خبرگزاری کار ایران

رسول خطیبی در گفتگو با ایلنا ؛

تقوی از اول هم مربی موقت بود / به تونی هم می‌گفتند راننده کامیون است / آزمون در خط حمله مانند یک سردار عمل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۶۸۵

سرمربی سابق تراکتورسازی نظرات جالبی را در خصوص تغییرات بر روی نیمکت مربیگری این تیم بیان کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مسائل مختلفی در چند روز اخیر در فوتبال ایران اتفاق افتاده است. از نتایج تیم‌ملی ایران در جام ملت‌های آسیا تا تغییرات روی نیمکت مربیگری تراکتورسازی. به همین خاطر گفتگویی داشتیم با رسول خطیبی یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران و سرمربی سابق تراکتورسازی که در ادامه می‌خوانید:

* این روزها مشغول چه کاری هستید و چرا از فوتبال دور شده‌اید؟

به نظر من در فوتبال بودن فقط روی نیمکت نشستن نیست. من در فوتبال هستم فقط یک مقدار از حواشی این فوتبال خودم را دور کرده‌ام. یک سری کلاس و امتحانات دانشگاهی داشتم که مشغول آن بودم. تبریز یک تیم مدعی دارد و ما هم در کنار آقای زنوزی تلاش می‌کنیم این تیم را به موفقیت برسانیم.

* لیگ برتر امسال را به طور کلی چطور می‌بینید؟

لیگ امسال بسیار سخت بوده و تیم‌های مدعی زیادی دارد. پرسپولیس در این سالها همواره مدعی بوده است. سپاهان به دوران اوج برگشته همچنین استقلال و پدیده هم تیم‌های خوبی هستند. از طرفی تراکتورسازی هم خوب کار کرده و از مدعیان کسب عنوان قهرمانی است. در کل باید بگویم یکی از سخت‌ترین رقابت‌ها را امسال در لیگ شاهد خواهیم بود و فکر می‌کنم جذابترین رقابت برای قهرمانی در ادوار مختلف لیگ را امسال مشاهده کنیم.

* سپاهان تیمی که شما از آن خاطرات خوبی دارید هم شرایط خوبی را تجربه می‌کند و به کورس قهرمانی بازگشته است. در مورد این تیم برایمان بگویید.

سپاهان خود تیم بزرگ و قابل احترامی است. از طرفی امیرخان هم به این تیم اضافه شده و به بزرگی این تیم افزوده است. سپاهان با امیرخان سابقه قهرمانی را هم دارد و اوج کار سپاهان در لیگ هم زمان آقای قلعه‌نویی بوده است. برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم و همانطور که گفتم این تیم از مدعیان قهرمانی است.

* محمد تقوی پس از توشاک هدایت تراکتورسازی را بر عهده گرفت و با وجود نتایج نسبتا خوبی که گرفت از کار برکنار شد. به نظر شما چرا به تقوی اعتماد نشد؟

اهدافی که در سر آقای زنوزی است اهداف بزرگی است. آقای توشاک نتوانست نتایج خوبی بگیرد و با صلاحدید تصمیم‌گیرندگان با ایشان قطع همکاری شد. آقای تقوی هم از ابتدای حضور خود پسوند موقت را داشتند و باید یک مربی بزرگ خارجی اصافه می‌شد که الآن هم همین اتفاق افتاده است زیرا تراکتورسازی تیم بزرگی است و نفرات شاخص و بین‌المللی در این تیم حضور دارند و این تیم پتانسیل بالایی دارد. به نظر من آقای تقوی در اهداف بزرگ باشگاه نمی‌توانست جای بگیرد. مسئولین باشگاه به این امر واقف بودند که بازیکنان بزرگ حاضر در تراکتور به یک مربی بزرگ و طراز اول خارجی نیاز دارند و آقای زنوزی به قول خود عمل کردند.

* انتقاداتی هم به لیکنز وارد است. برخی می‌گویند او کارنامه خوبی ندارد و از لحاظ سنس هم پیر است. با این مسائل موافقید؟

در فوتبال ایران هر زمان یک مربی بزرگ خارجی می‌آوریم می‌گویند پیر است و به درد نمی‌خورد و و راننده کامیون است. ولی آمد و در یک مقطع خوب نتیجه گرفت توشاک، برانکو و شفر به همین صورت. مربیا جوان و بزرگ اروپایی الان در اروپا مشغول کار هستند و حضور در فوتبال روز ارو‌پا را به اینجا ترجیح می‌دهند . ما باید رو به این مربیان بیاوریم و امثرا هم دیده‌ایم که مربیا باتجربه خارجی در ایران نتیجه گرفته‌اند. امیدوارم با توجه به نفرات شاخصی که در تراکتور وجود دارد و همچنین مدیریت خوب آقای زنوزی و حمایت هواداران شاهد این باشیم که آقای لیکنز هم نتایج خوبی بگیرد و بتواند این تیم را قهرمان کند و به نظر من سن و سال ملاک کارآمد بودن یا نبودن یک مربی نیست و این تجربه و عملکرد آن شخص است که معیار سنجش آن فرد می‌باشد

* بازیکنان بزرگی جذب تراکتورسازی شده‌اند. این بازیکنان به خاطر کارایی‌شان جذب شدند یا بعد رسانه‌ای و تبلیغاتی که همراه خود دارند؟

اینکه بگویند تراکتورسازی به خاطر بعدتبلیغاتی و رسانه‌ای بازیکنان خود را جذب کرده ایت به نظر من اشتباه است چرا که این بازیکنان در ترکیب تراکتورسازی حضور داشته‌اند و اغلب خوش درخشیده‌اند. درست است که بازیکنان بزرگ بعد تبلیغاتی همراه خود دارند اما اینکه بگوییم صرفا به این خاطر جذب شده‌اند درست نیست. با مبالغی که به این بازیکنان پرداخت شده می‌شد بازیکنان بسیار بزرگتر اما بازنشسته را به ایران آورد اما تراکتورسازی بازیکنانی جذب کرده که به کار این تیم بیایند و گره از کار تبم باز کنند.

* پیش بینی شما از قهرمان لیگ کدام تیم است؟

همانطور که گفتم لیگ امسال از مدعیان زیادی تشکیل شده است . اما من دوست دارم و ارزو دارم که تراکتورسازی قهرمان شود و هر کمکی که از دستم بر بیاید برای این تیم انجام خواهم داد و دوست ندارم تیمی غیر از تراکتورسازی قهرمان شود.

* تیم ملی هم در کوران مسابقات جام ملت‌های آسیا است. در مورد تیم ملی نظرتان را بگویید.

الان زمان این نیست که ما بخواهیم در مورد این صحبت کنیم که آیا کارلوس کی‌روش مربی خوبی برای ایران بوده با نبوده یا اینکه تیم خوبی ساخته با نساخته. الان وقت حمایت است. تیم ملی در کوران مسابقات است تیمی که کی‌روشی را بالای سر خود می‌بیند که نام بزرگی دارد ، دو جام‌جهانی با وی تجربه کردیم نتایج خوبی گرفتیم و بازیکنان بزرگی را هم پرورش داده است و الان غیر از آرزوی قهرمانی کار دیگری نباید انجام دهیم.

* مهاجمان تیم ملی هم عملکرد خوبی داشته‌اند. 

خط حمله تیم ملی به یک هماهنگی و هارمونی خوبی رسیده است. وقتی در دو بازی هفت گل می‌زنیم یعنی فوق‌العاده کار کرده‌ایم . سردار آزمون آماده است و واقعا در خط حمله مانند یک سردار عمل می‌کند. در کل عملکرد بخش هجومی ما رضایت بخش بوده است.

* در مقابل عراق نیازی به تغییر و تحول در ترکیب تیم ملی داریم یا خیر؟

همانطور که دیدید شیوه بازی ایران در دیدار مقابل یمن و ویتنام متفاوت بود. در بازی سوم هم احتمالا همین‌گونه خواهد بود و با توجه به حریف اقدام به انتخاب روش بازی و بازیکنان خواهد کرد. زمانی که من در تراکتورسازی حضور داشتم برخی مواقع از ادینهو کارهای دیگری غیر از گل زدن در زمین می‌خواستیم و به همین خاطر او در بعضی بازی‌ها گل نمی‌زد. به همین خاطر هواداران و رسانه‌ها انتقاد می‌کردند. در تیم ملی هم به همین شکل است. بعضی اوقات مربی از بازیکن چیزی می‌خواهد که بقیه از آن اطلاع ندارند. به همین خاطر باید به تصمیمات سرمربی احترام گذاشت و به آن اعتماد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز