خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران «سامان کاشی بروجرد» درخصوص مطالبات مزدی و سنواتی ۱۰ میلیاردی

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۰۰۰

کارگران کارخانه «سامان کاشی بروجرد» در لرستان به‌رغم وعده‌های داده شده درخصوص پرداخت مطالبات مزدی، هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در کارخانه سامان کاشی بروجرد گزارش داده‌اند که بلاتکلیفی کارگران این واحد تولیدی علیرغم طی کردن مراحل حقوقی و طرح شکایت به اداره کار بروجرد هنوز ادامه دارد. این درحالی‌ست که مطالبات مزدی برخی از کارگران از مرز ۴۴ ماه نیز گذشته است و برخی کارگران تا سقف ۲۰ سال سنوات مطالبات دارند که از فروردین سال ۹۴ که اعلام ورشکستگی شده، هنوز مطالبات آنها محقق نشده است.  

از قرار معلوم کارفرمای این کارخانه تولیدکننده انواع کاشی در بروجرد از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۳ کلیه خطوط تولید کارخانه را به دلیل نداشتن منابع مالی کافی برای تهیه مواد اولیه تولید، غیرفعال و تعطیل کرده است.

یکی از کارگران در تشریح جزئیات این خبر گفت: حدود ۲۰۰ نفر از کارگران علیرغم طلبی که از شرکت دارند، مشمول بیمه بیکاری شده‌اند با این حال عدم دریافت مطالبات مزدی و سنوات آن‌ها مشکلات فراوانی در زندگی‌شان به وجود آورده است.

طبق اظهارات آنان؛ کارگران سامان کاشی بروجرد که تعداد آن‌ها به ۳۲۰ نفر می‌رسد، هر کدام بین حدود ۵ تا ۲۰۰ میلیون طلب از کارفرما دارند که امیدوارند با طی شدن مراحل قانونی به حق و حقوق خود برسند. 

عبدالعلی گیوکی (رئیس اداره کار شهرستان بروجرد) در ارتباط با وضعیت پرونده کارگران سامان کاشی بروجرد گفت: کارگران این واحد تولیدی مجموعاً ۱۰ میلیارد تومان مطالبه دارند که طی بررسی‌های اداره کار به دادگستری ارجاع داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز