خبرگزاری کار ایران

اتفاقاتی عجیب در فدراسیون تنیس

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۴۷۹

قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها و پایان دوره مدیریت چهارساله در برخی فدراسیون‌ها، دست به دست هم داده‌اند تا تعداد قابل توجهی از فدراسیون‌ها بلاتکلیف شوند و منتظر برگزاری انتخابات.

به گزارش ایلنا، در این بین اما هستند فدراسیون‌هایی که می‌توانند بلاتکلیف نباشند اما انگار تمایل بر این است که دیرتر از زمانی که امکانش وجود دارد، رییس چهار سال بعد خود را بشناسند. شاید هم نیت این نباشد اما به هر حال اتفاق‌هایی می‌افتد که نمی‌توان جز این برداشتی کرد. 19 آبان ماه دوره چهار ساله مجید شایسته به اتمام می‌رسد و طبق قانون می‌بایست 75 روز قبل ثبت نام از کاندیداهای حضور در این رقابت انتخاباتی انجام می‌شد. فدراسیون تنیس این روال را طی کرده اما مشخص نیست چرا هنوز شرایط برگزاری انتخابات وجود ندارد.

این روزها در حوالی تنیس اخبار عجیب و غریبی شنیده می‌شود. از تلاش برای به تعویق انداختن انتخابات تا سعی مدیر کل امور استان‌های وزارت ورزش برای ریاست و کلی حواشی دیگر باعث شده ابهام‌هایی شکل بگیرد با این محور که قرار است در این فدراسیون چه اتفاقی بیفتد و چرا در شرایطی که می‌توان راحت و در موعد مقرر مجمع را برگزار کرد، این کار عقب می‌افتد؟

فدراسیون تنیس موظف بوده 75 روز قبل از پایان دوره چهارساله ریاست، ثبت نام از کاندیداها را انجام دهد که این اتفاق افتاده و باید حداکثر 19 آبان ماه مجمع انتخاباتی برگزار می‌شد اما این اتفاق نیفتاده و با این حساب دوره چهارساله به اتمام می‌رسد بدون اینکه مجمعی برگزار شود. در این شرایط است که رییس فدراسیون از 19 آبان ماه به بعد حق امضا ندارد و به احتمال زیاد، از سوی وزارت ورزش سرپرست گذاشته می‌شود. در این شرایط است که شایسته حتی اگر خودش هم سرپرست باشد، حق رای دادن ندارد اما آیا واقعا این تاخیر اتفاق افتاده تا رییس فدراسیون حق رای نداشته باشد و فقط به خاطر یک رای، زمان برگزاری مجمع انتخاباتی اعلام نشده است؟

احتمالا مسوولان وزارتی موضوع نرسیدن استعلام و فراهم نبودن شرایط را مطرح می‌کنند اما بعید است، همه چیز به این سادگی‌ها باشد. موضوعی که قبلا اعلام شد، حکایت از این داشت که شایسته و رحمانی برای حضور در انتخابات تایید شده‌ا‌ند اما بعد خبر رسید یک نفر دیگر هم اضافه شده که بعید است گزینه جدی باشد و رقابت اصلی بین رحمانی، مدیر کل امور استان‌های وزارت ورزش است و شایسته که دو دوره قبل، رییس این فدراسیون بوده. در این رقابت اما یکی دو نکته قابل تامل وجود دارد. تلاش برای حضور مدیری از وزارت ورزش در فدراسیون، مثل اتفاقی که در تیر و کمان افتاد. کسی که چند ماه قبل پسرش را به رقابت انتخاباتی هیات تنیس تهران فرستاد، حالا تلاش می‌کند رییس فدراسیون تنیس شود و در این شرایط نگرانی وجود دارد که پست فعلی (مدیریت امور استان‌های وزارت ورزش) ابزاری شود برای تحت تاثیر قرار دادن اعضای مجمع.

اگر او بدون استفاده از این ابزار وارد انتخابات شود و کمتر از دو سال دیگر بازنشسته نشود، مشکلی برای حضورش نیست اما آیا شرایط فعلی به این ترتیب است؟ قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها دلیلی است برای کنار رفتن برخی روسای فدراسیون‌ها اما آیا دقت نظر کافی وجود ندارد تا مدیری که کمتر از چهار سال دیگر به مرز بازنشستگی می‌رسد، وارد انتخابات نشود؟ نکته قابل تامل دیگری که حکایت از مشغله‌های مدیر کل امور استان‌های وزارت ورزش دارد، برنامه‌ای است که برای حضور در این انتخابات ارائه کرده است. رحمانی مدتی قبل کاندیدای فدراسیون جانبازان و معلولان بود و گفته می‌شد چون مدیری از وزارت است، پس گزینه مدیران این وزارتخانه هم به حساب می‌آید و حمایت می‌شود اما او رای پایینی آورد و جالب است که حالا برای ورود به انتخابات تنیس همان برنامه را ارائه کرده است. بدون اینکه حداقل عنوان «جانبازان و معلولان» برداشته شود و به جایش تنیس گذاشته شود.

نکته‌ای که از سوی برخی از روسای هیات‌ها شنیده می‌شود نیز قابل تامل است. اینکه از سوی مدیر کل استان با آنها تماس گرفته شده و گفته شده که باید از مدیر بالادستی‌شان حمایت کنند، موضوع ساده‌ای نیست و به نظر می‌رسد وزیر ورزش که همیشه عنوان کرده در مجامع انتخاباتی ورود نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد مدیرانش چنین رفتارهایی داشته باشند، بهتر است این موضوع را پیگیری کند تا در صورت تایید این گمانه‌زنی، جلوی رفتارهایی که به وزارت ورزش لطمه می‌زند را بگیرد. به هر حال این روزها ورزش با تعداد زیادی فدراسیون بلاتکلیف مواجه است و باید جلوی هر حاشیه اضافه‌ای گرفته شود و حتما شخص مسعود سلطانی‌فر به‌عنوان وزیر ورزش، به این مساله توجه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز