خبرگزاری کار ایران

دیده‌بان اندیشه منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۹۶۷

شماره چهل و نهم دیده‌بان اندیشه به همت مؤسسه شناخت و به مدیر مسئولی محمدحسن فرج‌نژاد و سردبیری سید محمد مهدی شرف‌الدین منتشر شده است.

به گزارش ایلنا، موضوع اصلی چهل و نهمین شماره از دیده‌بان اندیشه «وصله‌ی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمی‌آید. . ؟ نقدی بر جریان نئولیبرالیسم فرهنگی با تکیه بر اندیشه آوینی» است.

در جهانی که توسعه‌نیافتگی ناسزایی نابخشودنی برای جوامع بشری به حساب می‌آید، شهید آوینی در آثار خود، مدل توسعه مدرن را وصله‌ی ناجوری معرفی می‌‎کند که با فرهنگ ایرانی_اسلامی همخوانی ندارد؛ ایشان مهمترین دلیل این ناهمخوانی را غلبه رویکردهای مادی و اقتصادی در این مدل دانسته و با تاکید بر لزوم گزینش از امکانات تمدن غرب، نظریات فرهنگ‌پایه خود را به منظور تحقق پیشرفت مطلوب ارائه می‌دهد. 

سرخط‌های این شماره: 

نقد دیدگاه‌های تک‌بعدی نسبت به آرمان پیشرفت؛ 

تبیین مقوله نهیلیسم در پرتو نظم ماشینی مدرن؛ 

بررسی انگیزه انسان غربی برای فرار از کار و اشتغال؛ 

تفسیر مبانی لیبرالیستی طرفداران مدل توسعه مدرن. 

همراه با آثاری از: 

عبدالحیسن خسروپناه

سید حسین شرف‌الدین

محسن رنانی

مقصود فراستخواه

حسین کچوئیان

شهریار زرشناس

این شماره به همراه یادبود شهادت سید محمدباقر صدر (ره) و معرفی کتاب «تاثیر مبانی کلامی بر الگوی پیشرفت» است. 

شماره چهل و نهم دیده‌بان اندیشه به همت مؤسسه شناخت و به مدیر مسئولی محمدحسن فرج‌نژاد و سردبیری سید محمد مهدی شرف‌الدین منتشر شده است. به مناسبت انتشار اولین شماره در سال جاری با طراحی جدید، شماره ۴۹ نشریه با تخفیف ویژه به فروش خواهد رسید. 

مخاطبان و علاقه مندان می‌توانند به منظور تقاضای خرید شماره چهل و نهم با عنوان «وصله‌ی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمی‌آید. . ؟»، درخواست خود را به آیدی @m۱۱۰۶۱۴ ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز