرد: مردم اگر نسبت به رسانه‌های داخلی بی‌اعتماد شوند، به دنبال رسانه‌های خارجی خواهند رفت. چون احساس می‌کنند واقعیات در رسانه‌های داخلی شفاف بیان نشده، چالشی بین نظرات مخالف و موافق وجود ندارد و یا از پاسخ‌های مسؤلان و کارشناسان اقناع نمی‌شوند و آن طور که انتظار دارند به مسائل جامعه پرداخته نمی‌شود.

این نماینده در ادامه تصریح کرد: در چنین شرایطی است که لزوم برنامه‌های چالشی که به شبهات و سؤالات مردم به ویژه نسل جوان پاسخ دهد، در رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما احساس می‌شود و ما باید با بیان واقعیت‌های موجود در جامعه شفاف‌سازی کنیم و سطح آگاهی جامعه را بالا ببریم.

خدادادی با مثبت ارزیابی کردن طرح موضوع ولایت فقیه در برنامه بدون توقف، سیما یادآور شد: بحث ولایت از موضوعات اساسی است که باید برای نسل جدید به درستی تبیین شود، بحث ولایت چیزی نیست که ما امروز به آن رسیده باشیم، ولایت ریشه در قرآن، سنت، مکتب و اعتقادات ما دارد و شناسایی درست آن به مردم از اولویت‌هاست، لذا طرح این بحث در تلویزیون ارزشمند است.

این فعال فرهنگی در پایان عنوان کرد: صدا و سیما با شفاف‌سازی در بیان واقعیات و بالا بردن آگاهی جوانان در قالب جلسات پرسش و پاسخ می‌تواند جلوی تبلیغات رسانه‌های بیگانه را گرفته و دست شیطنت آنها را کوتاه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز