خبرگزاری کار ایران

صبح امروز ۱۸ دی ماه انجام شد؛

کارگران فضای سبز شهرداری دزفول تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۹۷۷

صبح امروز گروهی از کارگران فضای سبز شهرداری دزفول با حضور در میدان رودبند خواستار پرداخت حقوق معوقه و تبدیل وضعیت شغلی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در شهرداری دزفول گزارش دادند: صبح امروز (سه‌شنبه ۱۸ دی ماه) کارگران خدماتی فضای سبز شهرداری دزفول در اعتراض به مطالبات صنفی خود دست از کار کشیده و در محل میدان رودبند دزفول تجمع کردند.

این کارگران که در استخدام شرکت پیمانکاری هستند، در این تجمع خواستار پاسخ قاطع مسئولان شهری در پرداخت حدودا ۴ ماه حقوق معوقه و تبدیل وضعیت شغلی خود از حجمی به تامین نیرو شدند.

به گفته یکی از کارگران معترض، آنها پیش از این جزو نیروهای قرارداد مستقیم بوده‌اند که بدون اطلاع کارگران شهرداری با آوردن پیمانکار با آنها ، قرارداد حجمی امضاء شده و بعد از آن مزایای مزدی آنها به حداقل کاهش یافته است.

او افزود: روزهای تعطیل، اعیاد و مناسبتی که همه جا تعطیل است از کارگران فضای سبز دزفول با وعده پرداخت تعطیل کاری و اضافه‌کاری کار می‌گیرند اما درنهایت پولی به هیچیک از کارگران داده نمی‌شود.

طبق اظهارات وی، بیش از چهار ماه پرداخت دستمزدمان به تاخیر افتاده و انتظار داریم مسئولان شهری به مشکل معوقات مزدی و تبدیل وضعیت شغلی کارگران فضای سبز رسیدگی کنند.

در این خصوص محمدعلی دوایی‌فر (شهردار دزفول) با تایید اجتماع کارگران گفت: بخش عمده‌ای از مطالبات مورد ادعای کارگران مربوط به دوره گذشته  است.

او با بیان اینکه در حال حاضر یکسال است شهردار دزفول شده و طی این مدت مطالبات کارکران هرماه پرداخت شده است، افزود:این درحالیست که  کارگران معترض زیرنظر پیمانکار هستند و هیچ رابطه استخدامی با شهرداری ندارند.

وی مهمترین خواسته این کارگران را تبدیل وضعیت استخدامی دانست و اظهار داشت: درخصوص تبدیل وضعیت این کارگران تاکنون پیگیری‌های فراوانی در استانداری و وزارت کشور انجام شده ولی تاکنون مجوزی در این خصوص صادر نشده است.

شهردار دزفول افزود: در ماه‌های قبل تلاش بر این بوده که حقوق کارگران قبل از کارمندان پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز