خبرگزاری کار ایران

سهم پرستاران از بودجه ۱۴۰۲ چقدر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۴۱

پرستاران به سهم ناچیز خود در بودجه سال آینده اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرغم افزایش بودجه وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، سهم پرستاران بسیار ناچیز است.

پرستاران سال‌هاست که خواستار اختصاص اعتبار مناسب برای اجرای تعرفه‌گذاری و سایر مطالبات بر زمین مانده هستند اما گویا اراده‌ای برای این مهم وجود ندارد؛ در سال جاری، پرستاران از نحوه‌ی اجرای تعرفه‌گذاری و بودجه ناچیز آن رضایت نداشتند و با این تخصیص اعتبارات، سال آینده نیز اوضاع تغییر چندانی نخواهد کرد.

محمد شریفی مقدم (دبیرکل خانه پرستار) در این رابطه می‌گوید: وزارت بهداشت با بودجه ۲۷۳ هزار میلیارد تومانی و با در نظر گرفتن بودجه ۵۷ هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت، در مجموع ۳۱۳ هزار میلیارد تومان بودجه دارد که بنابراین، مقام اول را در بودجه ۱۴۰۲ کسب کرده است.

او ادامه می‌دهد: با این وجود، سهم پرستاری از این بودجه عظیم برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات، کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان است؛ چه توجیهی برای این دارند؟

به گفته وی، سهم تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران از بودجه کلان وزارت بهداشت، چیزی نزدیک به صفر است؛ با این شرایط انتظار دارند پرستاران رضایت داشته باشند و اجرای عدالت را باور کنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز