خبرگزاری کار ایران

رحمانی در جمع خبرنگاران:

واردات گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت می‌گیرد/ اولویت اول ما در سال ۹۸ حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۲۶۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات گوشت برداشته نشده و همچنان گوشت با این ارز وارد می‌شود.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران به ادامه واردات گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد و گفت: تا به امروز ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات گوشت برداشته نشده و همچنان گوشت با این ارز وارد می‌شود.

وی اظهار کرد: مانند سال گذشته منابعی از سوی دولت برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده و به تصویب مجلس رسیده است که این منابع در سال ۹۷ بیش از ۱۳ میلیارد دلار بود و در سال جاری به ۱۴ میلیارد دلار رسیده است.

رحمانی با بیان اینکه با توجه به شعار سال، بحث توسعه صنایع مطرح است تا بتوانیم ظرفیت‌های خالی را فعال کنیم، ادامه داد: حداقل خواسته ما حفظ تولید سال گذشته است و برای رسیدن به این خواسته برنامه‌های متنوعی تدوین شده که یکی از آنها تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هر سال بانک مرکزی منابع مورد نیاز برای سرمایه در گردش صنایع را در نظر می‌گیرد اما اشکال ساختاری این است که ۹۰ درصد تامین مالی از طریق سیستم بانکی انجام می‌شود و سهم سایر بخش‌ها مانند بازار سرمایه تنها ۱۰ درصد است و این موضوع از مواردی است که در دولت و مجلس جدی گرفته شده، که در همین زمینه باید منتظر باشیم تا بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار راهکارهای لازم را ارائه کند.

رحمانی با بیان اینکه صنایع ایران ظرفیت بالایی دارند، زیرا کارخانه احداث شده و تجهیزات مورد نیاز نیز وجود دارد، تاکید کرد: بازار محصولات تولیدی هم در این زمینه مهم است و بسیاری از محصولات ایرانی بازار خوبی دارند و با توجه به این مسائل، در صورت سرمایه در گردش واحدها، می‌توانیم به حداقل خواسته خود که حفظ تولید سال قبل است دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: سرعت و حجم منابع مالی باید بیشتر شود تا به اهداف تولید برسیم. با این حال اولویت اول ما در سال ۹۸ حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود. همچنین ۳۶ برنامه عملیاتی در این وزارتخانه تدوین شده که شامل توجه به ساخت داخل، ایجاد حرکت جدید در توسعه معادن، توجه به فناوری برای رقابت در بازارهای جهانی، حرکت از مونتاژکاری به نوآوری و تحریک تقاضا و رونق صادرات به ویژه به کشورهای همسایه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز