خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

ما کارگران با پیمانکاران سر سازش نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۸۸۴

اکبر علیپور می‌گوید: قرار نیست کارگران مقابل سوءاستفاده‌گران اقتصادی ساکت بایستند و از مناسبات کناره بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هجوم بی‌امان پیمانکاران به عرصه روابط کار به انتقاد کارگران انجامیده‌ است. اکبر علیپور (رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو) به نمایندگی از جانب همکارانش در این واحد معدنی می‌گوید: ما کارگران از رابطان اقتصادی یا به عبارتی همان دلالان بیزاریم و نمی‌توانیم با این سیستمِ نامناسب که مدتهاست در روابط کار جاافتاده، کنار بیاییم.

وی تاکید می‌کند: در صورتی که دولت به دنبال تحولات مثبت در اقتصاد باشد و به توسعه متوازن اقتصادی بیاندیشد، حامی دولت و سیاست‌های آن خواهیم بود ولی در هیچ شرایطی، تاکید می‌کنم "در هیچ شرایطی"، با سوءاستفاده‌گران از اقتصاد و استثمارگران کارگری، سر سازش نخواهیم داشت.

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو با بیان اینکه کارگران معدن چادرملو از کارگران نیشکر هفت‌تپه حمایت می‌کنند و در کنار آنها ایستاده‌اند، ادامه می‌دهد: کارگران قدرت چانه‌زنی چندانی ندارند ولی ما در چادرملو اعلام می‌کنیم بایستی پیمانکاران از عرصه اقتصاد حذف شوند تا حقوق اولیه‌ی کارگران استیفا شود.

وی در پایان ابراز امیدواری می‌کند که با تغییر عادلانه‌ی مناسبات کارگری، کارگران بتوانند از ابتدایی‌ترین حقوق خود که دستمزد عادلانه و به موقع و بهره‌مندی از امنیت شغلی‌ست، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز