خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه جشنواره ملّی پژوهش و فناوری اعلام کرد؛

ارزیابی ایده‌های ارسال شده و کارنامه پژوهشی پژوهشگران غیر هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۸۴۱

دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران از ارزیابی ایده‌های ارسالی و بررسی کارنامه پژوهشی پژوهشگران غیر هیات علمی این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، سعیده اکبری داریان (دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری) در توضیح جزئیات بررسی ایده‌های ارسالی به این دوره از جشنواره گفت: از سال ۱۳۹۸ انتخاب ایده برگزیده به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جشنواره در دستور کار قرار گرفت و در این دوره، علاوه بر ایده منتج به تولید دانش بنیان، ایده منجر به خلق ارزش و نوآوری اجتماعی هم به فراخوان اضافه شد. 

وی ادامه داد: منظور از خلق ارزش و نوآوری اجتماعی، ایجاد تغییر و اثرگذاری مثبت در جامعه با پشتوانه سرمایه اجتماعی، مشارکت‌های داوطلبانه و مردمی و ابتکار عمل برای همراه کردن نهادهای خصوصی و دولتی با رویکردی نوآورانه در راستای محورهای جشنواره است. 

اکبری داریان درباره ایده‌های ارسالی به سیزدهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری گفت: در این دوره از جشنواره تعداد ۹ ایده به دبیرخانه ارسال شد و کمیته علمی در همان ابتدا دو ایده را به دلیل مطابقت نداشتن با فراخوان، از گردونه رقابت خارج کرد و به این ترتیب ۵ ایده مربوط به بخش خلق ارزش و نوآوری اجتماعی و ۲ ایده مربوط به بخش تولید دانش بنیان در کارگروه انتخاب ایده مورد بررسی قرار گرفت. همچنین صاحبان ایده در یک جلسه درباره ایده‌های خود صحبت کردند و به سئوالات اعضای کارگروه پاسخ دادند. 

وی درباره اعضای این کارگروه یادآور شد: عصمت مؤمنی معاون کتابخانه ملّی، سعید اسدی مدیر گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شاهد، علیرضا بدرلو رئیس گروه اسناد الکترونیک، مهدی خادمیان رئیس گروه مستندسازی، محمدرضا مرادی طادی مدیر خانه خلاق و نوآوری گام نو و نرگس نشاط عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران اعضای کارگروه انتخاب ایده هستند و ایده‌های برگزیده پس از بررسی نهایی کمیته علمی، در روز برگزاری جشنواره معرفی خواهند شد. 

دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری با اشاره به بررسی کارنامه پژوهشی پژوهشگران غیر هیات علمی در این دوره از جشنواره اظهار داشت: همانند دوره‌های گذشته در سیزدهمین دوره جشنواره ملّی پژوهش و فناوری، انتخاب پژوهشگر برگزیده در دو دسته عضو هیات علمی و غیر هیات علمی، یکی از برنامه‌های اصلی این جشنواره است. 

وی در پایان گفت: تعداد ۲۵ پژوهشگر غیر هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی، آثار پژوهشی خود را در بازه زمانی مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱ به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و کارنامه‌های ارسال شده بر اساس شاخص‌های آئین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در «کارگروه انتخاب پژوهشگر برگزیده غیر هیات علمی» ارزیابی می‌شود. 

لازم به توضیح است سعیده اکبری داریان دبیر علمی جشنواره، فرحناز افضلی عضو هیات علمی و سرپرست پژوهشکده اسناد، سیامک محبوب عضو هیات علمی سازمان، محمد حدادی نماینده معاونت اسناد، الهه حسن زاده نماینده معاونت کتابخانه ملّی، علی محمد طرفداری مدیر گروه پژوهش‌های اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی و قربانعلی کنارودی مدیر گروه تحقیقات تاریخ معاصر ایران از اعضای این کارگروه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز