خبرگزاری کار ایران

مشکل تصرف غیرقانونی اراضی کارگران پگاه تهران همچنان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۰۸۷

برای چندمین سال متوالی، جمعی از کارگران کارخانه شیر پگاه تهران که مالک حدود ۱۵۰ هزار متر زمین در محدوده شهرک حکیمیه تهران پارس هستند، از ادامه مشکلات خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگرانی که از طریق تعاونی مسکن محل کار خود، مالک ۱۵۰ هزار مترزمین در منطقه تهرانپارس تهران هستند، گفتند: از حدود ۲۰ سال پیش صنایع شیر پگاه برای خانه‌دار کردن بیش از ۷۰۰ کارگر این واحد صنعتی، قطعه زمینی به وسعت حدودی ۱۵۰ هزار متر را در محدوده شهرک حکیمیه تهران پارس تهیه و واگذار می‌کند.

آنها با بیان اینکه این زمین‌ها بعدا توسط یکی از نهادها تصرف شده و کارگران پگاه تهران به‌رغم گرفتن حکم تخلیه از دستگاه قضائیه هنوز نتوانسته‌اند به زمین‌های خود برسند، افزودند: بنا به حکم قانون و شرع، اگر کسی اموال دیگران را غصب کند، مکلف است عین مال را به صاحب ویا صاحبان آن برگرداند، در غیر این صورت با حکم دادگاه از او خلع ید می‌شود.

به گفته کارگران شیرپگاه تهران، مالکان این اراضی؛ کارگران زحمتکشی هستند که این زمین‌ها ثمره یک عمر تلاش شبانه‌روزی آنهاست. به همین دلیل از بهربرداری و تصرف غیرقانونی این زمین‌ها رضایت ندارند.

طبق اظهارات این کارگران حدود ۷۰۰ خانوار کارگری که از سالهای قبل به امید خانه‌دار شدن با فروش همه دارایی خود مالک این زمین‌ها شده‌اند، در حال حاضر  مستاجر بوده و بخش زیادی از درآمد ماهانه خود را صرف پرداخت اجاره خانه می‌کنند. این درحالی‌ست که اگر زمین‌های آنها تصرف نمی‌شد، آنها از سالها قبل خانه‌دار بودند.

بنا به گفته این کارگران، با وجود پیگیری‌های زیاد مالکان این زمین‌ها (که همگی شاغلین شرکت شیر پگاه تهران هستند)، مدتهاست با شکایت به مراجع قضایی حکم تحویل زمین‌ها را دریافت کرده‌اند اما مسئولان نهاد مربوطه در مقابل این احکام مقاومت کرده و زمین‌ها را تخلیه نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز