خبرگزاری کار ایران

پیگیری حقوقی پرسنل آمازون برای دورکار ماندن/ معاون سابق مدیر شرکت: آمازون باید بین روابط عصر هواپیما و کالسکه یکی را انتخاب کند!

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۱۱۲

کارکنان آمازون علاوه بر پیگیری حق خود برای دورکاری در کارزارهای مجازی، پیگیر حقوقی برای حفظ شرایط کاری خود از طریق اتحادیه‌های کارگری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از حساب‌های کاربری کارکنان شرکت آمازون، طرح بازگشت آمازون به دورکاری با مقاومت شدید این شرکت روبرو شده است. CNBC و مجله بیزینس اینسایدر با استناد به اسکرین شات‌ها از نظرات و حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی نزدیک به ۱۴۰۰۰ کارمند و کارگر آمازون در گزارش‌هایی نشان دادند که خواهان عقب‌نشینی آمازون از طرح لغو دورکاری بخشی از کارکنان هستند. 

کارکنان آمازون در شبکه اجتماعی لینکدین، طوماری برای لغو این تصمیم شرکت که از زمان همه‌گیری کرونا گرفته شده، تنظیم کردند. 

هفته گذشته، اندی جاسی (مدیرعامل داخلی آمازون) اعلام کرده است که کارکنان شرکت آمازون به زودی باید حداقل سه روز در هفته از دفتر کار کرده و شاید به مرور با روزهای خوش دورکاری خداحافظی کنند. 

کارکنان معتقدند این برخلاف دستورالعمل قبلی شرکت است که به تیم‌های راه دور فعال در آمازون با تأیید مدیران اجازه می‌داد که بتوانند از خانه کار کرده و هزینه بالای حمل و نقل را نپردازند. 

کارکنان در این طومار می‌گویند که کارمندان آمازون زندگی خود را حول کار از راه دور تنظیم کردند و در این سال‌ها که کرونا وجود داشته، همه چیز را در زندگی با دروکاری وفق دادند و تغییر شکل کار هزینه زیادی را به آن‌ها تحمیل می‌کند. 

یکی از کارکنان اعلام کرد: «اعتماد به مدیران آمازون را این تصمیم مدیرعامل از بین برد.» 

در این میان، اتان ایوانز (معاون سابق شرکت آمازون) در شبکه لینکدین خود نوشت: من با بازگشت آمازون به کار حضوری در دفاتر مخالفم؛ کارمندانی که دیگر در نزدیکی دفاتر زندگی نمی‌کنند، اخیرا با من تماس گرفته‌اند و با سال‌ها تجربه و سابقه می‌خواهند از شرکت بروند. این به شرکت بزرگ آمازون که ثروتمندترین شرکت خدماتی دنیاست، ضربه جدی می‌زند. 

وی ادامه داده است: به همان اندازه که از دست دادن استعدادها در آمازون برایم آزاردهنده است، فکر می‌کنم همه کارگران و کارمندان این شرکت قبول دارند که دورکاری باعث می‌شد کار با راندمان عملکرد بالا انجام شود و حالا همه این نیروهای با بهره‌وری امروز باید به دنبال شرکت‌هایی باشند که آن‌ها را قادر می‌سازد از جایی که می‌خواهند (یعنی از منازل خود که شاید فاصله زیادی تا محل کار دارد) کار کنند. 

اتان ایوانز تاکید کرده است: من معتقدم که همه شرکت‌ها امروزه در عرصه روابط کار با یک انتخاب روبرو هستند: برای بازگشت به روش‌های قدیمی اداره تلاش کنند، یا توسعه راه‌های جدید برای حفظ فرهنگ و کارایی در دنیا را بپذیرند. بهترین شرکت‌ها در فرآیند کسب‌وکار خود نوآوری می‌کنند و راهی پیدا می‌کنند که از راه دور تمامی فرآیندهای کار را کنترل کنند. 

وی نوشته است: وقتی در دفتر آمازون کار حضوری می‌کردم، دو ساعت از زمان خود را برای رفت و آمد تلف می‌کردم. هر روز از ۷:۳۰ صبح تا ۷:۳۰ عصر از خانواده دور بودم اما وقتی کرونا آمد، مدت بیشتری کار کردم، اما هر روز با همسر و فرزندانم ناهار را می‌خوردم و زمان بیشتری برای خودم داشتم. با اینکه روزی ۱۵ پوند کمتر حقوق می‌گرفتم، اما به سالم‌ترین زندگی و بهترین وزن و درجه سلامتی در سنین بزرگسالی رسیدم. 

معاون سابق مدیر آمازون نوشته است: کارکنان حق دارند شرایط کاری انعطاف‌پذیر داشته باشند و در این میان آمازون باید بین روابط کاری عصر هواپیما و عصر کالسکه یکی را انتخاب کند.

طبق این گزارش، کارکنان آمازون علاوه بر پیگیری حق خود برای دورکاری در کارزارهای مجازی، پیگیری حقوقی برای حفظ شرایط کاری خود را نیز از طریق اتحادیه‌های کارگری انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز